To nye jenter :)

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
fufa87
Pinky
Posts: 22
Joined: 21 Jun 2010, 12:30
Location: Fauske
Contact:

To nye jenter :)

Post by fufa87 »

Har fått meg to nye jenter i dag. De er litt under ett år. Og vil veldig gjerne introdusere dem for de to andre jentene mine og forhåpentligvis flytte alle 4 inn i ett bur etter hvert. Har lest om introduksjon, men vet alikevel ikke hvorden jeg skal "angripe" dette... Nå har de stått med burene inntil hverandre i noen timer, men det ender med at de begynner å sloss med hverandre inni hvert sitt bur. Virker som alle har blitt litt stressa etter det kom to nye i hus... Hva skal jeg gjøre? Eller rettere sagt, hvordan skal jeg gjøre dette?
Happiness is not a destination, but a way of life ♥

http://www.fufarottene.blogg.no/ - har to jenterotter ♥ Charlie & Bella ♥

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: To nye jenter :)

Post by Matmor »

Ta tiden til hjelp, og sette burene så langt unna hverandre at de ikke slåss, er det beste jeg kan foreslå foreløpig...

fufa87
Pinky
Posts: 22
Joined: 21 Jun 2010, 12:30
Location: Fauske
Contact:

Re: To nye jenter :)

Post by fufa87 »

Har alle 4 sammen nå i sofaen, tenkte kanskje det letta stress og nysgjerrighet dem fikk hilse skikkelig. Satte da sammen de to underdanige jentene, og så en og en dominant (etter alder) og det går over all forventning :) De to underdanige har "diskutert" litt, eller er alle super flinke :) Den dominante av de nye sitter på fanget mitt å "smatter" :cheer: Så tror hun koser seg :) Var livredd for at dette ikke skulle gå, men litt samvær med alle 4 hver dag, så kommer de nok til å flytte sammen etterhvert :roflmao:
Happiness is not a destination, but a way of life ♥

http://www.fufarottene.blogg.no/ - har to jenterotter ♥ Charlie & Bella ♥

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: To nye jenter :)

Post by Matmor »

Så bra! Det kan nok hende de er løver så lenge de står i eget bur, men litt mindre tøffe utenfor.

Post Reply