trist syn

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

trist syn

Post by siv »

jeg så ett trist syn i dyre butikken i dag, en stor å fin rotte jente lå helt alene i buret der i dag :( jeg syntes så synd på henne, jeg gikk bort å snakket rolig til henne med lys stemme å hun reagerte nyskjerrig å tittet å var oppmerksom, de som jobber der har sakt tidligere at hun er slem, å ikke går sammen med andre rotter så hun må være alene, :| men jeg kjønner ikke helt, hun bodde sammens med min roxy når hun bodde i dyre butikken :hm: de lå sammen å sov å sånt... i hvertfall så var det trist å se henne ligge der alene stakars :(
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Nei, stakkar :shock: Det er så trist å høre slike historier :-x Når jeg ser sånt i dyrebutikker får jeg så lyst til å kjøpe de :| Håper virkelig noen kjøper henne :?
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

det er det som er, en vil kjøpe de for å hjelpe rotta, men ikke kjøpe de da en støtter dyrebutikken vet å gjøre det og de kommer til å inpotere flere rotter som ikke vil få det bedre.... :evil:
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

ja jeg hadde veldig lyst til å bare ta henne med å se om hun virkelig var slem eller bare veldig usikker, men siden jeg ikke har plass til ett bur til hun hun kan være i til å begynne med å i tilfelle hun ikke går sammens med mine andre to jenter så kan jeg ikke ta henne til meg :( hun var veldig søt, var brown hooded :) hun så ikke slem ut på noen måte synes jeg, tittet opp på meg med ett blikk som sa sitt, nemlig jeg er trist å trives ikke :( huff så ut som hun hadde lyst til å bli tatt opp, hun bodde jo sammnes med roxy å hun gikk ikke til angrep eller noe når jeg tok hånden ned bare var redd for å bli tatt opp i ukjente hender, akkurat som min roxy, hvis hun hadde vært slem mot andre rotter så skulle en jo tro at hun ikke gikk sammnes med roxy heller :hm:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

siv wrote:ja jeg hadde veldig lyst til å bare ta henne med å se om hun virkelig var slem eller bare veldig usikker, men siden jeg ikke har plass til ett bur til hun hun kan være i til å begynne med å i tilfelle hun ikke går sammens med mine andre to jenter så kan jeg ikke ta henne til meg :( hun var veldig søt, var brown hooded :) hun så ikke slem ut på noen måte synes jeg, tittet opp på meg med ett blikk som sa sitt, nemlig jeg er trist å trives ikke :( huff så ut som hun hadde lyst til å bli tatt opp, hun bodde jo sammnes med roxy å hun gikk ikke til angrep eller noe når jeg tok hånden ned bare var redd for å bli tatt opp i ukjente hender, akkurat som min roxy, hvis hun hadde vært slem mot andre rotter så skulle en jo tro at hun ikke gikk sammnes med roxy heller :hm:
når jeg kjøpte roxy var det oxo en annen rotte jente som oxo bodde alene de sa at hun var illsint så de ville ikke selge henne :( den er borte der nå lurer på hva som sjedde med henne stakars :(
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Lilly-Marie wrote:det er det som er, en vil kjøpe de for å hjelpe rotta, men ikke kjøpe de da en støtter dyrebutikken vet å gjøre det og de kommer til å inpotere flere rotter som ikke vil få det bedre.... :evil:
Man kan jo kjøpe rotte, få dokumentasjon på at rotta var behandla dårlig, og klage til Mattilsynet.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Hvis de sier at rotta ikke går sammen med andre rotter, så burde det gå ann å spørre om en kan få henne og prøve å introdusere henne med andre rotter. Det å selge en rotte som atferdsmessig ikke er sunn burde ikke være lov. Og ved å ikke kjøpe, så støtter en ikke dyrebutikken økonomisk. Hvor gammel er hun og hvor lenge har hun gått alene?

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Randi wrote:Hvis de sier at rotta ikke går sammen med andre rotter, så burde det gå ann å spørre om en kan få henne og prøve å introdusere henne med andre rotter. Det å selge en rotte som atferdsmessig ikke er sunn burde ikke være lov. Og ved å ikke kjøpe, så støtter en ikke dyrebutikken økonomisk. Hvor gammel er hun og hvor lenge har hun gått alene?
jeg tror hun er fra samme kull som roxy å hun er ca 5-6 mnd er litt usikker :oops: forde de i dyre butikken heller ikke viste alderen på henne, men hun er rundt den :oops: alderen jeg nevnte, jeg tror hun har vært der siden hun gammel nok til å levereings klar fra moren sin, men er usikker der oxo, hun er i hverfall en stor å fin jente
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Vet du hva dyrebutikkens plan er for henne? Har de tenkt å selge henne som alenerotte?

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Randi wrote:Vet du hva dyrebutikkens plan er for henne? Har de tenkt å selge henne som alenerotte?
nei jeg tror ikke de vil selge henne i det heletatt for de sa til meg at hun var illsint å ikke gikk samens med andre rotter så hun måtte være alene, men hun gikk da fint sammens med roxy når hun bodde sammens med henne
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Noen rotter kan bli deprimerte og leie av å være i butikken så lenge også. Av å aldri komme inn i en flokk. De er jo svørt utpregede flokkdyr og trenger flokken som familie og støtte.
De fleste dyrebutikker har vel litt begrensa kunnskap om alle dyra de selger desverre. :rottehode:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Woodgirl wrote:Noen rotter kan bli deprimerte og leie av å være i butikken så lenge også. Av å aldri komme inn i en flokk. De er jo svørt utpregede flokkdyr og trenger flokken som familie og støtte.
De fleste dyrebutikker har vel litt begrensa kunnskap om alle dyra de selger desverre. :rottehode:
ja de har nok det desverre :| men nå er det ett lite håp om å få reddet henne, randi her tar henne til seg hvis sjefa i zoo butikken her gir bort rotte jenta til henne :P å det har vist sjefa gjort før oxo, gitt bort en rotte, forde den bet, så nå er det ett lite håp om å få reddet henne :sol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Vil bare si at det i så fall er Julirottenes Omplassering og ikke jeg som tar henne til seg. ;)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Randi wrote:Vil bare si at det i så fall er Julirottenes Omplassering og ikke jeg som tar henne til seg. ;)
ops glemte det, men det er takket være ved din hjelp da ;)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

:rottehode:

Post Reply