Bading av rotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bading av rotter

Post by Matmor »

Det er det som er så genialt med med den harde, at den fjerner ikke fettlaget men bevarer det faktisk
Det er nok litt optimistisk - sier en som har produsert den typen grønnsåpe. Den er rimelig hard mot hud, men alt kommer selvsagt an på mengder. Bruker man lite nok går det sikkert bra :rat:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Bading av rotter

Post by torasrotter »

hihi ja jeg er vell kanskje litt optimistisk av og til :nottelling: Men så vasker jeg de jo heller sjelden også da :angel:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: Bading av rotter

Post by Kesia »

Stefaren min anbefalte meg å kjøpe ikke flytende grønnsåpe på Apoteket :cheeeers:
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Bading av rotter

Post by Itchigo »

Jeg vant en sånn fancy gnagershampoo hos Wollf på rottetreff. Den funket kjempe bra, og Ichigo luktet godt :ratgreen:
Aurora

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Bading av rotter

Post by torasrotter »

Oooh ja det gjorde du jo :party: Hmm.. Jeg prøvde en sånn med kokkos lukt, men det var ikke en stor hit sammen med hanrottelukt :sick: Ble en skikkelig ekkel og kvalmende lukt :giggle:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

TCD
Pinky
Posts: 5
Joined: 24 Nov 2009, 11:39
Location: Oslo
Contact:

Re: Bading av rotter

Post by TCD »

Mine virkelig hater og bade, så de ender alltid med å klore opp armene mine i forsøk på å komme seg ut av vannet. Ser ut som jeg har blitt angrepet av en katte eller noe slikt. :suspicious:
Noen som har noen gode forslag til å få dem til å like vann bedere? :cheerful:
Tone og tre store bartesnuter. :gruppe:

Airon ~
Pinky
Posts: 9
Joined: 08 Mar 2010, 19:49
Location: Lødingen

Re: Bading av rotter

Post by Airon ~ »

Prøv å ha dem i dusjen mens du dusjer, det gjorde jeg, fungerte kjempe godt, først var mine litt redd og så sluttet de og nå dusjer vi ofte sammen :lolear:
Airon, er så glad i deg<33


Helle det er meg xD

TCD
Pinky
Posts: 5
Joined: 24 Nov 2009, 11:39
Location: Oslo
Contact:

Re: Bading av rotter

Post by TCD »

Airon ~ wrote:Prøv å ha dem i dusjen mens du dusjer, det gjorde jeg, fungerte kjempe godt, først var mine litt redd og så sluttet de og nå dusjer vi ofte sammen :lolear:
Det høres kjempe smart ut, skal jeg nok prøve en gang :cheerful:
Tone og tre store bartesnuter. :gruppe:

Maxtine
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 28 Feb 2010, 15:37
Location: Akershus

Re: Bading av rotter

Post by Maxtine »

Jeg bader bæsjerottene mine når det virkelig stinker av dem... :rofl: Gjør rent i buret hvertfall en gang i uken, men tror du ikke dem MÅ legge seg ned i "møkkahjørnet" sitt for å sove? :sneak: Hengekøyene er liksom ikke bra nok noen ganger... :sarcastic: Annenhver uke passer meg fint å bade dem, da har dem ikke rukket å gjøre seg så ekle. xD

Men eldstemann Hallis HATER(!!!) å bade... Herregud, makan til sprell når det er badetid.... :suspicious: Ender opp sånn som TCD beskrev det under her... Har et 10 cm langt kloremerke på ene armen min. Også får jeg helt vondt når jeg skal gni gnagersåpe inn i pelsen hans... :( Han piper så fælt, stakkars liten... (Synes sikkert det er ekkelt med klissete såpe i pelsen.) Men det er først når såpen kommer; når det er vanlig vann får han bare helt panikk og hopper ut av hele badekaret... -.-'

En gang da jeg skulle gni gnagersåpe inn i pelsen på Ozzy stod han på to bein, bomstille med vidåpne øyne, og så egentlig ganske komisk ut... :lol: Han rørte seg ikke en millimeter mens jeg gned såpen på han, han bare stod der og lagde sånne øyne: :shock:
Og da jeg skylte det ut igjen satte han seg rolig ned igjen og begynte å vaske seg i ansiktet med potene... :rofl: Merkelig liten tass....

Airon: Oj, det hørtes morsomt ut! :o Men hvor varmt pleier du å ha vannet da? Jeg pleier å da det sånn rundt kroppstemperatur når jeg vasker rotter. Når jeg dusjer selv har jeg det ganske varmt... :P Er redd jeg kommer til å få kloremerker over hele kroppen min... Har du rottene på skuldern da eller? Hadde jeg hatt mine sånn i armene hadde de bare prøvd å klore seg oppover brystkassa mi.... :lol:
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Bading av rotter

Post by Itchigo »

Jeg syns at vasken er best jeg. Bare lar det renne litt vann over dem først (lunkent). Så får de shampoo i pelsen før jeg skyller dem grundig med mer lunkent vann. Da har jeg mer kontroll en badekar/dusj syns jeg :)
Aurora

bip
Sofaspiser
Posts: 147
Joined: 11 Feb 2010, 14:44
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: Bading av rotter

Post by bip »

Har funnet ut at det holder bare med å skylle de under lunkent vann i vasken, og de er faktisk helt rolige når jeg ordner med de , søte vettu :)
Og halene hjelper jeg de med å rense, bruker en fuktig klut så blir det bra :)

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Bading av rotter

Post by Gittiamo »

Jeg har brukt Lactacyd. Den er lett å skylle ut igjen.

Ett par har jeg dusjet i vasken mens andre likte å bade og fikk derfor en bolle de kunne plaske i når de ønsket. Merket badegleden til den ene når hun hele tiden skulle bade i vannglasset mitt :nottelling:

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Bading av rotter

Post by Tiannina »

Jeg hadde med de forrige mine innpå badet mange ganger mens jeg dusja, og etterhvert tok jeg Oscar med inn i dusjen og etterhvert syntes han det var greit å bade :P
Jeg brukte Dr.Greve jeg..
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Bading av rotter

Post by Skaubytroll »

Rottene jeg hadde før badet en gang i mellom, brukte bare vann vi da... Men de var ikke så veldig gira på å bli våt på beina egentlig...

Har ikke prøvd å bade de jeg har nå, men kanskje jeg skal finne frem et plaskekar med vann senere og prøve - bare for morro skyld.. Ser ikke ut til at de egentlig har noe behov, men hvis de hadde syns det var morro hadde det jo gått an.... :goofy:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Beth
Pinky
Posts: 13
Joined: 08 Aug 2010, 03:09

Re: Bading av rotter

Post by Beth »

sessan wrote:Mine hater vann, men jeg holder de under springen, såper inn og spyler like fort , og så pakkes de inn i håndklær og får kose :-) da er det liksom greit. har bare brukt bittelitt hundeshampo jeg. Har badet dem to ganger mens jeg har hatt de. Men de blir jo litt gule da, og kunne nok badet oftere.
Sessan!!
Ikke vask rottene med hundeshampo. Den er laget spesiellt til hundepels og kan ødelegge det naturlige fettlage i rottehuden og pelsen.
Rotter får ikke fett hår, det får hunder.

Baby shampo er fint å bruke om såpe må til. Den er kjempemild og uten parfyme, men les nøye på flaska før bruk. Eller grønnsåpe (den er 100% naturlig).
Dyr som blir vasket med såper som er til mennesker eller andre dyr kan fort på eksem, allergi, tørr hud, ødelagt fettlaget osv.
Pels er pels, men ikke bare pels desverre.

Post Reply