Skravletråden

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kesia Madeleine
Klatrer på møblene
Kjønn: Kvinne

Re: Skravletråden

Post by Kesia Madeleine »

Kanskje han har hatt party i natt og er helt utslitt? :P Noen ganger virker mine også veldig trøtt om morgenen, og da lurer jeg fælt på hva de har holdt på med om natten x) Hadde vært gøy og hatt et sånt night vision kamera som kunne filmet inn i buret om natten!
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

WillyWonka
Gammelrotte

Post by WillyWonka »

Det kan selvsagt være :P Jeg har hatt døren åpen, har ikke hørt dem, men det betyr jo ikke at de har sovet nødvendigvis :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Omg, når man begynner med rotter igjen er er det utrolig lett å la seg rive med.
Nå har jeg en, også venter jeg på en fra Akvariakullet. Og så kom jeg til å tenke på at det tar enda noen uker, og det er kjipt for den lille gutten om han blir alene med bare skvetne Daryl, så da bestilte jeg en gutt fra dyrebutikken som kommer nå på torsdag (pleier ikke kjøpe i butikk, men haster for Daryls skyld å få kompiser) og jeg har snakket med Tora om å få to hannrotter opp hit.

Går fra å ikke vurdere rotter i det hele tatt, til å antakeligvis få fem stk på en måned. Hjælp! :rofl:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Vimsy
Alfatryne

Post by Vimsy »

Niana wrote:Omg, når man begynner med rotter igjen er er det utrolig lett å la seg rive med.
Nå har jeg en, også venter jeg på en fra Akvariakullet. Og så kom jeg til å tenke på at det tar enda noen uker, og det er kjipt for den lille gutten om han blir alene med bare skvetne Daryl, så da bestilte jeg en gutt fra dyrebutikken som kommer nå på torsdag (pleier ikke kjøpe i butikk, men haster for Daryls skyld å få kompiser) og jeg har snakket med Tora om å få to hannrotter opp hit.

Går fra å ikke vurdere rotter i det hele tatt, til å antakeligvis få fem stk på en måned. Hjælp! :rofl:
Jepp. Sånn går det. Snart 4 kanskje. Blir vel oppi 8 til høsten med mine planer :-)
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Jeg begynte med 2 omplasseringsrotter. Og så skulle jeg ha 2 babyer fra Bubblegum-kullet som selskap og for å hjelpe de to første til å bli tammere.

Så kom det bare 1 jente der, som vi ikke visste helt om ville klare seg, og da måtte jeg jo bestille 1-2 fra Tomat-kullet.

Og så, i mellomtiden, mens jeg ventet på babyene, kom jeg over 2 forsiktige/redde jenter på 4 mnd (den ene var levert tilbake fordi hun hadde bitt) i dyrebutikk, så de måtte jo få bli med hjem.

Da hadde jeg altså 4 i buret og ventet på 2 babyer. Så ble det jo da 1 fra Bubblegum-kullet, og så klarte jeg ikke la være, så det ble 2 fra Tomat-kullet. Så nå har jeg 7. Det har eskalert fort siden januar, gitt!! :D

(Og det blir vel kanskje flere etterhvert når det nye buret kommer, hvis Vimsy har et kull og kanskje jeg har et kull etterhvert og ja.. Og eeegentlig har jeg lyst på gutter også, men tror jeg holder meg til jentene så lenge.)

Rotter er gøy!!!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Milla
River avispapir

Post by Milla »

Det er farlig å bli rammet at GMR syndromet! Den kommer snikende på deg, uten at du selv legger merke til det... Og plutselig har de 2-3 du skulle ha blitt til 5-6, og du har lyst på ENDA FLERE!! :giggle:
*hamstre-hamstre-hamstre* :roflmao:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Haha, ja det skal ikke være enkelt. Da jeg begynte med rotter for noen år siden, hadde jeg bare to stk et helt år. Så ble det to til på våren, og til høsten hadde det økt til ti.. Så det er lett at det øker, hahah.

R.I.P Guttene mine

WillyWonka
Gammelrotte

Post by WillyWonka »

Jeg startet med to. Så skulle jeg få en i gave, men før jeg fikk den hentet jeg to omplassering i Oslo.. Så på et par måneder gikk jeg fra 0 til 5 :P å så bare ballet det på seg. Har hatt 9 på mitt meste. Holder på med nedtrapping. Har 7 stykker nå, men 5 av dem blir 2 år i løpet av året, så får en naturlig nedtrapping :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Ingerid Øksnevad
varamedlem

Post by Ingerid Øksnevad »

Jeg driver også egentlig med nedtrapping, men for hver gang jeg teller opp har de blitt flere :giggle:

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Om noen timer skal jeg til dyrebutikken og få med meg et svært bur og en liten rottebaby hjem, gleder meg! :boing:

R.I.P Guttene mine

Milla
River avispapir

Post by Milla »

Spennende med nytt bur og ny tott!!
Jeg hadde kun to stk veldig lenge... Så kom det en, så en til, så en til, og enda en, så gikk noen bort, så kom det fler...
Samboeren har satt maksen på 4 stk... Men vi har hatt på det meste 6 stk :giggle:
Vi har 5 nå, og jeg har reservert 1 :nottelling: Samboeren bare ristet på hodet... Han har fotballen sin, jeg har rottene! Fotballinteressen hans koster nok mer enn rotteinteressen min!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

mily
Webmaster

Post by mily »

Vi satt vel max på 3 stk. en eller annen gang.. Har vel hatt 9 stk. på det meste.. Rart hvordan de formerer seg
Hilsen Miki, Meavy, Link, Lilo, Ru, Pix, Lush & Normal
Savnet <3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib & Bandit <3

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Prosessen man går igjennom når man har både snille og ikke fullt så snille rotter i hus:

Aaw yeah, ny babyen koser meg i halsen. So cool.
Image

Sweet, skvetne litt eldre "babyen" fulgte med opp *stolt*
Image

Eeh, rotta som bare biter ville også være med..
Image

"O gawd, ikke bit, ikke bit, ikke biiit meg"
Image

Men det gikk bra, ble ikke bitt :roflmao:

R.I.P Guttene mine

Vimsy
Alfatryne

Post by Vimsy »

Hahaha. Fantastisk @Niana. Forhåpentligvis blir biterotta di også mye bedre nå <3 Gleder meg såå fælt til å få Petra Synodontis hjem! 1 uke og 1 dag nå! :D
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Fiffi
Sofaspiser

Post by Fiffi »

Så fine de er :)
Gleder meg til Thiara og Caridina kommer også. 1 uke og 1 dag her også. Ser også fram til bilder idag.
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Post Reply