Advarsel angående dyrebutikk i Tønsberg!!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Vi har hatt rotter ra den butikken. Den elste hadde vi i 3 uker før vi fant den død i buret, de andre leverte jeg tilbake i rent sinne.
Jeg har klaget til mattilsynet 4-5 ganger, men de bryr seg lite. Har snakket med piolitiet, de henviste meg til mattilsynet, som igjen ikke gjør noe.
Mulighet for å få Forbrukerombudet på saken? De er ikke direkte opptatt av Dyrevernloven, men hvis forholdene i butikken er slik at rottene blir syke av å være der (smittsomme sykdommer, ikke rengjorte bur), er det muligens en åpning. Som kunde ser jeg ikke noe forskjell på å få en rotte med "nedsatt holdbarhet" fra dyrebutikken, som også kan smitte rottene mine hjemme fordi den er blitt oppbevart feil, og matvarer fra en matforretning som selger kjølevarer fra lager med romtemperatur...

LanFear1985
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 15 Apr 2007, 22:16
Location: Tønsberg

Post by LanFear1985 »

Kikky:
Sender deg tlf nr mitt på privat mld så kan vi avtale dag...
Må vel si fredag passer best for meg da jeg skal avgårde i morgen!
Hanna med kosejentene&koseguttene:)
R.I.P Lille my.
06/03-08 R.I.P Vanilje!!

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Vil bare si lykke til! Håper butikken blir stengt.

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Ja, lykke til. Helt forferdelig at de skal få være ekle med dyr på den måten.
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Abusos

Post by Abusos »

Hva ble resultatet her?

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Vel, butikken er oppe og går. Den er ikke akkurat noe bedre nå, enn den var før. Stinker urin og skittene bur der inne. Sist jeg var der spurte dem om jeg fremdeles hadde rotter og om jeg ville avle rotter til dem :? :o
Men jeg småflira og sa at først og fremst har jeg ikke rotter, og for det andre hadde jeg ikke solgt til dyrebutikk :akt: .

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg syntes de har skjerpet seg litt, har ikke sett rottemødre med unger i butikken på lang stund nå, heller ingen tjukk urin stripe hengendes utenpå buret. Det er ikke en av de beste dyrebutikkene, men de har skjerpet seg betraktlig ;)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det er sant, de har ikke noe masse oppdrett lenger. Men synes det lukter så fælt der inne :shock: og burene er ikke av de reneste..men men..

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Post by torasrotter »

Hvis bare alle her inne som har tid/gidder å rett åslett bare sende en mail til MT så må det jo skje noe.. det er ganske mange medlemer her inne, å selv om ikke alle er så aktive er det nok av oss.. hvis MT får mail fra 90 mennesker om samme butikk må de snart ta det serriøst!! :cry:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg har ringt Mattilsynet ang den butikken 2-3 ganger... Dem tar det ikke særlig alvorlig per tlf, så da tar dem vel neppe en mail noe mer alvorlig?. Mattilsynet gjør ikke jobben sin, og gir f'n hvis ikke alle dyrene allerede er døde og halvråttene virker det som :evil: :( .

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Post by torasrotter »

Åhhr så ufattelig irriterende :evil: :evil:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Jeg har kjøpt rotte der, som jeg var fornøyd med. Den er ett år gammel nå og lever i beste velgående. Det var ikke kjemperent, men ikke det jeg vil kalle dyreplageri heller. Jeg vet ikke hvordan det var der i fjor, da jeg bare har vært der den ene gangen, men mitt inntrykk var helt greit.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Post Reply