Allergi mot en rotte ?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Allergi mot en rotte ?

Post by Sara Syversen »

Gubben og jeg har fått voldsom kløe... og måtte til legen. .. det var ikke midd eller lus...
Men allergi... vi har fått tabletter som lindrer kløe...

Vi dro også til dyrlegen og det var Bodil som var den vi mistenkte... som vi har hatt i noen uker nå.
Grunnet at hun ikke kunne bli tatt eller løftet på første gangen for noen uker siden så fikk ikke dyrlegen sjekket ordentlig. Og ønsker ingen diskusjoner på akkurat det. Men nå er det blitt en grundigere sjekk. Og bra er det.

Etter all sjekk så kom hun frem til at vi skulle behandle henne for middangrep.( da blir alle rottene i huset behandlet)...

Men kan man bli voldsomt allergisk mot kun en rotte ? Leste på matmors sine sider at man kan ha allergisk reaksjon på ektoparasitter i pelsen dems.

Får håpe dette gir seg... vi er jo begge allergiske mot rotter fra før men holder det i sjakk med alt av allergisprayer og diverse...
Og må si at vi reagerte også når hun kom hit. Men tenkte det var den første tiden ekstra med markering osv så derfor var jeg mer allergisk en før....
Hun sto også på høy i sitt forrige hjem så tenkte det var det også som gjorde utslaget.


Tanker ? Noen med lignende opplevelser fra kunn en rotte ?

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Allergi mot en rotte ?

Post by sanca »

Hmm, i og med at dere allerede har rotteallergi, vet dere jo hvordan dere pleier å reagere. Tror ikke det går an å reagere mer på en rotte enn de andre i utgangspunktet. Men det kan jo være at dere har reagert ekstra på midden, høres ikke ulogisk ut. Krysser fingrene for at det forandrer seg nå når de får middbehandling
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Allergi mot en rotte ?

Post by Sara Syversen »

Ja... håper i grunn at når hun blir tam nok til å bades at mye kan gå vekk hvis det finnes noe høyrester igjen i pelsen oxo... men vi har nå vurdert å flytte så vi får et eget soverom til dem... for da kan allergien holdes mere nede også... for det er ikke snakk om at jeg kvitter meg med alle barna mine... det skal gå langt før den tid...

Krysser fingrene.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply