Pris på rotteunger.

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

utmeldt

Re: Pris på rotteunger.

Post by utmeldt »

Matmor wrote:
Personlig selger jeg heller til en 15-åring med tillatelse fra foreldrene (etter å ha snakket med foreldrene og funnet ut at de er ansvaret bevisst) enn en 18-åring som fortsatt bor hjemme, hvis jeg mistenker at rottene ikke er populære... men det er nå min mening. Jeg tror det er mye større sannsynlighet for at rotta får det bra hvis foreldrene er med på laget enn hvis de motsetter seg rotteholdet!

Såklart er en 15 åring med foreldrene med på spillet bedre en en hjemmeboende eller nyutflytta 18åring med dårlig råd og lite tid+ mulige sure foreldre pga rottekjøp , men nå har det seg slik at jeg ikke selger til slike personer(det trodde jeg var en selvfølge) :grin: Jeg har en ganske omfattende utplukkingsprosess av kjøpere og jeg er veldig trygg på at de som har havnet på lista mi også har tid, råd og lyst på rotter. Jeg ville ikke solgt til dem dersom noen av disse tingene manglet det sier seg selv! :cheerful:

Jeg har satt 15 år som aldersgrense fordi jeg personlig ikke føler meg komfortabel med å selge til en 12-13 år gammel unge, sorry men slik er det bare og det kan jeg gjøre veldig lite med :cheerful:
Jeg synes ikke at voksne skal kjøpe smådyr som leker til ungene sine! Men det stiller seg såklart annerledes dersom det er en voksen som ønsker seg rotte og det er en unge eller fler i husstanden, for da kjøpes ikke rottene som et leketøy til ungene men som et kjærledyr for de voksne som også ungene kan ha glede og ta lærdom av, et kjærledyr for hele familien med andre ord.

Dette betyr at om en 15 åring med foreldre har lyst til å kjøpe rotter hos meg så er det mulig med rett mengde info og noen timers samtale på telefon, stort nok bur og godt nok utstyr, også må jeg ha magefølelsen også. men jeg selger absolutt ikke rotter som leketøy til unger yngre en det! Jeg har hatt veldig mange som ønsker en rotte til sin 10-13 år gamle datter eller sønn slik at de kan ha noe å styre med, da anbefaler jeg heller en playstation. Den går ikke for lut og kaldt vann dersom ungen mister interessen :thhpt:

Men dette er hvordan JEG velger å drive oppdrett og jeg respekterer at andre har sine egne metoder, personlig frihet og mangfold er en fin ting :jepp:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

Da ender de nok heller opp med å kjøpe fra dyrebutikk :suspicious:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by kikky »

Ja, det var det da Wollf :cheesy:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

utmeldt

Re: Pris på rotteunger.

Post by utmeldt »

De selger heldigvis ikke rotter i butikk her, man må bestille fra imazoo, og selv da blr man frarådet å kjøpe pga at rottene som kommer der ifra ofte er syke :cheer:

Så da er det kanskje ikke så rart at jeg er litt streng når alle som ønsker rotter her tar kontakt med meg :giggle:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by WillyWonka »

De selger da rotter i dyrebutikk i tromsø. Jeg har jo blitt bitt av rotte der :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by kikky »

Når vi har tatt inn rotter til kunder så har de sjelden hvert syke, selv om de kommer fra Imazo :cheesy:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

utmeldt

Re: Pris på rotteunger.

Post by utmeldt »

Nei de selger ikke rotter på dyrebutikkene i tromsø lengre,og jeg tror kanskje du bør ta deg en tur for å friske opp kunnskapene om hva som er på dyrebutikkene her for en har jo helt sluttet å selge dyr :nottelling: jeg var sist innom de alle sammen i forje uke på leting etter leker til rotteungene, som altid spør jeg om de har rotter inne og i hele år har svaret vært nei på alle utenom pyramiden, de skulle kanskje få et kull fra en privatperson for noen mnd siden. Etter det har de ikke hatt rotter i butikken. Kan også nevne at jeg har spurt flere av de ansatte om hvorfor, grunnlaget jeg har fått har vært at rottene har vært syke eller at de ikke har fått dem solgt før de er voksne og da er det få som vil ha dem.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

det var jo ingen problem å ringe dem å be dem om å ta inn to rotter til deg fra imazoo da anniken. om man vil ha rotte og ikke får fra en oppdretter så finner man de et annet sted uansett. er vel det som er poenget her :cheer:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by WillyWonka »

Anniken wrote:Nei de selger ikke rotter på dyrebutikkene i tromsø lengre,og jeg tror kanskje du bør ta deg en tur for å friske opp kunnskapene om hva som er på dyrebutikkene her for en har jo helt sluttet å selge dyr :nottelling: jeg var sist innom de alle sammen i forje uke på leting etter leker til rotteungene, som altid spør jeg om de har rotter inne og i hele år har svaret vært nei på alle utenom pyramiden, de skulle kanskje få et kull fra en privatperson for noen mnd siden. Etter det har de ikke hatt rotter i butikken. Kan også nevne at jeg har spurt flere av de ansatte om hvorfor, grunnlaget jeg har fått har vært at rottene har vært syke eller at de ikke har fått dem solgt før de er voksne og da er det få som vil ha dem.

De hadde hvertfall dyr i mai :) men om de har sluttet, så er vel det bra :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

utmeldt

Re: Pris på rotteunger.

Post by utmeldt »

wollf wrote:det var jo ingen problem å ringe dem å be dem om å ta inn to rotter til deg fra imazoo da anniken. om man vil ha rotte og ikke får fra en oppdretter så finner man de et annet sted uansett. er vel det som er poenget her :cheer:

Man kan såklart bestille, men bare fra Tropehagen på pyramiden. Jeg har ved senere anledning hørt med de andre om de bestiller rotter inn og har fått et "nei" av alle andre en pyramiden. Og da jeg henta gutta vi bestilte i butikken så sa hun at hun ikke likte å bestille fra Imazoo fordi de har fått veldig mange syke rotter dærifra og at hun håpet at mine var friske :cheerful: Noe de heldigvis var :grin:

Jeg sier bare vilke erfaringer jeg har ang å skaffe rotter i Tromsø fra dyrebutikk. Og jeg er egentli glad for at det ikke er noen som selger rotter lengre, fordi alle utenom pyramiden har skikkelig fæle og små bur :worry:

Men ja man får nok fatt på rotter bare man ønsker det hardt nok det stemmer absolutt, men det betyr ikke at jeg vil fire på mine regler bare fordi at de som ikke jeg synes egner seg kan få seg rotter andre steder, er poenget mitt :goofy: Desuten har jeg den erfaringa med Nordlenninger at de egentli ikke prøver så hardt mtp. å få fatt i det de vil ha, de fleste Tromsøværinger er fornøyde med det lille man får tak i her i byen og tar gjerne en hamster eller degus over en rotte dersom de ikke får tak i :nottelling: Merkelig folkeslag :rofl:
WillyWonka wrote:
Anniken wrote:Nei de selger ikke rotter på dyrebutikkene i Tromsø lengre,og jeg tror kanskje du bør ta deg en tur for å friske opp kunnskapene om hva som er på dyrebutikkene her for en har jo helt sluttet å selge dyr :nottelling: jeg var sist innom de alle sammen i forje uke på leting etter leker til rotteungene, som altid spør jeg om de har rotter inne og i hele år har svaret vært nei på alle utenom pyramiden, de skulle kanskje få et kull fra en privatperson for noen mnd siden. Etter det har de ikke hatt rotter i butikken. Kan også nevne at jeg har spurt flere av de ansatte om hvorfor, grunnlaget jeg har fått har vært at rottene har vært syke eller at de ikke har fått dem solgt før de er voksne og da er det få som vil ha dem.

De hadde hvertfall dyr i mai :) men om de har sluttet, så er vel det bra :)
Den ene på storgatbakken hadde heller ikke dyr i mai :cheer: De eneste som har ført dyr i år har vært zoo-shop på Jekta, gullfisken zoo på storgatbakken og tropehagen på pyramiden. Dyrebutikk nr.2 på storgatbakken,husker ikke hva den heter i farta, det er den nærmest byen iallefall, reiv dyrerommet sitt i fjor og endret eier, de skulle ha et nytt dyrerom egentli men den nye eieren endret mening og de vil ikke få noe dyrerom i framtiden ifølge de jeg har snakket med dær :glise: Jeg håper resten av butikkene følger med snart , men det er nok ønsketenkning... jaja et sted må det jo starte :ratgreen:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by WillyWonka »

Ja. jeg var på jekta og gullfisken. Orket ikke gå innom Fugler og akvarie :) Har aldri likt meg der, og det var der den første rotten bet meg :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Pris på rotteunger.

Post by rottegal »

Jeg har lagt merke til at prisen på rotteunger har steget, og det er et steg i riktig retning. Nøkkelregelen er vel at ved stor etterspørsel, kan man ta mer for rottene, er det liten etterspørsel på markedet, er man nødt til å senke prisen.

For 2 1/2 år siden kjøpte jeg to rotter fra Tora v/ Karmas rotterede for 500 kroner tror jeg, og i retur fikk jeg altså to helt nydelige rotter. Når jeg skal ha rotter igjen, betaler jeg gladelig det som skal til for å få rotter fra et oppdrett der jeg vet at rotteungene blir håndtert og behandlet på beste måte. :)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by wollf »

:liker:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by torasrotter »

:liker:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Pris på rotteunger.

Post by malap »

Ser at dette er en gammel tråd.
Ville bare kommentere det at jeg faktisk ser på de som tar lite for et levende individ som mer useriøse enn de som tar høyere priser.
Det er - nettopp levende liv, og jeg håper og tror at folk tenker mer gjennom kjøpet når det er høyere priser.
Jeg har ingen problemer med å betale mer for et levende individ enn det gjennomsnittet det ligger på, det er mer enn verdt det! : )
Synes heller at utstyr burde vært billigere, og dyrene burde være dyrere å skaffe seg.
Malena

Post Reply