Den ville flaskemusen Wilma

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by Marit Fosen »

Herlige mus :kisses: :kisses: :kisses: Wilma må oppleves :kisses:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by Larm »

Litt flere Wilma bilder.
Hun gikk på Kenneth som satt i stolen sin og som vanlig er det ikke lett å knipse bilder av henne.
Dessverre er en del av bildene litt uklare, men det merkes ikke så godt i det lille formatet heldigvis, men når jeg ser de på full skjerm er de uklare.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by sanca »

Ååå, hun er nydelig! Morsomt det bildet der hun sitter på skuldra til Kenneth, og du ser halsen og øret hans. Først når man har noe å sammenligne med ser man hvor utrolig liten hun er :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by Tonje Lenore »

Jeg barer lurer sånn i forhold til at Wilma er villmus, skal hun ikke ut igjen da eller er det slik at man kan
beholde hun da hun har blitt knytta til mennesker og ikke kan klare seg ute?
Bare veldig nysgjerrig for hun er så vakker og fin :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by wollf »

i utgangspunktet er vel reglenen at de skal tilbakeføres til naturen, nå er det jo ikke lov å beholde et vill dyr eller å ta inn et villt dyr. og gjøres det skal viltnemda kontaktes, hvor enten de skal ta over dyret eller man kan få dispansasjon til å fore det opp til det evt slippes fri. er det for tam til å slippes fri igjen, skal villtnevda kontaktes på nytt og man skal komme til enighet om den beste løsningen i felleskap :wink:

regner med det er gjort i dette tilfellet alt, men nevner det bare da jeg har jobbet med slikt igjennom dyrebeskyttelsen både da jeg hadde ekkorn, røyskatt, fugleunger og slikt.

utmeldt

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by utmeldt »

Wilma er aldeles NYDELIG!!! :dån: Når jeg ser henne får jeg skikkelig lyst på et par mus :cheer:
Hvordan er mus iforhold til rotter da ? blir de glade i menneskene sine og skikkelig tamme ? :hm:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by Larm »

Anniken wrote:Wilma er aldeles NYDELIG!!! :dån: Når jeg ser henne får jeg skikkelig lyst på et par mus :cheer:
Hvordan er mus iforhold til rotter da ? blir de glade i menneskene sine og skikkelig tamme ? :hm:
Wilma er mye tammere enn de andre musene, men det er nok fordi jeg flasket henne opp hver 3. time fra hun var litt over 1 uke gammel.
Hun er også veldig annerledes enn de andre i forhold til koordinasjon og smarthet :cheerful:
Hun trives godt med de andre jentene, men av mennesker så er hun mest knyttet til meg.
Hun er forresten den eneste av musene som tar imot mat fra oss når vi gir de ting som f.eks. en nøtt.
De andre tar det bare når vi har lagt det inn i buret og har satt de inn igjen, mens Wilma bryr seg ikke om det :thhpt:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

utmeldt

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by utmeldt »

hehe, tror jeg holder meg til rotter jeg da :cheer:
Ble drittlei hamster siden den ikke ville være lamme meg, så om mus er likens så blir vi nok ikke å trives sammen :nottelling:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by Marit Fosen »

En vill dyreunge som er fostret opp av mennesker, kan ikke sånn uten videre settes tilbake til naturen, det kreves omskolering. Vi må ikke glemme at ville mus og rotter blir betraktet som skadedyr, og hele tiden forsøkt utryddet. Jeg tror faktisk viltnemda hadde gitt blaffen i å lage et opplegg rundt en museunge. Skjønne Wilma lever det gode liv :love:
Bildet av Wilma og Kenneth er herlig.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by wollf »

det er jo en ting. men jeg svarte bare på innlegget. og lov er lov.
vet at det var mange henvendelser ang museunger da jeg bodde i elverum (museår i fjor)
jeg synes ikke musen skal slippes ut, men poenget var vel at om man skulle gjort det etter loven så skulle man ringt å fått dispansasjon.

og det ville de nok gitt også.. grunnen til at jeg nevnte det var bare for å bevistgjøre folk på det, noe jeg ville gjort uansett mus, ekkorn, hare, eller løve :wink:

vet ikke hva larm har eller ikke har gjort. men er ikke så vesentlig heller. wilma har det fint nå.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by Vitania »

Anniken wrote:Wilma er aldeles NYDELIG!!! :dån: Når jeg ser henne får jeg skikkelig lyst på et par mus :cheer:
Hvordan er mus iforhold til rotter da ? blir de glade i menneskene sine og skikkelig tamme ? :hm:
Hadde to mus før, og de er fryktelig søte. Men de lukter mye mer en rotter, og er ikke like sosial. Fine er de da!

Og Wilma er den fineste av de alle! :cheer:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by Tonje Lenore »

Marit Fosen wrote:En vill dyreunge som er fostret opp av mennesker, kan ikke sånn uten videre settes tilbake til naturen, det kreves omskolering. Vi må ikke glemme at ville mus og rotter blir betraktet som skadedyr, og hele tiden forsøkt utryddet. Jeg tror faktisk viltnemda hadde gitt blaffen i å lage et opplegg rundt en museunge. .
Ja derfor jeg lurte litt sånn i forhold til det, at det er jo ikke noe vits når hun har det bra og er med andre :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by torasrotter »

Den Norske loven er litt selvmotsigende på det punktet, for den sier at du ikke har lov til å ha et vilt dyr i fangenskap, kun over en kort periode og så skal det settes fri igjen (eksempel, fugl som har brukket vinge).. Men den sier også at det er forbudt å slippe fri dyre som er under kategorien "skadedyr", og der falle jo mus og rotter rett inn :cheerful: Så hvis man skulle fulgt loven,så skulle Lisbeth ha tatt til seg Wilma, flasket henne opp for så å avlive hun.. :klaskepanne: Det er jo selvsagt ikke et alternativ for Lisbeth (og det tror jeg vi alle her inne er enig i) :cheerful: Tviler på at viltnemda hadde brydd seg når det kun er en mus. Hadde det vært snakk om en hoggorm eller en rev så hadde kanskje saken vært litt annerledes :jepp:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by wollf »

hvordan flaskeforer du en huggorm :huh: :giggle:

utmeldt

Re: Den ville flaskemusen Wilma

Post by utmeldt »

:nottelling:

Man måtte nok fått tak i pinkyer el.(Mulig de kansje spiser insekter også) for å fore opp en baby huggorm, da de ikke er pattedyr som oss og drikker ikke melk fra mamman sin :worry:

Post Reply