Uegnet som rotteeier??

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Evanni
Pinky
Posts: 9
Joined: 14 Dec 2011, 13:52
Location: Hadeland

Uegnet som rotteeier??

Post by Evanni »

Er jeg virkelig uegnet som rotteeier fordi jeg i tillegg har katt??

Sendte en mail til en som hadde rottebeibier,og hørte om han hadde noen igjen da annonsen var ganske gammel. Skrev at jeg hadde hatt flere rotter før,og at jeg nå har hund og katt. Fikk til svar at jeg ikke fikk kjøpe rotter der fordi katten min kom til å drepe rottene med en gang de kom utenfor buret!

Makan... Jeg ble helt satt ut et øyeblikk! Enn å "dra elle under en kam"!! Katten jeg har (og hund) er vant med rottene jeg hadde før,og gjorde dem aldri noe! Samme med papegøyen som jag hadde FØR jeg fikk hund og katt (som da døde av alderdom et år etter). Har selvfølgelig ALDRI latt hund/katt og rotte være sammen alene!
Kjenner at jeg ble litt provosert og sint! Katten jeg har er verdens lateste og har aldri sett at han har tatt hverken mus eller fugl. Han gidder ikke å leke med kattelekene sine en gang... Og jeg er da en god dyreeier,og VET jo at hund/katt aldri skal være alene med rottene. Sammen gjelder jo guttongen vi har - han får aldri være alene med hverken hund eller katt!

Godt med en liten utblåsing....

Men dere som er oppdrettere...selger dere bevisst IKKE til folk som har katt??

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Niana »

Jeg synes ikke man er uegnet som rotteeier om man har katt. Jeg har to katter selv, men de bor hos min mor for tiden. Jeg er ingen oppdretter, så jeg vet ikke hvilke kriterier de som er oppdrettere ser etter, men jeg vet at mange på forumet her har andre dyr som hund og katt + rottene sine.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Søstrene Halvorsen »

forstår at du blir litt fusterert over og få slike svar.
Ut fra det jeg har lest her så er det jo fler som har katt og det det ser da virkelig ut som alle dyren har det bra. for noe tull av han med anonsen og si.
Her inne er det jo også flere som har hund meg også og jeg ser da ikke noe porblem med og ha hund og rotter. det blir jo som du sier selv man lar dem da ikke være alene sammen.
Jeg syns det var en teit begrunnelse av han med annonsen det må jeg si.
Jeg tror du som så mange andre av oss her inne er godt einet som rotte eier og andre dyr også.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by wollf »

synes ikke du skal bry deg med det. høres ikke så særiøst ut uansett. er selv oppdretter og har siberian husky, en main coone (katt) og en tyrkisk angora (katt)
rottene mine er løse hele tiden, og hunden er borte og koser med rottene stadig vekk. kattene bryr seg fint lite om dem og skulle rottene bli for nærgående så går kattene vekk. de ser ikke på dem som mat eller bytter, bare små skapninger som kan finne på å bite.

personen har sikkert sine fordommer, men tydeligvis ikke mye erfaring med katt desværre

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Radney »

Du kan gjerne invitere han til NTF og forumet slik at han kan få mer kunnskap om rottehold selv om det gjerne er naturlig at noe er skeptisk til katt og rotte sammen.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Evanni
Pinky
Posts: 9
Joined: 14 Dec 2011, 13:52
Location: Hadeland

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Evanni »

Radney wrote:Du kan gjerne invitere han til NTF og forumet slik at han kan få mer kunnskap om rottehold selv om det gjerne er naturlig at noe er skeptisk til katt og rotte sammen.
Ja,er fristende...

Syntes bare det var frekt gjort av vedkommende å påstå at katten min kom til å ta livet av rottene tvert de kom ut av buret...som om ikke jeg klarer å passe på! Men gidder ikke bry meg om det nei ;) Skal lete videre etter to nye 4beinte venner :)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Tonje Lenore »

Mest latterlige jeg har hørt, selv om man har katt vil ikke det si at man slipper rotta og katten sammen av den grunn, og hvert fall ikke uten tilsyn,man har tross alt fått en hjerne til å tenke med, men tydeligvis sto han sist i køen :nottelling:


Det er ikke noe å bry seg om, han tenkte nok ikke veldig langt, viktigste er jo at rottene får et godt
og varig hjem, i tillegg til at eier drar til dyrlegen om det skulle være noe med rottene mener nå jeg :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

utmeldt

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by utmeldt »

huff, for en kjiping!!! skikkeli sært egentlig :suspicious:
Men menneskene har sluttet å forbause meg med sine påfunn for lenge siden så er ikke sjokket over hans trangsyn :trett:

Men for å si det slik, jeg har Ilder , rotter og hund og det går utmerket :grin: gjelder bare å passe på og bruke litt sunn fornuft :wink:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by torasrotter »

Ja det synes jeg hørtes rart ut.. Jeg har to Basenjier og tre katter, en av de er bengal-katt og det går helt fint. Altså jeg kan ikke ha rottene mine ute løse samtidig som Basenjiene er der, for de hadde tatt rottene mine med en gang de hadde fått muligheten. Men det er jo bare å sette hundene inn på kjøkkenet mens rottene er ute :cheerful:
De eneste oppdretterene i Norge jeg vil kalle seriøse, er de som er her inne på forumet og er aktive her. Ellers så synes jeg ikke du skal ta han seriøs og heller kikke etter rotter her inne ;) Og ja gjerne inviter han inn her på forumet! De fleste som driver med rotter en intr i å ha noen andre med samme interesse å snakke med :wink: Hvis han har hatt en kjip opplevelse i forhold til katt og rotte så er det jo forståelig at han er skeptisk :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Evanni
Pinky
Posts: 9
Joined: 14 Dec 2011, 13:52
Location: Hadeland

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Evanni »

Fått flere svar... Ser på meg selv som voksen (nærmer meg 30),og her kommer en totalt ukjent person som ikke vet noen ting om meg og gir meg masse kjeft... Målløs jeg... I

Men gidder ikke bruker mer tid på å svare det der iallefall! Aldri opplevd lignende...

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Larm »

Jeg er også akeptisk til å gi rotter til noen som har katt men jeg ville ikke skjelt ut en person likevel :nei:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by wollf »

jeg har ikke hørt om en katt som har tatt en tamrotte enda. og det er mange av oss som har katt

Evanni
Pinky
Posts: 9
Joined: 14 Dec 2011, 13:52
Location: Hadeland

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Evanni »

Larm wrote:Jeg er også akeptisk til å gi rotter til noen som har katt men jeg ville ikke skjelt ut en person likevel :nei:
Akkurat... Det går ann å si ifra på en ordentlig måte,og ikke "halshugge" noen fordi de har katt, OG har lyst til å ha rotte...

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Larm »

Evanni wrote:
Larm wrote:Jeg er også akeptisk til å gi rotter til noen som har katt men jeg ville ikke skjelt ut en person likevel :nei:
Akkurat... Det går ann å si ifra på en ordentlig måte,og ikke "halshugge" noen fordi de har katt, OG har lyst til å ha rotte...
Helt sant :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Evanni
Pinky
Posts: 9
Joined: 14 Dec 2011, 13:52
Location: Hadeland

Re: Uegnet som rotteeier??

Post by Evanni »

Ikke er jeg spesielt "hårsår" heller,tåler en del... Men ble satt ut at dette menneske ja! JJ...

Post Reply