Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Presentasjonstråd

Post by Eru »

Hei!

Jeg har helt glemt å introdusere meg selv i denne tråden. Til tross for at de fleste nok kjenner til meg her på forumet nå, slenger jeg inn en om meg og mine også! :grin:

Jeg heter Jeanette og bor sammen med min herlige samboer Jens i Mosjøen, byen midt i Norge! Her bor vi i en leilighet sammen med Labradorene Mimzy (5) og Villemo (1) som er mor og datter, og to hannkatter, Silver (7) og Mozart (1)

Så må vi selvfølgelig ikke glemme våre herlige barter! Milo, Maaru og Fivel som er brødre født 27. Februar 2013 og gamlingen Eron som jeg overtok for 10 dager siden da han var så syk at han hadde nok tatt kvelden etter noen dager hadde jeg ikke fått han til veterinær. Han er nå så og si frisk og lever i beste velgående, dessverre med headtilt noe han kommer til å gå med resten av livet pga. de forrige eierne som ikke tok han til veterinær.

Her går det fort i svingene og får snart FEM nye rotter!
Mishka er en ca 6 mnd gammel gutt som jeg overtar fra Streetmix her inne på forumet, og Rottegal er så snill og søt som tar han med til Mosjøen for meg! Så reiser jeg og en venninne til Stockholm i slutten av måneden for å hente tre brødre som da er ca 5-6 uker! Og på hjemveien plukker jeg like så greit opp en liten tass i Trondheim som er ca 6-7 uker! Så her hjemme blir det en stor god gutteflokk etterhvert! :flau: :grin:


Håper dere likte all lesingen :wink:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

andilina
Pinky
Posts: 27
Joined: 25 Jul 2013, 03:33
Kjønn: Kvinne
Location: Kviteseid

Re: Presentasjonstråd

Post by andilina »

Hei jeg ble medlem her for noen dager siden men har ikke kommet inn på forumet før nå så da vil jeg gjerne presentere meg selv :boing:

Jeg er ei jente på 32 år i denne skrivende stund og jeg bor på en liten går i Vest Telemark nærmere sagt i Kviteseid kommune. Her sammen med meg bor det 3 små rotte jenter på 2 måneder, 2 schæfer hunder på 4 år og en fjording som er 20 år. Jeg har alltid vært glad i dyr så lenge jeg kan huske gikk på Søve landbruks skole i 3 år verdenes beste videregående skole om du spør meg. og nå har jeg akkurat tatt voksen utdanningen i barn og ungdoms arbeider og jobber nå i barnehage. Rotter har jeg alltid ønsket meg lenge men fikk aldri lov til å ha når jeg var yngre. Ikke før nå har jeg fått ønsket mitt oppfylt da 3 små rotte jenter ved navn Adorinda , Nanna og Libi kom i hus for 4 uker siden i fra Finn.no de kom i fra noen erfarne rotteeiere som hadde fått ett kull , jeg skulle egentlig bare ha 2 jenter men siden det var 3 jenter som var til salgs så tok jeg alle sammen i stede noe som jeg ikke angrer på i det hele tatt de er verdens søteste med 3 forskjellige personligheter de er verdenes snilleste rotter som alle kan håndtere tante barnet mitt på 6 år har blitt betatt av dem og vil helst leke med dem hele dagen viss hun hadde fått lov det har ført til at den dagen hun finner en firkløver skulle hun ønske seg rotter har hun sagt :giggle: :giggle: :giggle:
mine rotte hjerter Nanna, Adorinda og Libi

Snow
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 05 Jun 2013, 21:09
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Presentasjonstråd

Post by Snow »

hei alle sammen! på tide jeg introduserer meg selv :cheer:

Jeg heter Mirja, 25 år fra Oslo. Jeg har 4 rottebarn, to huskyjenter og 2 hetterotter <3
Vi bor med forloveden min Jason, som er fra England, og en liten dverghamster av ubestemt kjønn som heter Walter <3

Akkurat nå har jeg ikke jobb, men jeg er utdannet "SFX-artist" så jeg jobber mye med kostymer og props til små kortfilmer etc. Og jeg har alltid småprosjekter på gang. Jeg er kjempe glad for å være medlem i et så bra forum som dette :cheer: jeg har fått masse bra idéer og ikke minst gode svar fra alle dere, dere virker som en bra gjeng! ^^

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Presentasjonstråd

Post by Anniken.HH »

Nå som jeg endelig er betalende medlem kan jeg faktisk presentere meg ^^

Jeg heter da Anniken, er 21 år, og bor på en gård sammen med min forlovede Sven og rottene mine.
Jeg er hjemmeværende, og bruker dagen på husarbeid, skriving og nettstudier (for øyeblikket skriveteknikk, neste år vurderer jeg enten bedriftsøkonom - slik at jeg kan hjelpe til litt mer økonomisk med jobb hjemmefra seinere - eller journalistikk)
Jeg måtte avbryte skuespiller og regi-studiet da jeg ble syk og senere hjemmeværende.

Rottene tilhørte egentlig Sven, men da jeg ble syk for litt over et år siden ble de mitt ansvar, og mine hjertebarn. De to guttene til Sven ble til tre, så til fem, så til seks, så tilbake til fem, så til fire. Og det har fortsatt med den ene komplikasjonen etter den andre, men jeg tror jeg har blitt en bedre rottemor av det. Har lært rottene bedre å kjenne, og meg selv.
Barteflokken har blitt medlem av familien, og kommer til å forbli det.
:nottelling:
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

BiKa
Stjeler mat
Posts: 62
Joined: 20 Aug 2014, 00:16
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Presentasjonstråd

Post by BiKa »

Hei, jeg heter Britt Karin, kalles BiKa, kommer fra trøndelag og bor i Bergen :D Jeg akkurat nå så har jeg ei rottedame som er min, ei rottejente som er på for, (og forhåpentligvis drektig etter flørten i natt) og to gutterotter som er på lån (den ene av de sto sammen med for-rotta i natt :D), så om ca 3 uker håper jeg på å ha 3 rotter som er mine (og en hau til som Wollf skal få selge vekk når de blir 5 uker)

Jeg er 21 år (veeeldig snart 22) og jobber i Barnehage. Jeg har hatt rotter i.. 2 måneder? ca? :P men bratte læringskurver liker jeg, og des brattere og dess mer utfordring det er, dess mer interessert blir jeg i å klare det. Med mindre jeg ikke er interessert til å starte med da, da gir jeg fort opp :P


Gutta bor i et bur som er lånt, og de gutta er forresten helt hærlige, spesielt han "Børre" som sto med Betty inatt <3 Er så forelska at når eieren kommer for å hente de skal jeg putte de i en koffert eller noe og stå intetanende og ikke vite hva slags gutterotter hun snakker om at jeg har lånt :P Som smør vettu :kisses: kan gjøre tilnermet hva man vil med de :dån:
Nesten så jeg hadde skullet ønske jeg var rotte, eller han Børre var menneske, men etter å ha sett hvordan parringen fåregår, er jeg veldig glad for at jeg er menneske, og Børre bare er rotte :giggle:
<3 Mo'Nique, Betty, Ivy, Klorhexidin, Ronja, Axis, Flexor, Mio og Birk <3

Marialykketroll
Stjeler mat
Posts: 47
Joined: 09 Jun 2014, 17:24

Re: Presentasjonstråd

Post by Marialykketroll »

Hei, jeg heter Maria og er 12 år. Jeg bor i Lillestrøm, og Til høsten begynner jeg på ungdomsskolen. Jeg har to jente rotter som heter Klara og Kiri. Klara er black beskhire dumbo, og Kiri er cinnamon. De er 5 måneder gamle (og veldig søte :hearteyes:) :cheer: jeg har også em katt som heter Trixi som er 9 år gammel :rat: Klara og Kiri bor i et RS bur :smile:

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Vimsy »

Halloo!

Får vel skrive litt her, selv om jeg allerede har gjort meg litt kjent rundt om kring. Fikk medlemsnr mitt i natt, så da er det bare å se opp for meg. Hoho. :alien:

Jeg er 26 år og har 3 bikkjer, 3 katter, 3 rotter for øyeblikket. Rottene kommer det ga-ran-tert til å bli flere av, særlig siden samboer har falt pladask :glise:

Jeg har 3 black european berkshire fra Thelmas rotteri (ny og ikke medlem etter det jeg vet):
Thelmas Abeca, Agora og Aida
Image
Til daglig Nimh, Aine og Eoh. De er supersøte, supertrygge, og jeg er så ufattelig glad for at jeg etter 7 år bestemte meg for å skaffe meg disse herlige skapningene igjen... hvordan klarte jeg å være uten i så mange år?! :dån:

Jeg ønsker meg husky og siamese også... og ellers blir det sikkert noe annet spennende med tiden :nottelling:

Jeg er veldig god venninne med Hoyst_87 her inne, og vi har tenkt til å starte oppdrett i samarbeid med hverandre. Dette er vel i grunn fordi vi snakker om alt slikt sammen uansett. Dette blir under navnet Ceecii :ratgreen:

Det var vel nok om meg i denne omgang :smile:
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Annoli
Leder
Posts: 153
Joined: 10 Jan 2017, 22:36
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Presentasjonstråd

Post by Annoli »

Hei, eg heitar Ann Mari og bur i Bergen med for øyeblikket 9 rotter. 7 jenter og to kastratar. ;)
Eg er 34 år og arbeidar som pedagogisk leiar i barnehage.
Dei første rottene som flytta inn hjå meg var Galadriel og Arwen den 10.januar 2002. :D

Eg har alltid vore opptatt av dyrevern så eg bestemte meg for å berre ta inn omplasseringsrotter.
Leiligheten min er vel meir rottene sin enn min at this point. ;)
Legg inn bilete at 4, desse er rescues. Dei 5 andre jentene er teknisk sett ikkje rescues då dei er avkommet til ei gravid jente nokon andre tok inn. Eg hadde god plass akkurat då så då adopterte eg dei fem små nøstene. Lenge sidan eg har hatt småtroll og jau, dei klatra jo meir el mindre på veggane etterkvart. :p

Her er meg
Image

Panda
Image

Melis
Image

Gunnar
Image

Håkon
Image
Ann Mari S. Selje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice".

Post Reply