Hva jobber du med/utdanner du deg til?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Hva jobber du med/utdanner du deg til?

Post by § RatGirl § »

Av nysgjerrighet spør jeg:

Hva jobber du med? Eventuelt hva utdanner du deg til? Og hva kunne du tenke deg å jobbe med?

Jeg jobber hos Dyresbeskyttelsen Oslo og omegn, men får ikke betalt i penger. Så håper jeg får en jobb jeg har søkt på hos Hjelpemiddelsentralen i Oslo. Hvis ikke må jeg finne noe annet som kan gi meg litt penger. Jeg begynte på allmenn, men sluttet for var så lei skolen at det ikke var noe poeng i å fortsette. Aner ikke hva jeg vil bli, så det må jeg tenke mer på. Jeg vil bli/jobbe med noe som hjelper andre på en eller annen måte, helst dyr.

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Julianne; dumt spørsmål, kanskje - men får du noe annet enn penger? :oops: Vet ikke hvordan ulike frivillige jobber fungerer.


Jeg jobber ikke nå, men lever på stipend og kjæreste, så langt det lar seg gjøre.
Går på Bjørknes og tar matte, kjemi, biologi og fysikk.
Planen er medisin/veterinærmedisin i Tsjekkia til høsten. :akt:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Intet wrote:Julianne; dumt spørsmål, kanskje - men får du noe annet enn penger? :oops: Vet ikke hvordan ulike frivillige jobber fungerer.
Ikke noe dumt spørsmål! Bor her gratis, er derfor jeg skrev at jeg ikke får lønn i penger. Er ansatt her, så er ikke frivillig i den forstand.

Lege eller veterinær, ikke dårlig! :akt:

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Det jeg mente å skrive var "får du noe annet, siden du ikke får lønn i penger". e.l.

Ahhh, så du bor der. Det visste jo ikke jeg. :D Selvom jeg visste at du flyttet hjemmefra. ;)
Da er jeg med! :les:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Intet wrote:Det jeg mente å skrive var "får du noe annet, siden du ikke får lønn i penger". e.l.

Ahhh, så du bor der. Det visste jo ikke jeg. :D Selvom jeg visste at du flyttet hjemmefra. ;)
Da er jeg med! :les:
Hehe, det gjør jeg, ja! :rottehode:

Mar
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 26 Aug 2007, 03:00
Location: Alta, Finnmark
Contact:

Post by Mar »

Jeg studerer mediepilot (som har skiftet navn til et mer forståelig, medieproduksjon fra høsten). Vet ikke helt hva jeg vil bli, men vi går gjennom alt fra journalistikk til film og web. Jeg går første året og skal lage mini-dokumentar i vår. Gleder meg stort!

Lever av stipendet foreløpig, men skal se om jeg ikke finner meg en jobb etter hvert. Jobber frivillig i garderoben på studenthuset her og sitter i redaksjonen i studentmagasinet Flying Circus.

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Jeg studerer nå biologi på NTNU etter et avhoppet jusstudium. Er fremdeles usikker på hvilken retning innen biologien jeg skal gå, men har en drøm om å bygge på med miljørett etter endt biologistudie.
Håper på å få jobbe i en eller annen miljø-/dyrevernorganisasjon.

Jobber i feriene, og utenom det lever jeg på studielån og oppsparte penger :)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg jobber på Stall Roberg.
Jobber hovedsakelig med hest, og det er noe jeg har veldig lyst til å fortsette med. Jeg er ikke utdannet innen for hest, men har gått to år på formgiving og et på helse og sos. Men må jo nevnes at jeg har gått endel ridekurs og jobbet i stall når jeg har hatt mulighet til det :)

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Nå går jeg Yrkeskurs smådyrfag (animal management) på Øya vgs her i Trondheim. Kjempeinteressant år! :bravo: (men jeg må innrømme at dyreholdet på skolen ikke er 100% optimalt)
Jeg håper at jeg får jobbe med dyr, men det er kanskje ikke så enkelt å finne seg en slik "drømmejobb".
Ellers så har jeg sinnsykt lyst til å bli fotograf! Men å gå fotostudier er jo så sinnsykt dyrt... :roll:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Jeg er ferdig master i musikkvitenskap fra NTNU av 2005 og siden har jeg...eh...kjørt trikk på Gråkallbanen. :hm: Jeg er for tiden deltids vognfører og nesten heltids hjemmeværende med en stykk utspekulert klatremusjente på 16, snart 17, måneder.

Min andre (og tause) halvdel av nicket, Roger, er trafikkleder på Gråkallbanen.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

tja

Post by siv »

jeg jobber som butikk medarbeider, i en mat butikk :) intil vidre
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Post by nisse567 »

Jeg sitter og blomstrer på et kontor midt i Oslo sentrum. Mediehuset Vårt Land er stedet. Er kundekonsulent. Vurderer å ta bedriftsøkonomi. Har jobbet i barnehage i nesten 5 år før jeg begynte her, og savner til tider utetidene og alle turene.

Men jeg skulle helst ha jobbet med dyr da... :)

Kanskje det finnes en dyre-ting-jobb som trenger en kontoransatt... :hm:

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

nisse567 wrote:Jeg sitter og blomstrer på et kontor midt i Oslo sentrum. Mediehuset Vårt Land er stedet. Er kundekonsulent. Vurderer å ta bedriftsøkonomi. Har jobbet i barnehage i nesten 5 år før jeg begynte her, og savner til tider utetidene og alle turene.

Men jeg skulle helst ha jobbet med dyr da... :)

Kanskje det finnes en dyre-ting-jobb som trenger en kontoransatt... :hm:

som kundekonsulent får du vel ikke så mye journalistisk arbeid, men må nevne at det er mye flott stoff i Vårt Land, artikler som går litt i dybden og en sykt morsom sisteside (Hugin og Munin). mas på dem om rotteartikler! prakk dem på oss i foreninen så vi får spredd det glade rottebudskap.


og jeg....er utdannet innen landbruk, har tatt kunsthistorie, mellomfag litteratur, spesialemne barnelitteratur, litt filosofi og etikk, folkloristikk (ikke fullført, men gøy), veterinærassistent grunnkurs, etologi, zoologi.
men først gikk jeg på steinerskolen. ellers ønsker jeg å utdanne meg i det nye kule faget på Ås, dyreassistert terapi.
jah. det var vel det. diverse kurs, f eks kynologi (læren om hund).
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Cath

Post by Cath »

Tja.. :hm: jeg gikk 2,5 år på allmennlærerlinja ved høgskolen, men fant ut at jeg ikke ville bli lærer likevel. Nå studerer jeg sykepleie på siste året (som jeg har delt i to, tar det over to år). Jobber på sykehjem ved siden av, og en og annen vakt på sykehus. Ønsket egentlig å gå dyrepleier, men fant ut at det fantes mange flere valgmuligheter innen sykepleie, så da ble det mennesker i stedet. Stortrives med sykepleie også heldigvis :bravo: er kjempeinteressant!

Post Reply