Saksliste for årsmøte 2009

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Saksliste for årsmøte 2009

Post by Camilla Ø »

Da er sakslisten for årsmøte 2009 lagt ut på "Informasjon fra styret".

Det er kommet inn mange nye saker så jeg oppfordrer alle medlemmer til å lese godt gjennom sakene og komme med sin stemme.

Dersom dere ikke har mulighet til å møte opp på årsmøte kan dere forhåndsstemme via mail, adressen er ntf@tamrotter.com.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Dette er saker sendt inn til behandling på årsmøtet. Praksisen gjennom tidene er vel at man sender inn saker til årsmøtet for behandling, hvor det diskuteres, og så blir stemt over. Er praksisen endret her?

Kandidater til styreværv derimot, kan det stemmes på. Men den listen er ikke lagt ut enda.....
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg kan svare litt på hvordan det har vært tidligere, siden jeg har vært i styret omtrent siden opprettelsen av foreningen og frem til 2006. Og for ordens skyld - jeg er ikke i styret nå. Setter pris på om noen fra årets styre også svarer. :)

Tidligere har styret satt sammen en saksliste i god tid før årsmøtet, inkl. kandidater til valg dersom det har vært noen som har meldt seg. Denne har blitt lagt ut på forum og har vært ment å publiseres i GNAG, med en tidsfrist for forhåndsstemmer. I de tilfellene hvor det ikke har vært mulig å få med saksliste og kandidatliste i GNAG (med bare fire nummer i året tror jeg kanskje ikke det har skjedd at vi har rukket det i oktober noen gang?) har styret prøvd å publisere sakslisten også gjennom andre kanaler enn forum, da vi ikke har forutsatt at medlemmene skal være aktive på forum. GNAG er det eneste vi er sikre på at går ut til alle medlemmene, derfor har det som regel vært annonsert i GNAG at saksliste og kandidater blir annonsert på forum, men at man kan få tilsendt dette i post/e-post ved henvendelse (dersom det da ikke har vært sendt ut til alle).

Styret har ment at en mulighet for forhåndsavstemming er viktig i en forening som dekker hele Norge, og derfor har det alltid vært godt annonsert at dersom man vil ha en innvirkning i foreningens arbeid, må man sende inn saker til årsmøtet i god tid, samt stille til valg eller foreslå kandidater til valg, også i god tid, slik at forhåndsavstemming er mulig. Likevel har vi ofte opplevd at det er vanskelig å få medlemmene til å engasjere seg nok til å stille til valg, og har dermed ofte stilt på årsmøtet uten klare kandidater til alle verv. I slike tilfeller benytter årsmøtet seg av vedtektene som sier at årsmøtet er NTFs høyeste besluttende organ (§4.1), og kan derfor stemme over både saker og styreverv selv om de ikke har vært forhåndsannonsert. Vil man unngå dette må man selv sørge for å være mer aktiv i forkant av årsmøtet. Årsmøtet kan ikke omgjøre eller utelate innkomne forhåndsstemmer!

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

Jeg skulle gjerne hatt muligheten til forhåndstemming på kandidatur som stiller til valg. men kan ikke se at disse er lagt ut noe sted? hvorfor det?
Kommer meg ikke på noe møte på en ukedag hvis jeg skulle reist nedover, så da må jeg forhåndsstemme :? Eller kan jeg bare sende inn en stemme selv om kandidatene ikke er offentliggjort?
Anne-Mette og 5 små

Post Reply