De klipper neglene mine...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

De klipper neglene mine...

Post by sanca »

Da har jeg vært rotteeier i litt over et døgn, og jeg synes det er helt fantastisk!!! :grin: De to gutta ble henta hos oppdretter i går, og selv om de er håndtamme og vant til å bli håndtert, var de selvsagt litt stressa i går etter biltur og masse skummelt :nottelling: De er straks 6 uker gamle, og bare helskjønne :aww: De har vist en kjempeutvikling for hver gang jeg har hatt dem ute nå, de blir bare tryggere og tryggere. I går og på morgenen i dag ble det mye stress og bæsjing, men i kveld har det ikke vært en eneste rosin å plukke opp...

Det jeg lurer litt på, er at de skal stelle hendene mine så veldig, he, he. De slikker og smånapper,men det er vel bare kos og deres måte "å stelle" meg på? I starten ble jeg litt skeptisk og trodde de bet, men nå i kveld var det ikke bare de som var tryggere, men jeg også :nottelling: Så nå lot jeg de få frie tøyler med hendene, og da endte det med skikkelig manikyr for meg! Og da ble jeg så fascinert, for på huden min bare slikker de, og kjenner litt med tennene, men den ytterste kanten på neglene biter de skikkelig i og gnager bortover. Er de virkelig så fantastisk dyktige i en alder av 6 uker, at de vet nøyaktig hva på hendene mine de kan tygge skikkelig i, eller var det bare flaks for meg at det ikke ble noen "uhell" med huden på fingrene? Ble langt og litt kronglete forklart, men det jeg i grunnen lurer på er om det er greit at de gnager på neglene mine? Eller blir det en uvane som kan gi bitt når de blir større og får sterkere kjever?
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: De klipper neglene mine...

Post by tantepose »

Du kan trygt la dem stelle hendene dine.Kos dere masse! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: De klipper neglene mine...

Post by Skaubytroll »

Høres ut som om dere er i ferd med å bygge et flott bånd dere i mellom... Fortsett sånn, og dere får det kjempekoselig :cheeeers:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: De klipper neglene mine...

Post by sanca »

:cheeeers: He, he, de er bare herlige ja, jeg er dypt forelska :kisses: (og har fått veldig korte negler :cheerful: )
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: De klipper neglene mine...

Post by tantepose »

:nottelling:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply