Danmark...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
LanFear1985
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 15 Apr 2007, 22:16
Location: Tønsberg

Danmark...

Post by LanFear1985 »

Noen som skal over til danmark i nærmeste fremtid?
Hente noen små... kikket litt rundt og falt helt for 2 jenter fra ops kull fra Tut-Zoo...
Men er vel greit om det er noen flere som skal ha, enklere og hente tenker jeg på...
Hanna med kosejentene&koseguttene:)
R.I.P Lille my.
06/03-08 R.I.P Vanilje!!

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

det er ikke lov å importere dyr det er avlsforbud på, er det vel?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Det er vel lov å ha dyr som ikke man skal avle på. Rotter som brukes til kos? Det er vel bare oppdretter som ikke ønsker at det skal være kull på de, det ligger vel ikke et direkte avlsforbud på de?
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

egentlig er det ikke lov å importere rotter som man ikke skal avles på da, det er import av avlsdyr import tillatelsen er for. men hvis ikke det er skrevet kontrakt på at de ikke er til avl så blir det kanskje ikke ulovlig, men Tut-zoo selger vel ikke sine unger uten kontrakt?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Jeg tror ikke de skiller på om du som privatperson skal avle eller ikke, det regnes vel som "sports- og kjæledyr".

Det står mer om import her.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

1. Dyret/dyrene skal:
a) ved flytting til Norge: ha vært eid av eieren de siste 6 måneder eller siden fødselen og følges av skriftlig erklæring fra eieren som bekrefter dette.
b) ved kjøp av avlsdyr: være kjøpt fra oppdretters besetning, ikke fra dyreforretning eller på utstilling, og følges av skriftlig erklæring fra oppdretteren om at de er kjøpt fra vedkommendes besetning.
Står avlsdyr også mener jeg å ha hørt noen skrive noe om at det bare var import av avlsdyr som var lov?

Matmor?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

LanFear1985
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 15 Apr 2007, 22:16
Location: Tønsberg

Post by LanFear1985 »

Da har man lest litt ordentlig om det ja, gjelder hovedsaklig for avlsdyr så jeg der... men man kan vel velge å ikke avle også når de først er i landet...
Uansett er ikke noe jeg vil gjøre med det første... Tenkte vel heller på at det er greit å få litt info om det med engang om det ender opp med at jeg gjør det engang!
Hanna med kosejentene&koseguttene:)
R.I.P Lille my.
06/03-08 R.I.P Vanilje!!

Post Reply