Farvel Rune og Jonas

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Farvel Rune og Jonas

Post by Randi »

Image
Jonas og Rune kom til oss fra Dyrebeskyttelsen Oslo og Omegn den 10.09.08.

Rune ble hentet av Dyrenes Hus fra en ungdomsklubb i Oslo februar 07. De hadde skaffet seg en hunnrotte og en hannrotte(Rune) og plutselig ble det masse unger! Rart det der. De ringte Dyrenes Hus da de følte at de ikke hadde kontroll over situasjonen lenger. Rottene stod alle sammen i et bur inne på diskoteket.. Tross denne vanskelige fortiden så var Rune kjempeglad i mennesker. Han ville veldig gjerne være med oss hele tiden og var aldri for trøtt for noe action. Rune var derimot ikke så sosial med de andre rottene, han aksepterte dem og var en del av flokken, men han likte best å være med oss menneskene. Ett ord som beskriver hvordan Rune var: Ivrig!
Image

Jonas kom til Dyrenes Hus med broren Niklas i november -06. Han var en rolig litt redd rottemann. Første gang jeg så han så satt han med hodet ut av et hus og tittet ut på den store skumle verdenen. Jeg syntes han var kjekk fra første stund. Når vi fikk han her hjem så fant jeg fort ut at han var mye mer utadvendt enn jeg trodde. Han var bare ikke så glad i å bli løftet. Å sitte på fanget derimor likte han godt og han kom ofte slentrende bort til meg og ville opp og sitte på fanget og slappe av. Jonas fant tonen med jentene mine og ble fort en del av flokken.
Image

Når vi fikk guttene så visste vi ikke hvor gamle de var, men vi antok at Jonas var ganske så gammel da han hadde gammelmannsben. Rune derimot spratt rundt som en ungdom, så vi tenkte at han var noe yngre. Jonas ble dårligere og dårligere i beina sine og den siste tiden så gikk han også ned i vekt. Jeg sjekket han ofte og visste at tiden til å ta farvel nærmest seg alt for fort. Rune derimot kom til å være hos oss i langlang tid, trodde jeg. :|

Det var derfor med en rar følelse at jeg oppdaget at Rune pustet rart i går. Når jeg i dag stod opp så pustet han med hele kroppen og med åpen munn innimellom.. Jeg reiste til veterinæren med en vond klump i magen. Der fant vi ut at Rune måtte få slippe og at det var best for Jonas og bli med.. :cry:

Dette hadde jeg ikke trodd. Fine guttene mine. :(

Rune
Image
Image
Image

Jonas
Image
Image
Image

Takk Jonas og Rune for den tiden jeg fikk ha dere hos oss. Savner dere masse, dere var to flotte karer.

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Så leit Randi! :(
De hadde det nok godt hos deg og damene dine på slutten da!
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

huff så trist :cry:
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

ååå så trist :( så fine guttene dine var, å så snill du var som ga dem ett trykt hjem hos deg, kondolerer masse :( men de slipper i det minste å ha det vondt lenger.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Takk skal dere ha. Er alltid vondt å miste en av rottene sine og ekstra vondt når en ikke er forberedt.. :(

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Randi wrote:Takk skal dere ha. Er alltid vondt å miste en av rottene sine og ekstra vondt når en ikke er forberedt.. :(
javist er det det, huff, men du var så snill å tok i mot de med åpne armer å det satte de nok veldig pris på å de hadde ett godt liv hos deg :)
skal du fortsette å redde rotter i nød :?: det håper jeg virkelig, du skulle bodd i halden eller ett annet sted i nærheten her, er ei stor jente i en dyre butikk her som bor helt alene, det er så synd på henne, hun bare ligger der :(
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Kondolerer, Randi :cry:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

kondolerer :( :(
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Turbojentene

Post by Turbojentene »

uff.. kondolerer..

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Uff da,varm trøsteklem fra meg :cry:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Å nei, så trist!! Kondolerer :( Men du skal tenke på at de var kjempe heldige som kom til deg, og fikk et så godt liv! Du ga dem en ny sjanse her i livet, og det satt dem nok utrolig stor pris på! Men alltid forferdelig vondt å miste en rotte, og særlig når du måtte miste to på en dag :( Jeg og rottene her føler med deg..

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Kondolerer :(

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Takk skal dere ha, det er godt å vite at andre skjønner hvordan det føles. Er litt lettere i dag, litt av sjokket har gått over. Men de er savnet.. :cry:
siv wrote:skal du fortsette å redde rotter i nød :?: det håper jeg virkelig, du skulle bodd i halden eller ett annet sted i nærheten her, er ei stor jente i en dyre butikk her som bor helt alene, det er så synd på henne, hun bare ligger der :(
Jeg kommer nok til å ta inn omplasseringsrotter igjen, men vet ikke når. Jeg er med i Julirottenes omplassering(JRO) og er gjennom der med på forebyggende arbeid og kommer også til å være fosterhjem hvis det trengs. I forhold til alenerotta i Halden har jeg svart i den andre tråden.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

huffda...så denne først nå. triste greier, som alltid, når man må ta barvel med små bartesnuter. og en ting i hvertfall jeg synes, du blir ikke mindre lei deg fordi om rottene er omplasseringsdyr og du ikke har hatt dem så lenge. rescue-rotter er så takknemlige for sitt nye liv at de blir like glad i deg (og omvendt!) som om de skulle vært født hos deg. ikke sant?
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Rotter er rotter og en blir glad i dem. Ikke tvil om det.

Post Reply