Slangemat-rotte..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Hei! Storebroren min hadde en slange som han kjøpte rotter til fra en dyrebutikk som selger til slangeeiere.. Jeg er jo såklart sterkt i mot han i dette.. Men iallefall, her er saken:
Han måtte avlive slangen sin pga betennelse i den ene tanna si, måtte ut med 10 000 kr for å få fikset dette,noe han ikke har.. Rett før dette hadde han kjøpt en rotte til slangen, men slangen ville ikke spise den, og nå som slangen er død vil han gi rotten til meg, om jeg ikke kan ha den slipper han den ut i det fri :sjokkert:
Dette er en hannrotte og jeg har 4 hunnrotter! Han er omtrent 6 mnd gammel.. Jeg bor hos mamma som nekter meg i å ta han til meg, selv om jeg har penger nok til å dekke kastrering og andre veterinærutgifter alene. Jeg har ikke hjerte nok til å la broren min slippe han ut, og han vil ikke ha rotten hjemme selv, syntes så synd på rotten :oops: Er det noen idèer til hva jeg kan gjøre? Jeg vil jo såklart ha rotten hjemme og prøver så godt jeg kan å overtale mamma, men vet ikke hvordan jeg skal klare det, og i så fall, er det noen som bor i rogaland området som kan ta til seg en liten stakkars rotte? :oops:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

u kan si til broren din at han kan først får en temmelig stor straff for å ha hatt slange, det er ulovlig å gi dem levende føde, og sist men ikke minst ulovlig å slippe den rotten fri. vil du være frekk med din bror, noe jeg ville gjort da han er slik mot dyrene. så ville jeg truet med å ringe mattilsynet eller dyremenda og meldt han... eller jeg ville ringt dyrebeskyttelsen og sagt til dem hva situasjonen er, og spurt om de kan ta rotten til seg

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Han vet alt det, og har fått høre det av meg mange utallige ganger. Men vil liksom ikke sende min egen bror i fengsel eller gi han bot, selv om det er galt gjort av han. Prøver alt jeg kan å få rotten til meg nå, hadde jeg vist at han hadde den rotten hos han hadde jeg tatt den for lenge siden. :trist:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by Tonje Lenore »

Vet din mor hvor mange du egentlig har?
Jeg ville kastrert hannen, hatt han hos din bror til stinga skulle fjernes også puttet han inn med jentene!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Ja, de står jo inne i stuen med oss. :cheerful:
Han kan ikke være hos broren min, må eventuelt ha han hos pappa eller min søster imens.. Men har nok bur til at han kan være her han også, det merkes jo ikke med en mer rotte, har hatt 5 på samme tid en annen gang, men mamma nekter, hun mener at det ikke kommer til å gå bra og at det bare blir bortkastede penger, men er jo verdt et forsøk syntes jeg.. Men så er det om han ikke kommer sammen med de andre rottene, han er trossalt vert alenerotte en stund nå. :trist: han er jo så fin og fortjener et godt liv.. Har så lyst å ta han til meg! :kisses:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by Tonje Lenore »

Jeg syns du skal prøve jeg :cheerful:
Da får du motbevist din mor også at det er fullt mulig, min mor nektet også, men jeg klarte å snakke med henne og så lenge hun ikke så dem, så var det greit :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

din bror vil ikke få fengsel eller bøter desværre:( bare en advarsel. og dyrebeskyttelsen han ikke rettigheter til å fengsle eller noe slik. de vil bare hjelpe dyrene. men forstår hva du mener. hvilken farge har denne hanrotten? og er han tam?

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Sitter og maser og maser, hun elsker jo rotter, og de elsker henne, men hun vil ikke ha en hannrotte for hun mener de har så store baller,men ballene skal jo bort!! :crazy: Og så mener hun at jeg ikke alltid kan rydde opp etter brødrene mine :suspicious:

Har sendt masse klager til mattilsynet pga. den dyrebutikken.. det lukter ammoniakk inne på rommet de bevarer dyrene :trist:
Rotten er grå og hvit, mener den er husky etter beskrivelsen. Og den er ikke tam, han koser jo ikke med han eller noe, har bitt broren min et par ganger! Men det kommer sikkert fra frykt da, får det sikkert litt bedre med meg..
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Image
Veldig dårlig bilde, og litt stort, orker ikke justere pixlene nå. Men slik ser han iallefall ut. Fin liten klump, men syntes han ser mye mindre ut enn 6 mnd
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

du er snill da. men kanskje din mor skulle ryddet opp etter dine brødre:(
hva med å ringe dyrlege, og så et prisoverslag hva det vil koste og kastrere. si til din mor at dette og dette kan du gjøre hjemme mot betaling av dyrlegen. skriv det ned som et forslag til henne. at du kan vaske bad, lage middag, støvsuge, vaske og brette klær, massere henne på skulderene osv...
du kan si du skal kutte ut ting til deg selv, du trenger ikke ny bukse, godis skal du holde deg unna i en mnd eller noe. lunsj penger trenger du ikke for du kan smørre matpakke osv...

en annen ting er å kanskje selge noe gammelt du har hjemme.... spørr om noen her kan hjelpe med å passe gutten mens du sparer?
lage rottegodis og hengekøyer å selge på forumet. vet ikke hvor gammel du er?

da jeg var 11 tjente jeg mine egene penge ved å gå på kontoret til mamma og spørre om de andre på hennes jobb trengte hjelp med å hente kaffe, kjøpe ting på kjosken til lunsj så de slapp å gå selv. jeg solgte alle mine ting som jeg følte jeg hadde vokst fra og ikke lekte med lenger, malte smykkeskrin og solgte til familiemedlemmer, bakte kaker og solgte til naboer. jeg trengte penger for å kjøpe en kaninunge fra farmen som produserte belgisk kjempe (kanin) til mat. og jeg trengte bur og slikt også...
tenkte om jeg kunne redde en kanin så ville jeg gjøre en kjempeforskjell:P

jeg gjorde også mye hjemme som nevnt ovenfor, og før jeg rakk å nå mitt mål, syntes mamma og pappa at jeg hadde gjort en så god jobb at de kjøpte bur til meg og kjørte meg til farmen for å hente kanin;)

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Ikke en dum ide, wollf! Tenkte jeg skulle stikke innom veterinæren etter skolen i morgen og snakke med de om det. Er deltidsansatt på en cafè og får stipend så har råd til hele han og de andre, har egen sparebørse til rottene, går 300 kr der hver mnd :cheerful:
har tenkt tanken på å selge hengekøyer, hus osv.
Men vet ikke om det er så mange som er aktive med rotter i nærheten av rogaland, iallefall ikke på forumet! Skal prøve å få ryddet og vasket hver dag hjemme denne uken, så ser hun hvor mye jeg vil dette! Og selv om det bare er et dyr, er det en start!
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by Tonje Lenore »

Herlig wollf, det ville jeg også gjort, vist henne hvor mye du faktisk har lyst til å gjøre det!
Hun sier nok ikke nei når hun ser huset er vasket ned :cheerful:

Du får ha lykke til :cheer:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Tusen takk! :cheerful: :cheerful:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

det er jo supert. men det å spille på engasjement er ikke dumt, vis hvor mye du ønsker dette. frasi deg evt bursdagsgaver, tilby dine tjenester i huset, vis at dette er noe som betyr blod svette og tårer for deg. som ville gitt deg lykke. ingen mor kan motsi det;)
mødre må være litt vanskelig, det ligger i dems natur. om di gir lett etter for ting så blir du bortskjemt og ufordragelig (tror de tenker slik)

og bruk familie til å få mor til å gi etter. jeg brukte oldemor, oldemor sa til mamma at hun måtte slutte å være så streng. hadde mamma fortsatt å nekte meg ville oldemor blitt sinna. men hun sa aldri til meg at oldemor snakket med henne..


kjøp blomster til henne og lag middag og si hvor mye hun betyr for deg... hun vet hva tanken bak det er, men hvem kan være sinna da?

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Når jeg hadde lyst på noe før skrev jeg alltid en lapp og hang på speilet, noe fint slik hun så det når hun la seg,så fikk jeg det alltid.. :happy:
Er vel litt for gammel for dette nå, i og med at hun ikke kjøper annet enn middag til meg! men skal prøve på å få laget middag til henne og kjøpe blomster! Er ingen andre enn meg i familien som er skikkelig engasjert i rotter og andre dyr, de skjønner seg ikke helt på det.. Kan prøve på stemoren min da, så går hun videre til pappa, sier pappa ja, må mamma være den "beste" og gi meg lov! Må jo være lov å spille litt på skilte foreldre og av og til, da :roflmao:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Post Reply