Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Her koste Berit seg i litt mose å lagde seg en liten hule som hun sovnet i ;)




Image

Enda en video fra dem var små. Her lekte både Bella og Berit i mosen ;)
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

utmeldt

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by utmeldt »

Her var det mykje flott for rottene å boltre seg i :)

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Leking med vann ;)

Mange fisker etter mais, erter og gulerøtter.
Man kan jo ikke akkurat gi mais vær dag. Men noe som ikke er så fetende er puffa ris blant annet.
Det kan de få litt oftere på ute plassen på gulvet. Jeg har også både brukt store baljer og mindre baljer.
For å kanskje få en litt mer utfordring for å få tak i mais i vannet kan man kjøpe blant annet ping pong baller eller ha steiner og pinner i . Jeg legger noen bilder under her så ser dere hvordan jeg har gjort det ;)

Disse to bruker jeg til utrolig mye. Den blå er faktisk en ferplast kattedo. Men jeg har sett noe lignende av hundesenger også i plastikk. Den hvite store balja finner du på europris.
Image

Bella som fisker etter mais i minibassenget. hihi...
Image

Her er første gangen dem prøvde å fiske etter mais i det blå mini bassenget som jeg kaller den (kattedo fra ferplast ).
Litt morsomt når Berit plopper utti. hihi. Så søt da.


Her er med litt steiner og pinner.
Image

Berit som plukker opp puffa havre.

Image

For å venne dem til å dukke under så startet jeg med lite vann. også mindre boller også gikk jeg oppover.
Jeg viste også litt med hånden.
Image

Her er første gang rescue rotta våres Bodil får fisket mais og puffa havre. Puffa havre ligger på toppen så det er lettere å forstå en mais som har sunket på bunnen. De andre lærte henne også virket det som her ;)
Image

Her er ping pong ball bildet.
Man kan jo også prøve disse store lekeballene. Men jeg synes dem var litt for tunge. Så det virket som dem kanskje ikke helt hadde lyst da. Ping pong baller var dessuten veldig morsomme å prøve å ødelegge. Hvis du har gitt rottene dine et helt egg noen gang så veit du hvordan de holde på. hihi. Og siden dem er så lette så spretter dem jo bortover.
Image


Flere vann relaterte ting til rottene

Man kan også fryse små isbiter med frukt og eller litt havregryn i på en varm sommerdag. Putt disse i en bolle og dem vil kose seg. Litt klin blir det. Men deilig kos. Eller så kan du knuse isen og ta litt knust jordbær, bringebær og blåbær over som en smak.

Image

Image


Så en litt morsom sak jeg fant på tilbud. Dette er en hundefontene så den er i største laget kanskje.
Men den hadde kostet rundt 700kr og jeg fikk den til en 200 lapp. Så jeg kjøpte den. Man kan også få tak i mindre kattefontener som ikke er så dyre. Jeg hadde den en liten stund. Men siden det er et omplasserings hjem for katter like i nærheten fikk jeg heller lyst til å gi dem til de. Mine bortskjemte har mer en nok med leker.
Fordeler med en slik en må være at dem har det litt gøy og noe nytt å utforske.
Også at dem får rent vann hele tiden som blir renset.
Ulemper er å passe på ledningen. Det er en ekstra beskyttende ledning på. Men igjen den passer ikke til alle.
Ene jenta mi Bella med røde øyner likte ikke særlig duringen heller virket det som.
Men mine to huskyer elsket den jo ;)

Bodil rescue rotta trur jeg hadde det ekstra gøy.



Image

Image

Image
Last edited by Sara Syversen on 19 Jan 2015, 07:09, edited 2 times in total.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

iwonamo wrote:Her var det mykje flott for rottene å boltre seg i :)
Takker så mye Iwona :cheerful: :rottehode: :smile2:

Det er mye rart dem har fått lov til å snuse på og leke med. hehe ;)
Og jeg har hatt det veldig gøy med å se på dem utforske.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Snuse på og å grave i som du kan legge ute på lekeplassen/gulvet.

Det kommer noen ting som kan ligge i flere kategorier her.
Men rotter liker å utforske nye ting. Og ting kan jo bli litt fort kjedelig.
Men det er ikke store forandringene som skal til her synes jeg. Og alle har nok noe rett forran nesen sin som fint kan brukes. Fyller jeg en pose med håndkler og putter den inn en dag på gulvet så kan den være mer kjedelig dag nummer to. Men setter jeg den inn dag nummer en og om en uke igjen er den som ny. Eller det kan også fungere å flytte den litt bare.

Enkle ting man kan bruke er faktisk om man resirkulerer slik som hos oss. Vi har en stor kurv vi samler papp, papir og plast i. Og den blir fornyet hele tiden så det er morro å lukte på alt som er inni der. Gubben jobber på et sykehus og har med seg noe mat innimellom i noen plast kuverter. Dem har vi skyllet godt men det kan være noe lukt som sitter igjen som er spennende å utforske. Om det er noe som de helst ikke skal ha i seg tar jeg selvfølgelig det ut...
Image

Image
Image

Image

På ute plassen kan det hende jeg setter noen ting med mat i som dem bare kan lukte på men ikke komme til også.
Nå har jeg ikke bilde av det. Men fant ut at jeg fint kunne lage noen hull i noen flasker og putte noe mat som dem bare kan lukte på . Det blir kanskje bedre en den glasskrukken som står der. Prøve å feile litt ? Berit prøvde seg hun altså selv om hun ikke fikk åpnet den som sto der.
Image

Jeg lager jo også ting dem kan finne litt her og der som dem kan løpe med å åpne opp.
Slik som disse her.
Image

Kan brukes inni buret og utenfor. Også henges opp.
Image

Har du ikke matpapir så kanskje du har en eggekartong, pappkrus eller dorull ?
Bra å legge rundt på gulvet. Men kan også henges opp i bur.
Image

Her er Bamsen Betsy i full gang. Hun er sjefen i flokken og alltid først til matbordet. Ingenting er en hindring for henne.
Trur hun kunne ha tygd igjennom stål om hun viste det var en mais på andre siden. Hun er sta som et esel men jeg elsker henne. Ikke for ingenting veterinæren også nusser henne når vi er der ;) Bamsen min.


Image

Image

Image

Image

Noe annet som kan puttes i en pose er flasker. Selv om dem er skyllet kan noe lukt sitte igjen på dem.
Image

sure sokker, gamle sko eller en tøffel ? Ja, det kan være sommerparadis for en rotte å snuse på. hehe.
Image

Har du en skuff du kan fylle med gamle klær og kluter ? det vil dem like å grave i.
Image


Men har du ikke det kan du også fylle en bøtte med kluter. Gjemmer du noen godbiter i blir den kanskje litt mer interessant. Bella på videoen kom tilbake å la seg der også. Men Berit ville plukke ut alle klutene da. hehe..
Typisk jeg ikke fikk det på film. Men her er noe.


Noe annet du kan be venner om å samle opp er kinder egg. Det kan du legge hva som helst i. En utfordring å åpne.
De lar jo være å tygge på ledninger ute om de ligger noen slik rundt om kring. Tar også en stund å drive med.
Dette var første gang rescue rotta Bodil fikk en slik en tror jeg. Hun poppet øyer å koste seg lenge.
Fin inni buret også.

Image
Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Både skog og mat har jeg jo allerede snakket om som er deilig å lukte på.
Jeg kan legge ut enda mer av mat siden. Jeg følger listen som er her inne når det gjelder ja og nei mat.
Det er selvfølgelig veldig mye mat som ikke alle liker såå godt. Men det kan være artig å lukte på for det. Pirke på og løpe å hamstre.
Image

Og ja, det du sitter med i hånden skal dem vel alltid ha ? For det kan dem ikke få alltid.

Image


Biteleker kan jeg også skrive om i neste runde kanskje eller flere hjemmelagde leker ;)
Her hadde jeg bur rens så jeg samlet opp alle i en pappeske jeg satt på gulvet mens dem hadde utetid.
Rart hvordan ting kan bli så spennende bare det står en annen plass en vanlig ?
Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Klatrestativ/ kattestativ og rør

Lurer du på om du kanskje kunne tenkt deg et kattestativ ?
Vi kjøpte et på Europris februar 2014. Nå er det straks da et år og den lever fortsatt haha.
Jeg har trua på om man har gode vaskerutiner så kan man ha det enda lengre en om man hadde hatt en katt.
Men så klart jeg har hatt 3 og 4 jenter. Ikke 12 gutter som markerer seg mye.
Som dere vil se på bildene under så har jeg også etterhvert brukt rør som jeg har festet rundt klatrestativet også har jeg pledd inni hulene. Jeg tror det har også gjort at jeg har kunnet hatt det så lenge.

Slik Begynte jeg å pynte det i starten
Image

Det var kanskje mest av alt for lille ekornet mitt Berit som også jeg kaller speedy og hurtiruta at vi kjøpte dette.
Den første dagen løp hun opp på toppen og boogla med øynene. Jeg kommer aaaldri til å glemme hvordan det var å se henne der. Hun pleide nemlig egentlig klatre opp på morgenkopa mi som hang på en krok på veggen å hoppe opp på skapet i 007 stil før dette. Så måtte prøve å finne et eller annet som kanskje var bittelitt safere. Så var mega glad jeg fikk denne i bursdagsgave ja. Når hun hadde denne så ble ikke lister klatret på og andre farlige ting også.
Image


Etterhvert så pyntet jeg den litt bedre. Jeg liker ikke å ha stiger lengre uten trekk etter et tilfelle vi hadde her med gamle bodil som satt seg fast i en burdør. Jeg har vel også ettehvert som rottene ble eldre og vi hadde gamle Bodil i hus hatt noen pledd og puter rundt tårnet i tilfelle det skulle skje noe. Har også en hundeseng i mitten av tårnet der.
Image

Det er jo ikke aaalle rotter som er like aktive... Men til og med for Bamsen Betsy så fikk hun brukt tårnet til noe. Hehe.
Mens dem andre løper opp og ned å har det gøy.
Så ja har hun klatret kunn for å legge seg til rette å skikke utover. Slappe aav det er Betsy god til. Ta livet med ro.
Image

Image

Image
Image

Image

Hun lærte opp Bodil på mange ting i grunn. Til og med dette gjorde jo Bodil på slutten når hun var her. Ligge å slappe av ved utkikkstårnet ? hehe.
Image

Se video av henne her ;) Knatret med tenner og boogla øyer. En fornøyd Bodil


En av dem første gangene hun prøvde å klatre i det kan du se her. Lit stiv i bakbeina stakkars. Men det ble sååå mye bedre i løpet av tiden hun var her.
Jeg var litt stolt i mamma hjertet her egentlig da.
Image

Hun gjorde det mange ganger så fikk det også på video :


Her er en video av Berit i farta ved klatretårnet. Hun skal helst være i 140 km i timen :


Hvis du lurer på hvordan jeg vasker Tårnet kan du se videoen her. Jeg viser også hvordan jeg vasker rørene :



Så litt om rør.

Super thru way foretrekker jeg men har også brukt en god del andre rør. Papprør, kattelekerør, dreneringsrør, ferplastrør, PVC, Trixie tunnel og flere finnes det. Man får også kjøpt fleece rør til gunieapigs på ebay blant annet som er gode å ha i buret ;)

Image

Image

Image

Berit pleier som regel å løpe i dem. Men her ser du både Bella og Berit gå i den.


Andre måter å ordne rørene på. Hvis du for eksempel kjøper noen små PVC rør kan du gjøre slik med super thru wayen.
(Jeg eier ingen rettigheter til dette bilde. Det er hentet fra pintrest siden min. Og er satt her kun som inspirasjon.)
Image

Også en måte å bygge noe morsomt for tottene på.
(Jeg eier ingen rettigheter til dette bilde. Det er hentet fra pintrest siden min. Og er satt her kun som inspirasjon.)
Image

Dreneringsrør

Her prøvde vi ut litt forskjellige ting. Det beste for lett vask er å stykke opp rørene per 100 cm kanskje så man lett kan ta dem av og på. Vi har nå byttet til super thru way til deler av denne under senga.
Hvorfor vi gjorde dette i første om gang var fordi at da sparte vi listene og ledningen som gikk der under senga. Det var ikke så lett for meg å følge med på spesielt Bodil. Så da var dette en bra decoy. Ingen Biting av list eller ledning når rørene var der. Dreneringsrør kostet vel 24 kr for noen meter synes jeg å huske på coop OBS bygg. Var ihvertfall latterlig billig. Super thru way ligger dessverre på 145-185kr for rør og ca 145kr i shipping så dem er dyre. En liten mini anbefaling som du kaaanskje kan bruke er Tumble Dryer Vent Hose fra ebay. Dem skal jeg selv teste ut nå. De er veldig like super thru way men 1 /3 del av prisen. Kommer nok tilbake til den hvor bra den er eller ikke.

Image

Image

Image

Image

Her er Extra Strong Tumble Dryer Vent Hose
Den vil jeg nå prøve ut da jeg har sett flere ilder eiere bruke dem. Men jeg har lest dem blir fortere ødelagt.
Image

På ebay finnes det uttalige rør. Jeg har vel testet dem aller fleste på dette bilde her og kan vel anbefale dem aller fleste.
Her har du noen linker :
Dansk side :
http://www.lux-shoppen.dk/burindretning ... JIrkStciSo" onclick="window.open(this.href);return false;
Norsk side om papprør:
http://hellepapp.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
ebay med søkeord som blant annet tunnel, kitty tunnel, ferret tunnel, bunny, trixie, ferplast og wood tunnel kan man bruke. Du kan også søke på super thru way her og Fun-nel har dem innimellom.
http://www.ebay.com/sch/Small-Animal-Su ... nnel&rt=nc" onclick="window.open(this.href);return false;
Her finner du ferplast harde rør:
http://www.littlepetwarehouse.co.uk/sma ... 6_151.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Image


Denne her legger jeg som inspirasjon. Mye av dette finner du på ebay under kattetunneler, guineapigs og diverse.
De som ligner på en bleksprut der heter octo play og er av merket Marshall. Ferret Marshall produktene anbefaler jeg sterkt da mange av disse varer lenge. Både pirat shipet og andre ting har jeg prøvd.

Noen av di store fleece tunnelene/hengekøyene her får du kjøpt fra en flink jente fra Fuzzbutt.
Jeg synes det er god kvalitet og jeg har selv handlet der ifra.
http://www.fuzzbutt.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Chelseys cozies har også en del fine rør i fleece som du kan finne her.
https://www.facebook.com/chelseys.cozies/photos_stream" onclick="window.open(this.href);return false;

Marshall produkter.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=ma ... acat=26696" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

utmeldt

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by utmeldt »

Mange flotte tips her, rottene kan umulig kjede seg heime hos dere :boing:

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Hehe... Takk. Tror nok det er mest grunnet lille ekornet speedy Berit oxo at jeg har funnet på så mye forskjellig. For hun har energi til 100rotter Image
Andre i hus kunne kanskje nøyd seg med en seng å slappe av i. Og kanskje litt tv som Betsy her... Hehe
Bamsen og moren i flokken ;)
Syns det er litt morro for det er så store kontraster her på rottene.

Image


Hun kan få biiittelitt fart på seg hun oxo da som Berit... hihi. Men ikke såå mye..
But I love here to bits my teddy bear rat.

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Gravebokser

Dette finner du litt forskjellige varianter under kategorien papirleker på første side. Baljer med mose og jord også.

Men Ja jeg liker jo å lage litt forskjellig. Beste jeg vet er å søke rundt på ilder sider for der er det så enormt stort utvalg.
De fleste vet jo hvor høyt aktivitetsnivået dem har. Så har lært mye der ifra.

Jeg kommer til å skrive flere innlegg å finne frem i bildearkivet mitt om alle mulige varianter.
Jeg bruker gravebokser både inni buret og utenfor. Så har forskjellige str på boksene og ting jeg bruker.

Denne kjøpte jeg senest i går. Balja koster kunn 31kr på Jysk akkurat nå og kommer i rosa/fersken og grønn også.
Den var såppas bøyelig at det er lett å skjære i. Har man ikke noe rør er den nok like morsom uten også ved å skjære flere hull i. Men husk at pringles rør er ikke såå dyrt. Her brukte jeg super thru way.

Image

Image

Image

Image


Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Noen sa til meg at pringles rør ikke er for feite hannrotter. Sååå her er en billig ide til et hjemmelaga rør til større rotter. Plakat fra staples eller notabene kan fint bli til den størrelsen du vil ha. Plakatene koster mellom 14-25 og 35kr. Fin til uteplassen den ;) putter man litt fleece inni må dem grave seg igjennom.

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Redigeringsmuligheten min er borte om dagen. Men skulle også skrive at du kan fint bruke teip også. Om du tenker røret er for lett kan du bare sette pappesker på to sider eller ha røret oppe på et pledd ;)

Jeg tenkte kanskje henge den opp under senga jeg da. For lekerommet er på soverommet her.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Image Flere gravebokserImage

På sommeren bruker jeg jo kanskje litt friskt gress og løvetann oppi graveboksen.
Men her er et bilde av denne ukas graveboks.

Litt eplepinner som jeg har oppbevart i kjelleren for vinteren.Image Image Image Image
Steiner jeg har plukket ute som de kan lukte på. Litt jord og her er det vel litt brunt gress også. Image Image
Så er det noen jule nøtter oppi, kanskje noe havregryn gjemt oppi og tørket mais.Image Image Image Annet tørrfor kan man også fint gjemme oppi her.. Fleece leker, treleker og diverse.

En annen type jeg skal se om jeg finner bilde av i albumene mine er en boks med ping pong baller, papir og Rm1 for i. Image Image Veldig morro å grave oppi den å døtte de lette ballene bort. Og å bite hull på ballene er en utfordring å spennende.

Den rosa boksen er en lav kattedo man får kjøpt på Tropehagen zoo.
Veldig kjekk til akkurat dette. Den passer bra til eldre rotter med svake bakbein også siden den ikke er så høy.

Her er dem ute å leker men like bra inni buret.

Image

Image


Her står den inni buret bak Bella der. Akkurat her har jeg hengt opp en billig tyggeleke også.
Dorull. Hvis du skal få dem intriserte første gangen du henger de opp kan du smøre et tynt lag med noe syltetøy eller annen mat. Så forstår dem det.
Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Fiffi »

Kjempe fine ideer du har.
Har et spørsmål. Når du gir rottene terrariemose ,gir du det fuktig eller tørker du det før du gir det til rottene?
Jeg har en sånn blokk som skal settes i vann først, et eller annet sted. Brukte det når jeg hadde landsnegler for noen år siden
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Aktivisering ;) Hjemmelagde leker og ting til bur.

Post by Sara Syversen »

Takker så mye ;)

Den jeg kjøpte prøvde jeg begge deler med. Men det fungerte best om jeg puttet mosen i en balje, oxo satt jeg den inn i dusjen. Jeg skyllet den godt så tømte jeg av det overflødige vannet også løftet jeg opp mosen litt og poffet den opp litt. Den jeg kjøpte var også sammentrykket. For å bevare den litt lengre kan du bare spraye med litt ferskt vann. Du lukter å ser når den har blitt dvask.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply