Rotta mi Ludvig er veldig lat!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Rotta mi Ludvig er veldig lat!

Post by sandra123 »

Hei, har skrevet litt her før, så det er kanskje noen som husker at jeg kjøpte meg to rotte gutter fra omplasserings kullet til Lene. Ludvig og Dio, de har to heeelt forskjelleige personligheter, Dio er vill, leken, nysskjerrig, egentlig ikke så veldig interrisert i mat og veldig gla i å være med meg overalt. Så så lenge jeg er hjemme er han på lekeplassen, som er en bru fra buret til senga mi som er fylt med leker og bokser ol, og en bru fra toppen av buret til toppen av skapet hvedsiden av men et vinstativ og nå andre leker. Han er ut hele tiden, og "rir" på skulderen min når han føler får det, da bare kommer han og hopper opp :peewaggle: Menn Ludvig er for det meste veldig rolig, og veldig lat! Han er et stort matvrak, og ikke så veldig innteresert i meg egentlig, han setter pris på litt kos når han ligger i buret, og han slikker fingre. Men han er veldig lite aktiv, og det går greit altså, for meg. Jeg elsker både kanonen og bolla mi. :lovey: Men rotter burde jo være ute av burdet i MINST en time, og så lat som han er er det meste han er ute av burdet når jeg tar han ut og han springer tilbake.. Har han i genseren og på skulderen når jeg ser på tv og sånt, men han får jo ikke aktivisert seg så mye da... Han og Dio har bodd hos meg noen månder no, kan det være at han bare ikke er trygg på ommstendighetene enda? Han er å veldig sjernert, når venner er på besøk gjemmer han seg i boksen nederst i buret til de har dratt, men når jeg er hjemme er han helt trygg. Hadde egentlig bare lyst til og "lufte" dette med dere andre rotteeiere, de har det helt fint ellers, og Ludvig er jo faktisk ekspert på å finne godbiter når jeg gjemmer dem i doruller og lukker endene, og andre tvister. :wink: Nå har han faktisk vært ute og klatret veldig masse, og sprunget fra seg masse energi :ratgreen:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Rotta mi Ludvig er veldig lat!

Post by Anniken.HH »

hei
dette er egentlig litt gøy, for jeg satt akkurat å lurte på det samme xD
har en gutterotte som er ganske feit - vi adopterte ham idag - samt det at han nesten ikke beveger seg.
Jeg så det når vi kjørte med ham hjem, og nå som jeg har ham ute. Han finner seg et hjørne og legger seg rett ned ^^
Han er veldig søt der han ligger, og virker som om han har det bra, men er litt gøy og se at det er andre som har late rotter også :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Re: Rotta mi Ludvig er veldig lat!

Post by Claudia Marlene »

Rotta mi er også kjempe lat. Hadde to andre før han ene var kjempe vill og lekte supermann og hoppet ned fra sofaen og buret for å løpe på gulvet, desverre slo han hodet sitt og ble syk etterhvert av det. Og han andre var sånn passe leken. Den jeg har igjen er verdens største koseklump og ligger bare på ryggen og får kos hele dagen om han får bestemme selv. Tar jeg han ned på gulvet løper han bare bak pianoet for å sove, så tror ikke det er uvanlig at de er litt forskjellige sånn akkurat sånn som oss.
[img]file:///D:/dycl2302/Documents/My%20Pictures/Iphone/IMG_1987.JPG[/img]

Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Re: Rotta mi Ludvig er veldig lat!

Post by Claudia Marlene »

Rotta mi er også kjempe lat. Hadde to andre før han ene var kjempe vill og lekte supermann og hoppet ned fra sofaen og buret for å løpe på gulvet, desverre slo han hodet sitt og ble syk etterhvert av det. Og han andre var sånn passe leken. Den jeg har igjen er verdens største koseklump og ligger bare på ryggen og får kos hele dagen om han får bestemme selv. Tar jeg han ned på gulvet løper han bare bak pianoet for å sove, så tror ikke det er uvanlig at de er litt forskjellige sånn akkurat sånn som oss.

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: Rotta mi Ludvig er veldig lat!

Post by sandra123 »

Det er vell slik at rottene har mange forskjellige personligheter. Og Ludvig har i den siste tiden blitt en lat konge av det lille kongedømmet sitt og sin undersått, han har utvidet riket sitt fra inne i buret til oppe på komoden som står ved siden av buret :happy:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Post Reply