skryt til dyrebutikk

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Sandratravolta »

Det samme type bedrift som imazoo, bare at de kun fokuserer på dyr, så de har vel en del av de samme retningslinjene vil jeg tro. Bare at siden de kun fokuserer på dyrene så bør det jo være bedre. Men godt mulig jeg tar feil her..
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by wollf »

Sandratravolta wrote:Det samme type bedrift som imazoo, bare at de kun fokuserer på dyr, så de har vel en del av de samme retningslinjene vil jeg tro. Bare at siden de kun fokuserer på dyrene så bør det jo være bedre. Men godt mulig jeg tar feil her..
de som jobber med dyr på imazoo har ikke noe å gjøre med andre ting. det er en egen avdeling for dyrene. jeg vil tro imazoo er bedre enn foreksempel den danske grossisten. er like mye sykdommer der etter hva jeg har hørt. det kom vel også noe virus derfra.

imazoo er ikke ideellt, men de har en del strenge regler å forholde seg til. og det er betryggende, samt at jeg har fått fortåelse av at mange der er dyktige med rotter og glad i dem

de fleste dyrene blir ikke syke på imazoo med under reisen, pga stress ol.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Sandratravolta »

Jaja. Men det satt til side så er det uansett fint å kjøpe dyrene fra Tam Alna, hvis man først skal ha rotte fra dyrebutikk, mener jeg, siden da får man gratis veterinærbesøk med på kjøpet. Så uansett grunn til sykdom, så har man en liten mulighet til å få de fort på beina igjen. Syns hun Tonje som jobber på Tam klinikk Alna er veldig flink i hvert fall.

Var innom der her om dagen og hilste på rottene, og jeg så en helt fantastisk rottegutt, han var så rolig og fin og etter fem minutter lå han i håndflaten min og gnisset tenner og poppet med øynene, tror det er første gang jeg har opplevd en så kosete rotte i en dyrebutikk.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by wollf »

jeg har selv et godt inntrykk av dem. de høres veldig flinke ut

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Titovn »

Ser at tråden egentlig er litt gammel, og jeg har dessverre ingen dyrebutikker jeg vil skryte av akkurat nå, men jeg ville bare si at jeg blir så glad når jeg leser om dyrebutikker slik Sandra beskriver, og spesielt når ansatte som henne gjør den innsatsen hun gjør! :cheeeers:

Personlig er jeg i mot salg av dyr i slike butikker, men siden det nå er slik så får man jo bare gjøre det beste ut av det og jeg har null problemer med å se det positive i det :cheer: Og det er sikkert noe som kan forbedres, alltid rom for forbedringer, men det gjelder jo vel nesten alt egentlig :change:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Sandratravolta »

tror ikke så mange hadde fått seg kjæledyr om det ikke var dyrebutikker med dyr i.. Hadde blitt voldsomt mye arbeid for de få oppdretterne som finnes hvert fall!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by wollf »

Arna zoo♡
Hvor dyrene får løpe fritt i lokalet, butikken boikotter imazoo, tar inn kun fra seriøse oppdrettere, har ikke rotter, behandler dyrene hos vetrinær (kanin fikk behandling for over 2000) de ansatte er vegetarianere og har super service

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by WillyWonka »

Det må faktisk ha vært en av de beste dyrebutikkene jeg har vært i.
Burene er ikke av de største, men jeg har heller ikke vært i en dyrebutikk der dyrene får utetid.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by kikky »

Har dere spurt personalet om de får ute tid da =) ? Av hensyn til dyrene, er det ikke mange som lufter de når det er kunder i butikken. Det trenger ikke nødvendigvis bety at de ikke får være ute av burene av den grunn.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by wollf »

kikky wrote:Har dere spurt personalet om de får ute tid da =) ? Av hensyn til dyrene, er det ikke mange som lufter de når det er kunder i butikken. Det trenger ikke nødvendigvis bety at de ikke får være ute av burene av den grunn.
har nok ikke spurt alle. men kan i allefall si at 8 av de jeg har vært mye i ikke gjør dette.
og jeg prater mye med de ansatte i dyrebutikker.

nå er det særlig det at de behandlet syke dyr jeg var mest imponert over da.
men har selv jobbet i 2 her i bergen, 2 på østlandet og har 5 gode venner i bergen som jobber i dyrebutikker hvor de ikke gjør dette

Post Reply