Rotteklær? (bleie)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Isabell96 »

Hehe, okei :)
Tusen takk for alle svar!
Da er egentlig neste problem allergi, men det finner jeg fort ut av :)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Matmor »

men det finner jeg fort ut av
Tja... vanligvis i løpet av to år med samme rottebelastning.

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by kriistiinee »

Rotteklær, søtt !!
Mine tisset mye i starten når de var ute av buret, men ikke nå lenger. hender men det er ikke ofte!!

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by oliver;) »

Jeg har hatt flere som har hatt ekstremt markeringsbehov. Men nå har jeg fem karer, og de markerer seg et par dråper innimellom hvis de får noe godt på sofaen. Men når de løper løst i stua og de må gjøre i fra seg, går de faktisk inn i buret og gjør det der :cheeeers: Bortsett fra Vabis og Smash som ikke har lært det av Leon enda :roflmao:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

nessa
Pinky
Posts: 28
Joined: 10 Dec 2010, 22:44
Location: Feiring

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by nessa »

Mine tisset og bæsjet masse når jeg hadde dem ute den første tiden (stakkars sofaen vår...), men nå når jeg har hatt guttene i 3 uker, har det forbedret seg masse! :boing: I dag løp de rundt i sofaen mens jeg så på tv og koste seg med å gjemme seg i et teppe, og da gjorde de ikke fra seg i det hele tatt! *Stolt* :nottelling:
De er jo fremdeles babyer, så er jo vanlig at de gjør litt fra seg, men føler at mine lærte meget fort! :cheesy:

nessa
Pinky
Posts: 28
Joined: 10 Dec 2010, 22:44
Location: Feiring

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by nessa »

Hvis det hadde eksistert rottebleier og det faktisk funket i praksis, hadde jeg nok hatt bruk for det de to første ukene med Muffin og Marzipan :bleh: Men folkens, det finnes mange kreative løsninger! Som f.eks. det med å dekke til hele sofaen med et stort laken eller teppe! Det synes jeg høres kjempesmart ut! :cheer: Eller sengen for den saks skyld :cheer:

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by kriistiinee »

Hva med kasterering ? har det noe effekt? Ikke at jeg har ett markeringsbehov på mine men er bare nysgjerrig.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Stine »

Kastrering på hannrotter kan ha en effekt mot at de markerer ja, men det er generelt en for stor risk å ta, med mindre det er helt nødvendig.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Niana »

Mine rotter har vært kjempeflinke til å bare gjøre fra seg i bunn av buret. De bæsjer aldri på utsiden, med mindre jeg tar vekk buret til f.eks rengjøring. Be bæsjer ikke en gang på hyllene i buret. Tisser litt på utsiden gjør de, men det er bare som markering, (og som regel bare på hånda mi når de løper over meg i sofaen) :nottelling: Jeg ble imponert over hvor fort de ble så renslige, har ikke plukket en eneste bæsj på utsiden av buret den siste måneden, og de er jo bare småguttene enda, ca 2 mnd. (selvom jeg ble forskrekket over hvor mye de hadde vokst da jeg kom hjem fra en uke på Gran Canaria)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Gittiamo »

Her hjemme går jeg stort sett bare i kosebukser og lafseklær, siden jeg har to hannrotter. Og sofaen er i skinn. Så det er lett å tørke vekk markering her. Heldigvis så markerer de ikke så mye.

Men jeg merker at hunder er helt ville etter lukta av meg... :crazy: Spesielt om jeg har på meg en bukse hvor rottene har ligget på fanget mitt. Det er jo litt småflaut å få alt av hundesnuter oppi fanget :crazy:

MissGuardian

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by MissGuardian »

Gittiamo wrote:Her hjemme går jeg stort sett bare i kosebukser og lafseklær, siden jeg har to hannrotter. Og sofaen er i skinn. Så det er lett å tørke vekk markering her. Heldigvis så markerer de ikke så mye.

Men jeg merker at hunder er helt ville etter lukta av meg... :crazy: Spesielt om jeg har på meg en bukse hvor rottene har ligget på fanget mitt. Det er jo litt småflaut å få alt av hundesnuter oppi fanget :crazy:
Jeg har hatt rotter i snart tre år, og hunden vår snuser akkurat like mye nå, som da jeg fikk de i hus.. Så jeg kjenner til problemet! :nottelling:

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Gittiamo »

Ja man er brått veldig populær hos alle hunder :roflmao: Det gjør meg ingen ting for jeg er hundegal :cool:

Post Reply