Hopping

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
MissGuardian

Hopping

Post by MissGuardian »

Ikke sikker på om det er her dette skal..
Men er det noen som vet hvor langt en rotte normalt kan/tør hoppe? Og evt hvor høyt/langt ned?
Har lyst til å flytte rotteburet litt, men har en hylle til elektronikk(dekoder, dvdspiller o.l) som da står litt utsatt til.. Og mine ELSKER ledninger...

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hopping

Post by Matmor »

Jeg har hatt hanrotter som kan hoppe 60-70 cm rett opp, og vanligvis er vel hunnene enda sprekere. Tidligere har jeg hatt besøk av en rotte med dårlig syn som ikke tok det så nøye hvor hun havnet når hun hoppet. En meter som et prosjektil ut i luften i retning gutteburet, og så pladask ned på gulvet. Der ristet hun bare på seg og løp til målet for utflukten hvor hun hoppet opp noen desimeter for å klatre opp på sprinklene. Men de fleste rottene mine vil ikke la seg lokke til å hoppe 15 cm en gang, med mindre det er løpetid.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Hopping

Post by tantepose »

Nei hopping ut i det uvisse er ikke noe de fleste rotter gjør frivillig. :boing:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

MissGuardian

Re: Hopping

Post by MissGuardian »

Hehe.. Får vel bare prøve da.. Har to som hopper, men stort sett opp og ned fra møbler..

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Hopping

Post by BlackNenne »

Hadde en hunnrotte en gang som hoppet fra tv-bordet, over stuebordet og landet i sofaen. :crazy:
Målte med målebånd etterpå at det var ca 160-170cm fra tv-bordet til sofaen.

Så enkelte er jo litt i overkant sprettne, men tror kanskje Sunniva var et unntak. :nottelling:
Men kan aldri si aldri.
De fleste liker vel ikke å hoppe så langt at de ikke riktig ser hva som møter dem før de er i lufta og i ferd med å lande på det.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hopping

Post by sanca »

BlackNenne wrote:Hadde en hunnrotte en gang som hoppet fra tv-bordet, over stuebordet og landet i sofaen. :crazy:
Målte med målebånd etterpå at det var ca 160-170cm fra tv-bordet til sofaen
:gasp: Wow, det hadde jeg aldri trodd var mulig! :nottelling:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hopping

Post by Tonje Lenore »

Det er ganske morsomt å se hvor langt de hopper, Celin og Turbo er ramme til å hoppe!
En gang hoppa Turbo fra den ene stolen og til sofaen, og det var vel rundt 80-90 cm mellom dem :nottelling:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

MissGuardian

Re: Hopping

Post by MissGuardian »

er ikke såå gøy å se hvor langt de kan hoppe, når målet er mange ledninger som jeg allerede har måttet bytte ut en eller flere ganger pga gnaging :nottelling: :suspicious:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Hopping

Post by Vitania »

Det er kanskje ikke så gøy, men det er jo greit å vite hva en rotte faktisk kompetent nok til å gjøre. (:

Kanskje du kan skaffe en bedroller eller annen plastikkboks til å samle ledningene i? Da slipper du hoppeproblemer.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

MissGuardian

Re: Hopping

Post by MissGuardian »

Vitania wrote:Det er kanskje ikke så gøy, men det er jo greit å vite hva en rotte faktisk kompetent nok til å gjøre. (:

Kanskje du kan skaffe en bedroller eller annen plastikkboks til å samle ledningene i? Da slipper du hoppeproblemer.
Problemet er jo at ledningene er koblet til tven :bleh:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Hopping

Post by Vitania »

Hm. Det er mange på kaninforumet som bruker bokser til å sikre ledninger. Du kan kutte et lendinghull i boksen og dekke den delen av ledningen som blir synlig med anti-skli teip. Det er teip som kjennes ut som sandpapir så det er ekkelt for dyr å gnage på. Man får kjøpt den på Clas Ohlson. Eller man kan bruke ledningsamlere. (:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

MissGuardian

Re: Hopping

Post by MissGuardian »

Vitania wrote:Hm. Det er mange på kaninforumet som bruker bokser til å sikre ledninger. Du kan kutte et lendinghull i boksen og dekke den delen av ledningen som blir synlig med anti-skli teip. Det er teip som kjennes ut som sandpapir så det er ekkelt for dyr å gnage på. Man får kjøpt den på Clas Ohlson. Eller man kan bruke ledningsamlere. (:
hm.. kunne kanskje prøvd anti skli teip.. har flex rør på det som normalt er innenfor rekkevidde, men det blir alt for mye med alle de ledningene(samtlige lednigner til tv, wii, xbox, dekoder..

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Hopping

Post by Vitania »

Teipen er for smal til å sikre hele ledningen på mange aparater men om du samler alle ledningen i en boks og bare bruker teipen på den delen ledningene er utenfor boksen skal det funke ganske bra. :cheer:

Funker greit her i huset iallefall. :bleh:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

MissGuardian

Re: Hopping

Post by MissGuardian »

Vitania wrote:Teipen er for smal til å sikre hele ledningen på mange aparater men om du samler alle ledningen i en boks og bare bruker teipen på den delen ledningene er utenfor boksen skal det funke ganske bra. :cheer:

Funker greit her i huset iallefall. :bleh:
Får se hva jeg gjør..
Det funker helt fint nå, så lenge jeg ikke setter noe nermt nok til at det er lett for de å hoppe opp på hyllen..

Post Reply