Hundeben til rotter?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

TCD
Pinky
Posts: 5
Joined: 24 Nov 2009, 11:39
Location: Oslo
Contact:

Re: Hundeben til rotter?

Post by TCD »

Annet snacks på dyrebutikken som er flotters til rotter (hverfall for meg som ikke spiser kjøtt og kan gi dem det som tilleggsfôr) er "Let's Bite!" fra Brit. De finnes til både hunder og katter, men de til hunder er i strimler som er for store for rotter, mens de til katter har akkurat passe størrelse. Disse godbitene er 100% reint kjøtt, så det er fint å gi rottene om man ikke spiser så mye kjøtt i heimen :cheerful:
Tone og tre store bartesnuter. :gruppe:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Hundeben til rotter?

Post by Woodgirl »

Det aller aller beste er jo faktisk "ekte" ben. Fra kylling,lam...ja fra alt mulig. Der får de gnagd godt og spist benmarg. Det synes rottene er skikkelig snadder. Veldig bra for tenna deres også. Hvis man ikke spiser mye kjøtt spør i kjøttdisken om de har noe Kraftben eller lignende.
Angående kotelettben,kylling og lam gir jeg det selvom det er litt krydret kjøtt igjen på det. Kan ikke bli helt hysteriske heller. :wink:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hundeben til rotter?

Post by Søstrene Halvorsen »

Mine har falt helt for kyllingbene mine det er hvis noe av det beste de kan få, da koser de seg og blir virkelig ego om gobiten sin.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Hundeben til rotter?

Post by Woodgirl »

Herlig. Når vi unner oss knakende god lammecarre får rottene alle beina. På carre blir det jo så mange bein til overs. :cheerful:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Hundeben til rotter?

Post by Skaubytroll »

Mine fikk lammebein i dag...

Vi hadde nemlig grillet lammelår i skiver til middag :ratgreen: :yumm:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Re: Hundeben til rotter?

Post by Szelidpatkany »

Tåler rotter sånne godbiter i løsvekt, med noe slags rødt innhold og hud rundt. Det var kanskje en litt dårlig beskrivelse... :sarcastic:

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Hundeben til rotter?

Post by Tifa »

Om de liker det, kan de vel få margbein? Det er det ikke salt i, slik som det som regel er i griseører etc. Koster ikke skjorta heller, pleier å kjøpe det til bikkjene :)
Rotteløs :trist:

Post Reply