Rotter er rovdyr

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Rotter er rovdyr

Post by Sandratravolta »

Har tidligere lest at man må være forsiktig med hunder og katter rundt rottene, men man må også være forsiktig med andre gnagere! Det har vi fått erfare i dag. To av guttene gikk og tuslet rundt på gulvet, og vi ante forsåvidt fred og ingen fare. Plutselig hørte vi voldsom skriking fra stua og vi skjønte at noe var veldig galt, både jeg og samboeren min løp ut og vi så at en av gutta hadde brutt seg inn i buret til hamsteren vår, Guri, vi så hennes siste dødskramper og der lå hun i buret sitt, lille skatten min.

Har tidligere opplevd at hånden min har blitt angrepet da jeg har holdt henne, men at en av rottene skulle bryte seg inn i buret hennes hadde jeg aldri trodd.. Heldigvis gikk det fort.

Men har man katter må man regne med døde fugler, mus og rotter på døra. Og har man rotter må man visst sikre hamsterbur enda bedre enn hva jeg har gjort, holder tydeligvis ikke med lukkede burdører. Insiktene er vel for sterke.

Lille Guri ble vel et halvt år eller litt mer, og hun har rukket å møte Odd Magnus fra Torsdag kveld fra Nydalen i sitt korte liv. Hun ble også forsøkt parret med en fire år gammel hann som uheldigvis døde før neste løpetid, da parringen ikke var vellykket. Søte snuppa mi, hvil i fred.

Image
Image
Image
Image
Image

:sob: :latter: :snurre: :trene: hjertesmerte
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Rotter er rovdyr

Post by Siv M »

:shocked: å huff så trist å grusomt :cry2: dette er en av grunnene til at de ikke får være løs på gulvet der de andre dyrene står, jeg har hørt om slike tilfeller tidligere, grusomt rett å slett beklager sorgen for guri :sob:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Rotter er rovdyr

Post by Sandratravolta »

Takk <3

Er kjedelig når man må lære på den harde måten. :(
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Rotter er rovdyr

Post by Siv M »

Huff ja :sadpace:

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Rotter er rovdyr

Post by siljeelise »

så trist :kjempetrist :

Post Reply