Blinke smiley

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

utmeldt

Blinke smiley

Post by utmeldt »

Flere en meg som synes denne :wink: missbrukes litt?
Jeg har sett flere innlegg der den brukes for å understreke at noe er spydig eller sarkastisk ment , dette forvirrer meg litt for det er jo egentli en ganske hyggelig smiley :grin: :crazy:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

har lagt merke til det selv :wink:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Blinke smiley

Post by BlackNenne »

Jepp, bruken av ;) ble erstattet med :wink: da det kom nye smileyer. :P Syns det kan tolkes litt nedlatende i enkelte innlegg selv uten at man trenger å være spesielt nærtagende.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blinke smiley

Post by Niana »

Ja, den kan mistolkes veldig lett oppdaget jeg :p og når noen bruker den uten å være sarkastisk, er det ikke alltid så lett å vite fordi noen andre bruker den på en annen måte :crazy:
Luksusproblemer x)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

bruker man samme smily om man er sint, sarkastisk, glad eller spydig er det ikke lett å tolke hva vedkommende mener nei

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by HeleneH »

Bare gjør som Wollf, minimaliser bruken av smileys :wink:

:roflmao:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

utmeldt

Re: Blinke smiley

Post by utmeldt »

Godt at det ikke bare er meg :cheer:
Jeg synes ikke man er spesielt nærtagende dersom man ikke liker å bli snakket nedlatende til, selv om det vises på bare en smiley. Ingen skal finne seg i å bli behandlet respektløst :cheerful:
Jeg synes vi kan være flinkere på å ikke snakke nedlatende, spydig eller sarkastisk til hverandre, for smileyen er veldig nedlatende slik som mange bruker den og det provoserer og sårer :worry:

*Bounce* for enda mere snill smileybruk :boing: :grin:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

HeleneH wrote:Bare gjør som Wollf, minimaliser bruken av smileys :wink:

:roflmao:
takk. det minsker i allefall muligheten til å missforstå de. problemet er bare at da får man refs for at man ikke bruker noen og man blir missforstått da også :crazy:

utmeldt

Re: Blinke smiley

Post by utmeldt »

:giggle:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by torasrotter »

Jeg bruker den :wink: hele tiden, men det er aldri sarkastisk eller spydig ment :flau: Jeg håper ikke noen har oppfattet mine innlegg sånn fordi jeg har brukt den smileyen. Jeg er skjeldent sarkastisk eller spydig (håper jeg), jeg prøver å være ganske rett frem når jeg er uenig i noe sånn at man unngår missforståelser :jepp:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

poenget er vel kanskje at mange bruker nettopp den smilyen hele tiden. både når de er hyggelige og spydige. og det er nok at en person bruker den til å understreke sarkastiske kommentarer. da er det vanskelig å skille om neste person mener det samme eller er blid da de bruker den.
jeg kjenner jo de fleste som er her inne ofte, men ikke alle gjør det. så jeg skjønner forvirringen

jeg har faktisk måttet tenke meg godt om en del ganger da den har blitt brukt og folk har skrevet noe hyggelig. for å ikke tolke det feil.

blir litt som

ååå jeg kondolerer :grin:
gratulerer så mye :kjempetrist:
det var en fin rotte :wink:

alle i mine øyner virker helt feil pga feil bruk av smily;)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

og jeg ser på et blunkefjes som litt heads up her ligger det noe mere bak. eller som et lurt utrykk
jeg ville aldri blunket med et øye uten prøve å fortelle noe at her skjer det noe, hint hint eller det ligger noe mere bak enn det du hører, leser eller ser.

å bruke blunkefjes for å understreke jeg er blid er som å bruke smily da du er sur, eller denne er et godt eksempel

gleder meg veldig til å se deg igjen :sarcastic:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by WillyWonka »

Bruker skjeldent sånne merkelige smilyer :p Har funnet ut at jeg ikke likner på de smilyene, men jeg smiler mye, både på forum og ellers, så da er det de vanlige smilyene som brukes mest hos meg

--> :) :P :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Blinke smiley

Post by Matmor »

Det finnes et eget tegn hvis man vil være sarkastisk: :sarcastic:

Jeg prøver å bruke smiletegn som passer til innholdet, og siden det ikke er helt uvanlig at jeg blunker til folk når jeg vil si "det er ikke så farlig" (type: Neida, søtsaker er ikke bra for rotter, men det gjør ikke noe om de får en Nonstop på fødselsdagen) eller vil understreke f. eksempel at det kan være lurt å gjøre en ting (type: hvis du omtaler rottene dine som bur-dyr i stedet for rotter er de oftere akseptable hos husverter), bruker jeg også en av variantene av blunketegnet ganske ofte.

;) og :wink: likner ikke det ansiktsuttrykket jeg har når jeg en sjelden gang uttaler meg sarkastisk i det heletatt - jeg har aldri mestret kunsten å smile sarkastisk... Når jeg virkelig føler behov for å være sarkastisk (dvs. skjærende, bitende hånlig), ønsker jeg definitivt at mottageren skal oppfatte det - så det ville virke mot sin hensikt å bruke et blunketegn!

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

poenget er vel at denne :wink: har blitt brukt i så mange sarkastiske sammenhenger her inne at den har blitt vanskelig å tolke. jeg ville ikke reagert på den om den ble sendt til meg et annet sted

Post Reply