Sancas rotter!

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Sancas rotter!

Post by sanca »

Nå har Lucas og Nicolai vært hos oss i 5 dager. De stortrives, og jeg synes det er helt fantastisk å være rotteeier (kanskje enda litt bedre enn jeg hadde forestilt meg :wink: )

Jeg har ikke fått tatt noen veldig gode bilder enda, men jeg legger ut litt allikevel, har så lyst til å vise dem fram :nottelling:

Her ligger de sammen i hengekøya i reserveburet, mens jeg vasker det store:
Image

Her har de en kosestund sammen med datteren min på morningen i dag:
Image

De to brødrene er 6 uker gamle, og de er helt like bortsett fra ørene. Nicolai er toppøret og Lucas dumbo. Litt i tvil om pelsfargen deres. Kan være silverfawn... Fargen på oversiden vises greit på bildet her, undersiden av kroppen deres er hvit, og de har røde/rosa øyne.

Sånn ser buret ut:
Image

Jeg venter på pakke i posten med Jenny-hyller, så i mellomtida har jeg laget en hylle av den plastskuffen som fulgte med buret til å ha over metallbunnen. Den var allikevel halvt i stykkergnagd av tidligere beboere, og metallbunnen holder i massevis siden jeg bruker fleece og ikke strø. "Hylla" har jeg boret hull i og satt fast med strips, og med fleeceteppe oppå. Det viste seg å være et voldsomt prosjekt å ta ut og sette inn igjen ved rengjøring, så gleder meg til Jenny-hyllene kommer :cheerful:

Her har jeg hengt en liten "godbit-pinne":
Image

Og sånn kan man lage en stor og god hengekøye med en bit fleece og noen strips :nottelling: Tar jo skikkelig lang tid både å henge opp og ta ut, så må se å få kjøpt eller sydd noen med kroker...
Image
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

anni

Re: Sancas rotter!

Post by anni »

Nydelige rotter :wink:
Flott bur, make til meg
:crazy:

anni

Re: Sancas rotter!

Post by anni »

Hvor har du kjøpt de ringene du har i buret?

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Sancas rotter!

Post by sanca »

anni wrote:Hvor har du kjøpt de ringene du har i buret?
De plastikkringene er noe jeg kjøpte i en babyutstyrsbutikk for mange år siden, vet ikke om de er å få tak i lenger, men veldig kjekt for meg å ha nå... :wink: Skal si i fra hvis jeg ser slike igjen! Den "ringtingen" på høyre sida er sånn fra Ikea til å henge skjerf, slips etc i...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by tantepose »

Nydelige rottegutter! :cheeeers: Tydelig at alle tre små koser seg. :wink:
Fargen ligner på champagne syns jeg. :cheesy:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utmeldt

Re: Sancas rotter!

Post by utmeldt »

Kjempefine bartesnuter! :grin:

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Sancas rotter!

Post by Skaubytroll »

Nice! :kisses: Fine rotter og koselig bur :aww:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Sancas rotter!

Post by sanca »

tantepose wrote:Fargen ligner på champagne syns jeg. :cheesy:
Ja, det ligner veldig på fargen champagne, veldig lik den rotta på bildet til ntf for den fargen. Men så står det at champagne er non-agouti- utgaven av silverfawn, og da betyr det vel at hele rotta har lik farge, også undersiden? Og silverfawn er da agouti-utgaven av samme fargen, og det stemmer med gutta mine, for de er lyse på hele undersiden. Og fargen fawn tror jeg ikke det er, for det står at fawn har ruby øyne. Nå har jeg bare sett ruby øyne på bilder, men de vil se ganske mørke ut, ikke sant, nesten svarte i vanlig lys? Øynene til Nicolai og Lucas ser røde ut i all slags lys, derfor jeg tenker silverfawn.
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by wollf »

på disse bildene se de nesten champ ut, men på tonje sin blogg ser de mer silver fawn ut

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Sancas rotter!

Post by sanca »

Ja, jeg er helt enig, de er lysere i virkeligheten enn det ser ut på bildene på bloggen til Tonje. Men kan de være champagne når de er hvite på undersiden, he, he, jeg er visst superforvirra :crazy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Sancas rotter!

Post by Marit Fosen »

Nydelige rottegutter :kisses: Det er skikkelig gøy å sy innredning til rotteburet :happy: Hamstrer fleecetepper hver gang jeg ser billige på OBS eller Kid :grin:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by tantepose »

Alle farger kommer vel i alle varianter tror jeg.Her er min engel Miss Møss,som var husky. :kisses:

Image

Uploaded with ImageShack.us
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Sancas rotter!

Post by sanca »

[quote="tantepose"]Alle farger kommer vel i alle varianter tror jeg.Her er min engel Miss Møss,som var husky. :kisses:

Ååå, hun var skjønn! Ligner veldig på den fargen! Men jeg forstår ikke helt det som står på ntf's side om pelsvarianter:

"Silverfawn
Klar oransje med beigerosa underpels. Magen er lys, nærmest hvit, og magefargen er skarpt avgrenset fra fargen over ryggen og sidene. Øynene er rosa. Silverfawn er agoutivarianten av champagne, og er recessiv.
Genetisk betegnelse: AA pp og Aa pp"

"Champagne
Blekt rosaskjær eller varm off-white, jevn farge på hele hårstrået. Magen har samme farge som rygg og sider, øynene er rosa. Champagne er non-agoutivarianten av Silverfawn, og er recessiv.
Genetisk betegnelse: aa pp"
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by tantepose »

:nottelling: Ja spør ikke meg,jeg er helt novise på området. :goofy: Men det er heldigvis mange eksperter her inne,så de kan sikkert forklare. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Sancas rotter!

Post by Stine »

Syns hun ser ut som champagne jeg, silverfawn er hun iallefall ikke!

Min Hermine var silverfawn, som du ser så var hun mye mer orange:

Image



Silverfawner kan bli ganske fesne de også, men ville nok ikke holdt en knapp på det!
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply