rotte invasjon i bergen

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

rotte invasjon i bergen

Post by siv »

hei fikk med meg på nyhetene på tv i kveld at det kryr av rotter i gatene i bergen :rottehode: de springer rundt beina på folk i gå gatene å leter etter mat stakars :(
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Post by Morgaine »

Vell mine er her trygt inne så det er ikke de som er ute å skremmer folk.

Men kan ikke si at jeg har sett noen andre rotter i Bergen i det siste, og jeg bor jo midt i sentrum

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

:hm: det var jo rart :hm: de viste ett opptak av gå gata der rottene sprang rundt hehe, :roll:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Post by Morgaine »

hmm..er en stund siden jeg var i gågaten. Men ville tro at det var et fint sted for en rottekoloni å holde til.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

ja var nok det, mange matrester å spise på bakken der, de sa at det var pga høsten at de kom å at de leter etter ett varmt sted å bo i over vinteren.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Dakar små

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

I Bergen har de revet mange gamle bygninger + de driver bare med masse graving og derfor forstyrrer rottenes naturlige boliger. Da er det ikke rart at rottene kommer frem og leter etter nye steder å bo. I tillegg er det mange som hiver matrester rundt omkring. Dette kommer jo selvfølgelig rottene og spiser siden de har godt matvett. Rottene er også fantastiske renovasjonsarbeider som rydder opp i kloakksystemet vårt, i tillegg til å rydde masse av søppelet vi hiver fra oss daglig. :akt:
Det stemmer derimot ikke at det vrimler av rotter. Avisene overdriver ekstremt mye. Det det derimot kryr av i Bergen er duer og måker, men det er det ingen som reagerer på. Hadde vi bodd i London hadde det vært omvendt. Der er de hysteriske på duene og kaller de en pest og plage. Disse blir regnet som de desidert værste sykdomssprederne.
Selv har jeg veldig lyst til å se ville rotter i Bergen og går derfor rundt og ser etter disse daglig, men jeg har dessverre enda ikke sett noen ville rotter :cry:, så noen rotteinvasjon har vi ikke.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Har sett rotte i Bergen to ganger i loepet av fire aar. Den eine var frossen i hjel, og den andre sprang i vill fart forbi utanfor bystasjonen i fjor eingong. Det er definitivt overdrevent, men tviler ikkje paa at det er fleire ute og synlige med all den gravingen og forstyrring av buplass.

Duene er derimot overalt.

Post Reply