Rotterommet vårt!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Rotterommet vårt!

Post by Lene »

I januar flyttet vi inn i vårt første egenkjøpte hus, og fikk endelig muligheten til å realisere en drøm vi har hatt i mange år: Eget rom til rottene :cheeeers:
Etter flere ukers jobbing er rommet når ferdig, og de første to små frøknene flyttet inn i dag. I morgen kommer det en kastrert omplasseringsgutt. Vi har ikke hatt rotter siden før jul pga flyttingen, så jeg har gledet meg sinnsykt til å få noen langhaler igjen. Og selvfølgelig vil jeg og de to små, som foreløpig ikke har fått navn, skryte litt av hvor fint de har det:

Image

Image

Image

Image

Vi har stor skog rett bak huset, og der har vi hentet både store røtter og et klatretre. Og vi har laget en spesiell dør, todelt med store gitterflater.
Planen er å fortsette med det vi gjorde før, nemlig hovedsaklig omplasseringsrotter. Og nå har vi plass til mange :D Gutter må være kastrerte, for vi skal ikke bidra til flere rotter med dårlige gener her i verden, men ellers vil de aller fleste være velkomne hos oss.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotterommet vårt!

Post by wollf »

fantastisk....
du har noen heldige rotter;)
men et tips kan være å dekke hyllene med noe eller lakke dem godt slik at de blir lette å rengjøre;)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotterommet vårt!

Post by Tonje Lenore »

Det der er jo et luksus rom for rotter, så utrolig heldige de er :aww:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Karro
Stjeler mat
Posts: 77
Joined: 08 May 2012, 23:53

Re: Rotterommet vårt!

Post by Karro »

Rotterom er en av mine drømmer også!
Så gøy de kommer til å få det der!! :boing:

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rotterommet vårt!

Post by Lene »

Takk takk, wolff, jeg håper de synes det selv etterhvert også ;)

Joda, takker for tipsen, men det tipset fikk jeg heldigvis for mange år siden da vi laget trehyller til buret. Alt av tre der inne er lakket flere ganger, og pinnene på klatreveggen og løpebanene er også dekket med sand så det er lettere å løpe på dem.

Andre tips er forresten veldig velkomne, vi må jo variere litt der inne innimellom, så alle gode ideer blir satt pris på ;)

Og Tonje Lenore, jeg må jo innrømme at jeg er litt enig. Men det er utrolig morsomt å kunne gi dem denne luksusen. Jeg gleder meg som en unge på julaften til å se dem utfolde seg der :D

Karro, tusen takk, jeg tror det, jeg også. Håper du også får muligheten til å lage et rotterom en gang, det er veldig moro å lage, og jeg tror det blir helt kanon å følge rottene rundt der inne.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotterommet vårt!

Post by Tonje Lenore »

Ja det skjønner jeg jo, gleder meg til jeg skal få innredet rotterommet mitt ferdig, er super morsomt å innrede for du vet at rottene blir så glade når vi endelig slipper de løs :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotterommet vårt!

Post by Niana »

Oj, så flott! :peewaggle: Sånn vil jeg også ha det!
Bare at jeg hadde ikke klart å ha bare tre rotter der inne, jeg hadde blitt en crazy rat lady og hatt sikkert minst 15 :roflmao:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rotterommet vårt!

Post by Lene »

TJ, lager du også rotterom? Morsomt. Hvordan blir det?

Niana, er ikke det spor bedre enn deg, crazy er jeg fra før, og tre er bare begynnelse :P Man må jo begynne et sted, sant? Men jeg kan love at det blir mange flere der inne, hovedsaklig omplasseringsrotter.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotterommet vårt!

Post by Tonje Lenore »

Det blir så braaaa, de får en expedit hylle fra ikea å boltre seg på, og massemassemasse leker, skal legge ut bilde når det er ferdig :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

utmeldt

Re: Rotterommet vårt!

Post by utmeldt »

For en fantastisk boltringsplass, Dere har virkelig vært kreative og fått det fint! :dån:
Det må jo være alle rotters drøm å få et helt rom å løpe på :peewaggle:

Drømmer også om eget rotterom, men det får bli i fremtiden når man kjøper seg hus :cheerful:

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rotterommet vårt!

Post by Lene »

TL, høres morsomt ut. Skal du lage hull mellom rommene i hylla, eller hvordan skal du legge det opp? Har forresten en Expedithylle rett ved siden av meg her. Veldig praktiske, tunge som søren, så den står nok trygt i hvertfall ;)

Anniken: Tusen hjertelig! Ja, vi også måtte vente til vi fikk kjøpt eget hus, men da var det ikke bønn lenger. Håper du får realisert drømmen også :)

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotterommet vårt!

Post by Niana »

Lene wrote:TJ, lager du også rotterom? Morsomt. Hvordan blir det?

Niana, er ikke det spor bedre enn deg, crazy er jeg fra før, og tre er bare begynnelse :P Man må jo begynne et sted, sant? Men jeg kan love at det blir mange flere der inne, hovedsaklig omplasseringsrotter.
:liker:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rotterommet vårt!

Post by Lene »

*fnis*

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotterommet vårt!

Post by Tonje Lenore »

Ja, jeg regner med at vi kommer til å borre hull slik at de får kommet seg videre, eller så lager vi klatre muligheter på siden
slik at de klarer å komme seg inn de forskjellige hyllene! :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rotterommet vårt!

Post by Lene »

Høres ut som et spennende prosjekt, TL, gleder meg til å se resultatet :cheerful:

Post Reply