Hilse på andre dyr

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

fufa87
Pinky
Posts: 22
Joined: 21 Jun 2010, 12:30
Location: Fauske
Contact:

Hilse på andre dyr

Post by fufa87 »

Nå har jentene mine hilst på hunden vår og for så vidt den ene katta, usikker på om de i det hele tatt la merke til den da. Var i allefall kjempe moro å se når de hilste på hunden. Hunden ble jo overlykkelig og ville leke, satt å pep når de gjemte seg bak puta. Prøvde fortvilt å dytte dem frem igjen med snuten, men de bare bet han :grin: Ga ikke opp av den grunn. Kunne jo ikke bitt hardt for han fortsatte å stikke snuten helt oppi dem. Ville desperat leke med dem, han blir helt vill når han ser jeg tar dem ut av buret. Er som å se på en unge på julaften rett før pakkene skal åpnes :cheer:

Image

Image

Image

Katten gikk dem ikke så nært innpå...

Image
Happiness is not a destination, but a way of life ♥

http://www.fufarottene.blogg.no/ - har to jenterotter ♥ Charlie & Bella ♥

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hilse på andre dyr

Post by sanca »

Så morsomt! Herlige bilder! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hilse på andre dyr

Post by Niana »

Så gøy :cheesy:
Jeg har også latt et par dyr hilse på rottene mine. Kattene mine, som bor hos min mor, hilste på de i sommer. Rottene gikk rett bort til dem, uten noe frykt, så det var kattene som ble skremt og løp unna :roflmao:

Rottene hilste på min tantes hund også, som jeg passet i høst. Det gikk ikke så bra, da han prøve å bite dem :mad2: Det gikk heldigvis fint, for jeg hadde Pippin på fanget, og hunden ble holdt unna med en arm og et strengt ord. Men om Pippin hadde vært på sofaen som på ditt bilde, da hadde han nok ikke lev lenger for å si det sånn.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by Tonje Lenore »

Så gøy!

Rottene mine og hunden vår er som bestevenner, de elsker å leke med hverandre!
Han er kjempeflink med dem og vet at han ikke skal være hardhent så han dytter på dem med snuta eller forsiktig med
labben for å få dem i gang til å leke, eller så tar rottene halen hans og da løper de rundt, utrolig kult å se på! :cheesy:


Image

Brownie og Hexsus!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

fufa87
Pinky
Posts: 22
Joined: 21 Jun 2010, 12:30
Location: Fauske
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by fufa87 »

Uceninde wrote:Så gøy :cheesy:
Jeg har også latt et par dyr hilse på rottene mine. Kattene mine, som bor hos min mor, hilste på de i sommer. Rottene gikk rett bort til dem, uten noe frykt, så det var kattene som ble skremt og løp unna :roflmao:

Rottene hilste på min tantes hund også, som jeg passet i høst. Det gikk ikke så bra, da han prøve å bite dem :mad2: Det gikk heldigvis fint, for jeg hadde Pippin på fanget, og hunden ble holdt unna med en arm og et strengt ord. Men om Pippin hadde vært på sofaen som på ditt bilde, da hadde han nok ikke lev lenger for å si det sånn.
Er nok det jeg er redd for med den andre katten vår. Det ligger daglig mus (sjeldent hele, mest involler og andre kroppsdeler) utenfor døra her. Så tør ikke slippe han innpå dem.
Happiness is not a destination, but a way of life ♥

http://www.fufarottene.blogg.no/ - har to jenterotter ♥ Charlie & Bella ♥

fufa87
Pinky
Posts: 22
Joined: 21 Jun 2010, 12:30
Location: Fauske
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by fufa87 »

Tonje Lenore wrote:Så gøy!

Rottene mine og hunden vår er som bestevenner, de elsker å leke med hverandre!
Han er kjempeflink med dem og vet at han ikke skal være hardhent så han dytter på dem med snuta eller forsiktig med
labben for å få dem i gang til å leke, eller så tar rottene halen hans og da løper de rundt, utrolig kult å se på! :cheesy:


Image

Brownie og Hexsus!
Så nydelige :cheesy: Gleder meg masse til å se utviklingen av forholdet mellom rottene og hunden min :cheerful: Er så utrolig gøy å endelig ha rotter i huset. Nye opplevelser hver dag og elsker å bli kjent med dem - de er rett og slett herlige. Gleder meg til å få flere, får liksom "blod på tann av det her" :grin:
Happiness is not a destination, but a way of life ♥

http://www.fufarottene.blogg.no/ - har to jenterotter ♥ Charlie & Bella ♥

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by wollf »

husk at adferden du beskriver nå ikke har noe med hundespråk å gjøre, men menneskets ønske om å menneskeliggjøre hunden. det er jaktinstinktet som du beskriver, men da rotten ikke løper vekk eller viser byttedyr adferd utforsker hunden bare den. om rotten kommer seg på gulvet og løper uten å finne en hjemmeplass fort nok, kan situasjonen forandre seg.

å la katt hilse på rotte er i allefall ikke lurt.

jeg vet det er enkelttilfeller, james dean og john var venner, james renset pelsen til katta og katta aksepterte den derfor som en av flokken.
buddha "leker" med draxxus da hun har løpetid og prøver å stille seg opp forran han med bøyd rygg (litt optimistisk) eller buddha slikker på ryggen hennes, noe som får henne til å gå inn i en ekstase for å si det slik. rare dyr

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Hilse på andre dyr

Post by Titovn »

Hihi så vakre bilder alle sammen :cheer: For øyeblikket bor jeg med to hunder, hvorav den ene er min (gjeterhund) og den andre er en Golden. Rottene mine (untatt hu eldste) løper på gulvet her i stuen hjemme, med bikkjene :cheer: Selvfølgelig under oppsyn, og jeg forlater dem aldri slik heller. I tillegg har vi 4 kaniner så rottene har hilst på de å, fungerete fint det også! Så på det meste har jo vi hatt alle 4 kaninene inne, samt de to yngste rottene (gamlemor bare sover, hihi) og bikkjene som har stått å sett på.

Men selvfølgelig, ting kan skje og jeg stoler aldri 100% på noen av dyra mine :wink:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by Vitania »

Ene hunden vi hadde tidligere var gruelig sjalu på rottene, så hun fikk aldri være sammen med de. Den andre hunden vi hadde hadde veldig lyst til å leke men hun var samtidig litt redd rottene, så heller ikke hun fikk leke med de. Men nå har vi kanin, og han kommer fint overens med rottene. (De få gangene han har vært borte å snust) Men så har vi kaninen frittgående i stuen, så han møter jo rottene når de er på luftetur.

Er skeptisk til rovdyr + byttedyr men byttedyr+byttedyr går som oftest helt fint. (:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hilse på andre dyr

Post by Niana »

Vitania wrote: Er skeptisk til rovdyr + byttedyr men byttedyr+byttedyr går som oftest helt fint. (:
Nja, kommer helt an på det. Kusina mi jobbet i dyrebutikk, og der var det en dag at den ene rotta klarte å ta seg inn i chinchilla-buret. Der hadde chinchillaene unger, og rotta drepte alle tre ved å bite dem i hodet og spise hjernene deres... :spy:

Og det har vist seg at å ha kanin og marsvin sammen, som mange har, også kan gå fryktelig galt. Kaninen kan angripe, eller prøve å parre med, marsvinet fordi de ikke skjønner hverandres kroppsspråk. Skjer ikke alltid, men jeg ville ikke tatt sjansen.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Hilse på andre dyr

Post by Titovn »

Jeg mener nå at man må jo se ann dyrene også :cheer: Hvis jeg hadde hatt en hund som ble altfor vilter blant rottene, hadde jeg ikke hatt dem sammen. Eller en hund med altfor stort jaktinstinkt.

Katta har også smålig hilst p rottene, men jeg tror jeg bare skal la vær med det fremover, fordi pus ble veldig ivrig på dem, og da har jeg vel ikke noen rotter snart :nottelling: Nei jeg ser at atferden til dyrene jeg og tar det derfra :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by Vitania »

Uceninde wrote: Og det har vist seg at å ha kanin og marsvin sammen, som mange har, også kan gå fryktelig galt. Kaninen kan angripe, eller prøve å parre med, marsvinet fordi de ikke skjønner hverandres kroppsspråk. Skjer ikke alltid, men jeg ville ikke tatt sjansen.
Uansett skal man ikke ha kanin og marsvin sammen da en av de (husker ikke hvilken) bærer bakterier som ikke er farlig for en selv men er livsfarlig for den andre.

Men joda, det kan alltid gå galt, jeg sier bare at jeg er mindre skeptisk til byttedyr+byttedyr.

Vi hadde en hund på besøk for ikke lenge siden og han lå og koste med kaninen, de vasket hverandre og virkelig koste seg sammen, men det betyr ikke at alle hunder kommer like fint overens med kaniner. :wink:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hilse på andre dyr

Post by Niana »

Vitania wrote: Uansett skal man ikke ha kanin og marsvin sammen da en av de (husker ikke hvilken) bærer bakterier som ikke er farlig for en selv men er livsfarlig for den andre.
Men joda, det kan alltid gå galt, jeg sier bare at jeg er mindre skeptisk til byttedyr+byttedyr.
Ja, det skjønner jeg :)
Vitania wrote: Vi hadde en hund på besøk for ikke lenge siden og han lå og koste med kaninen, de vasket hverandre og virkelig koste seg sammen, men det betyr ikke at alle hunder kommer like fint overens med kaniner. :wink:
Alle dyr har jo forskjellig personlighet, så det kan gå helt fint også :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

fufa87
Pinky
Posts: 22
Joined: 21 Jun 2010, 12:30
Location: Fauske
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by fufa87 »

Vitania wrote:
Uceninde wrote: Og det har vist seg at å ha kanin og marsvin sammen, som mange har, også kan gå fryktelig galt. Kaninen kan angripe, eller prøve å parre med, marsvinet fordi de ikke skjønner hverandres kroppsspråk. Skjer ikke alltid, men jeg ville ikke tatt sjansen.
Uansett skal man ikke ha kanin og marsvin sammen da en av de (husker ikke hvilken) bærer bakterier som ikke er farlig for en selv men er livsfarlig for den andre.

Men joda, det kan alltid gå galt, jeg sier bare at jeg er mindre skeptisk til byttedyr+byttedyr.

Vi hadde en hund på besøk for ikke lenge siden og han lå og koste med kaninen, de vasket hverandre og virkelig koste seg sammen, men det betyr ikke at alle hunder kommer like fint overens med kaniner. :wink:
Er kaninen som bærer en bakterie som er farlig for marsvin :)

Stoler jo selvfølgelig ikke 100% på dyrene, men jeg kjenner da hunden min godt. Men som alle andre rovdyr kan han plutselig angripe uten forvarsel. Følger nøye med, og gir han kommandoer om hva som er rett og galt. Blir han for intens (da han veldig gjerne vil leke, men skjønner ikke at de ikke tåler like mye som kattene) så får han beskjed om å forlate rommet.
Kattene må være ute når rottene er løse.
Happiness is not a destination, but a way of life ♥

http://www.fufarottene.blogg.no/ - har to jenterotter ♥ Charlie & Bella ♥

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hilse på andre dyr

Post by wollf »

og kaniner bærer bakterier som er farlig for rottene, så det å ha rotter sammen med andre gnagere er FYFY...
nettopp et tilfelle her i bergen der noen hadde marsvin med rotte og det gikk alvorlig galt. husk at rotte ikke bare er byttedyr men også et rovdyr.

hund her får lukte på rottene mine, men aldrig være med dem på gulvet eller leke sammen med dem. det hender at draxxus klattrer ned fra hyllen og løper etter han for å "kose", men uansett hvor søtt det er og hvor mange ganger jeg har funnet rottene og hund sammen, så fjerner jeg dem fra hverandre så frt jeg ser det....

kanin, marsvin, hamster, ørkenrotte, rotte, chi, og andre små dyr skal ikke under noen omstendigheter stå sammen.

jeg ville ikke hatt mine rotter i samme rom som kaninene engang.
etter å ha vært inne hos kaninene på jobb, så desinfiserer jeg hendene før jeg skal inn til noen andre dyr

Post Reply