Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by tantepose »

Kjempeartig!!! :grin: Går sikkert an å se det på nettsidene til NRK. :cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Marit Fosen »

Jeg så det, virkelig artig.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by BlackNenne »

Her ligger det: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/277200/
Artig innslag. :)

utmeldt

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by utmeldt »

Nommin! Så fine rotter hun hadde!!
Den ene så litt ut som mi første husky rotte Pixie :nottelling:
Fint lite innslag synes jeg!
Viktig å prøve på å få vekk litt av fordommene mot rotter og da er jo slike som Marit Nicolaysen super flink som lager barnebøker med rotter i synes jeg :grin:

Noen som har lest noen av bøkerne hennes foresten ? :cheer:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Vitania »

Åh for et koselig innslag. :cheer: Og veldig fine rotter hun hadde.
Jeg har lest en av bøkene i serien, og jeg husker jeg likte den kjempe godt!
Har også sett filmen, som også er ganske koselig. Veldig fine rotter i filmen. (:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Søstrene Halvorsen »

For et helig innslag. det varmet godt og se hvor natulig joalist og fotagraf for holdt seg til dem også.
Dattern min er utrolgi fan av bøken og jeg må si jeg gleder meg il denne boken.
Men det er godt og se at for engang skyld blir ikke rotten sett på som noe ekkelt.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Marit Fosen »

Jeg har hatt mange koselige stunder med høytlesning fra bøkene om Svein og rotta, og den siste boka kommer jeg til å kjøpe. Forhåpentligvis fikk dette innslaget på tv flere til å endre syn på rotter. Å fjernadoptere en minesøkerrotte var en god idé, skal prøve å finne mer ut om dette.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Søstrene Halvorsen »

Siste boken kommer nok tilog bli kjøpt her også. Jeg ser bare på foreldren i klassen til minsten de har forandret syn ye etter Svein og rotta bøken og et besøk hjem til oss. Ungen syns det er kjempe stas og dra foreldren inn her og hvise dem Halvorsen ( rottene) og hvor snille dem er.
siste som var inne her var moren til en venn av sønn i huset hun har alldrig kommet inn til oss netopp fordi vi har rotter, men hun ble avvent etter en tur inn sist og hun syns dem bare var nusselige etter at hun fikk kose med den ene her.
fjernadoptere en slik mine rottte er jo en fin ide da. Man gjør to ting sammtidig. man sørger jo for et dyr og gjør verden en god gjerning.
disse rotten som driver med mine rydding er virkelig inponerende i arbeide satt og så det for ikke så lenge siden på Animal faktis.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by sanca »

Veldig flott innslag, ja! Enig i at dette er ei flott dame som sprer et viktig budskap om rotter...mange fordommer ute og går... Driver selv og bearbeider mannen min. Han er ikke så begeistra for at jeg har bestemt meg for å få rotter. Men han er så dyrekjær, så jeg er helt overbevist om at han kommer til å elske dem når vi får småtasser i hus :cheer: Skal vise ham denne reportasjen!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Søstrene Halvorsen »

Han blir vel slik som gubben min. Jeg har hovedansvaret, selv om han er med i alle avgjørelser. selv er han selvutnevnt "snill Onkel" som skal kunn kose og Skjemme dem bort med go biter. Han bryr seg jo like mye om dem og han må bort og kose og slikt hver dag helst slik at jeg ikke ser det da hehe. Men det er takket være mannen min at jeg har rotter.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Tonje Lenore »

Herlig! :cheesy:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Titovn »

Vakkert innslag ja!! :cheesy:

Har vurdert selv å adoptere en slik minerotte, men tro rjeg må vente litt også, men er noe jeg definitivt vurderer å gjøre en gang i fremtiden! :cheer:

Syns det er bra å komme slik positivt frem i media ang rotter, slik at vi for bort disse fordommene!! :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

utmeldt

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by utmeldt »

Jeg skal så absolutt adoptere en mine-rotte :cheer: må bare finne ut hvor jeg gjør det :crazybonk:

Noen som vet ? :grin:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Titovn »

Troooor kanskje denne linken ikke er så gæren.. Mener jeg var innom den i fjor, da jeg tilfeldigvis snublet over den på skolen :nottelling:
Menj eg ville nå sjekket det litt opp og slikt da, for sikkerhetsskyld liskom :cheer:

http://www.apopo.org/adoptarat.php?lang=en
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Så dere moren til Svein og rotta på NRK1 i nyhetene?

Post by Søstrene Halvorsen »

Titovn: Linket virket bra og her står alt man trenger og vite om adopsjone og litt til. tusen takk.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply