Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Presentasjonstråd

Post by rottegal »

Etter at Ntf har latt oss få ha medlemmenes oppslagstavle som en side for rotter og andre ting,så syns jeg at vi skal ha en presentasjonstråd.
Her skriver vi litt om oss,rottene vi har,andre dyr vi har og gjerne annet rundt presentasjonstemaet. :D
Selvom vi er brukere som har vært her lenge så er det aldri for sent.
Nå kan nye brukere gå inn her og lese litt om oss og skrive selv.
Legg gjerne med bilde! :D



Starter med meg da :)
Jeg er nesten fjorten og bor i vestby.
Jeg har to rotter(kommer nok flere skal dere se!!),En mellompuddel tispe og et hamster. :D
Jeg går første semester i niende klasse og har funnet ut hva jeg vil drive med,det skal være innen dyr.
Rotter og hund er dyret jeg ikke kan leve uten og jeg har faktisk savnet det å ha rotter de gangene jeg har hatt pauser.
Pauser går ikke og det skal hvertfall ikke stoppe her.
Jeg har planer om å bli oppdretter en gang,men jeg tror ikke det vil skje før jeg er ferdig med utdannelsen min.
Imens skal jeg utnytte dere som har oppdrett og bare kose meg med disse fantastiske dyrene.
Hvis dere har lyst til å stikke innom hjemmesiden til dyra er dere velkommen til det :) ( http://www.rottegals-rotter.piczo.com)
Image
Image
Image
Spot er black hooded,mens Fordbert er Black husky.
Image
Dette er Zelda,puddelen. Innen noen måndter har det kommet en liten puddelsøster til :D
Image
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jeg heter Julianne og er født 01.07.89, det vil si at jeg i skrivende stund er 18 år. Har hatt rotter siden mars 03, men vært interessert i dem en god stund før det. Elsker å være aktiv i rottemiljøet og bidra, håper jeg fortsetter med det i lang tid fremover!
Jeg liker å bruke kameraet mitt, ordne med hjemmesider og styre litt med Photoshop. Kan også være kreativ å lage ting, når det passer seg slik.
Flyttet hjemmefra i helgen, så nå bor jeg i Bærum, men har vokst opp i Oslo. Pappa bor i Fredrikstad, så er litt kjent der også.
For tiden har jeg praksisplass hos Dyrebeskyttelsen Oslo og Omegn, men det er jeg ferdig med i slutten av måneden, da har jeg vært her i et halvt år. Jeg får dårlig samvittighet av å f.eks. drepe en maur, så det sier vel ganske mye om mitt syn på dyr... Er også vegetarianer.
Hjemme hos mamma har vi hatt hund de siste årene, og nå har vi en tibetansk spaniel som heter Gustav. Har vært på noen utstillinger med han også. Andre dyr vi har hatt er undulater og kaniner.

:)

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Jeg heter Erica, er 19 år gammel og bor i Asker :)
Jeg har hatt rotter siden høsten 2003 og har drevet Ailanistamrotter i nesten 2 og et halvt år=) For øyeblikket har jeg 8 rotter + 1 jeg har lånt ;)

Tidligere så har jeg hatt kaniner og endel rare krypdyr :P På fritiden så trener jeg, er med venner, steller med rottene og holder på med skolearbeid. jeg går 4. året allmenn påbygning og er utdannet legesekretær. Jeg skal entet studere dyrepleier eller bli biolog eller ta mastergrad i molekylærbiologi for det interesserer jeg meg veldig for ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Vi er heldige som får japle litt her altså!
Jeg er Ida, 19 år gammel og bor i Trondheim. Har i skrivende stund 7 rottiser og en veldig overvektig kanin. Jeg fikk min første rotte i januar i fjor, og det er et dyr jeg tror jeg alltid vil ha! Går yrkeskurs smådyrfag etter 3 "bomår" med formgiving. Trives utrolig godt på skolen der vi har alt av smådyr. Blir vel å jobbe med dyr senere på en eller annen måte. Liker å ta bilder, høre på musikk, være med venner, feste osv :sol:

siva83
Hamstrer mat
Posts: 360
Joined: 30 Mar 2006, 13:12
Location: Høvik

Post by siva83 »

Jeg heter Siv-Anita, snart 24 år, bor i bærum. Har fire flotte jenter, de er helt forskjellige, men alle er veldig nysgjerrige. Jeg har hatt rotter før, men det er noen år siden. Fikk mine første rotter for 2 år siden etter å hatt ett opphold på noen år. Jobber på en barneskole som assistent for tre elever med downs. Blir ikke mye fritid da jeg er avlaster for ei jente på 7 på ettermiddagene. Men når jeg har fri er jeg med venner, jentene mine=), og kjæresten min.
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

Artig å lese litt om dere andre :D

Jeg heter da Hege og er 20 år i skrivende stund. Går på universitetet i Agder(ble universitet 1 september) 8) Studerer vernepleie og leverte idag den første eksamensoppgava som mamma mener vi burde få en B på :D

Jeg har for tiden tre nydelige rotter. Finn min første, Tussilago Farfara (Tussi, banded huskey) våren i fjor. Noen måneder senere kom Navara i hus (black hooded). De levde lykkelig som et par intil nå nylig hvor jeg overtok Micra fra en dyrebutikk. BITE-rotte.... :? Har 6 fingre hu ikke har vært bortpå ennå. Venter også muligens 2 søte dumbo/rex-rotter fra Ailani. Gleder meg til det.

Ellers har jeg hatt endel dyr, som desverre er avlivet. To katter som ble 16 år gamle og :hm: 5 hester. Er vel en som fremdeles lever og går godt i travløp. Ja, også har jeg en elghund da, Indi.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Jeg heter Maja og er født 17/12-1987, dvs. 19 år. Jeg bor for øyeblikket i Trondheim, hvor jeg studerer biologi i håp om å få drive med forskning på miljøgifter o.l. for en eller annen miljøvernorganisasjon. Kommer opprinnelig fra Lørenskog.
Jeg er lidenskapelig opptatt av bøker, miljø- og dyrevern, klassisk musikk (og Rammstein, faktisk), politikk og fotografering. Har hatt 4 egne rotter hvorav 2 lever nå, også har mamma hatt Ludde :D Har også hatt undulat hele livet, 2 kaniner, hund (kun 1 år desverre), fisk i bolle (fysjom! det er mange år siden) og har kommet på bedre tanker, så nå står det en 125-liter i stua i stedet :smack: Har drevet med islandshest i 8 år.

Har håp om å få hjulene i gang på oppdrettet mitt, men to ting mangler: egen leilighet og gode avlsrotter, men: den som venter på noe godt... ;)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Heter Cristine, bor i horten med for tiden mine 4 små vakre rotter :D Har vært opptatt av dyr siden jeg var bitte liten og har akkurat nå: en araber vallak, en vakker tiger pus, en bordercollie, to kaniner og mitt helt eget 22l akvarium :bravo: Går 2 videregående på slottsfjellet i tønsberg, linja heter produktdesign. Jeg har hatt rotter siden 2000 og håper å ha rotter i mange, mange meg år til, kunne ikke klart meg uten di små sjarmtrolla mine :rottehode: Har nettop startet opp eget oppdrett og håper folk vil være intressert i rottene jeg avler :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Hei, mitt navn er Randi og jeg er 23 år gammel. Dyr har alltid betyd mye for meg, og da spesielt rotter, hester og hunder. Jeg fikk min første rotte når jeg var 10 år, Caro var min bestevenn i 2 år. Jeg hadde tre alenerotter på rappen før jeg tok meg rottepause en del år før jeg fikk rotter igjen i mars 2006. Vi har i skrivende stund 7 i flokken vår, to kastrater og 5 piker.

Jeg studerer til sosionom deltid, samtidig som jeg jobber i Maritastiftelsen der jeg jobber i bruktbutikk og på et lavterskeltilbud for narkomane og prostituerte. Jeg er gift, har vært det i 2 (!! Tiden flyr) år nå med Anders som også jobber i Marita. Jeg har en drøm om i fremtiden å kunne jobbe med dyreassistert terapi. Det hadde vært genialt.

Ellers så digger jeg godteri, metal og porselen.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

signerer den med godteri, Randi :mrgreen:

jeg heter Johanna, er 75-modell og er godt over gjennomsnittet interessert i dyr, og godt under gjennomsnittet i høyde!

jeg har i øyeblikket seks rotter, fire syriske gullhamstere, to hunder (whippets), tre hollenderkaniner og endel akvariefisk.

ellers liker jeg fantasy i både bok og film- format. andre bøker og filmer også. barnelitteratur er en høydare!

er agronom og litteraturviter, for å nevne noe...
jeg samler på håpløse utdannelser.

desuten er jeg fra en barnerik familie og er personlig kristen uten å være innpåsliten.

stikk gjerne innom dyresiden eller lakrissiden min! det kommer en litteraturside også.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Post by nisse567 »

Hei på seg!

Per her. 28 år gammel. Bor sammen med Meretthe. Sammen har vi våre pelskleddebarn: Mina, Molly, Suzie og Punky. Mina er nå 9 måneder gammel, Molly 8 måneder, Suzie og Punky er søstre fra før og er 8 uker gamle. Jentene våre bor i et 145cm høyt fuglebur, og noe av det gøyeste som fins er å griseplage Molly slik at hun jager dem overalt. Det er selvfølgelig minsterottene jeg snakker om nå...

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

meg å mitt.

Post by ssilje89 »

Jeg er silje, er 18 år.
kommer fra kristiansand. bor får tiden på flekkerøya sammen med stig typen min som er 19.

Vi har startet hundebutikk på nettet, så driver litt med det, ellers jobber jeg på et kontor.

dyrene i mitt liv: jeg har hatt kanin, den ble 8 år.. savner ho enda.. har hatt katter,hamster, ørkenrotte, nå har jeg 3 dverghamstere, ett vanlig hamster og fisk, fra jeg var liten likte jeg alltid hund,
skulle alltid leke at andre var hunden min, så i barnehagen ville til slutt ikke folk leke med meg, fikk mamma beskje om. hehe

Da jeg ble 14 å hadde lest alt om hunder fikk jeg hunden min, spike. å jeg hadde alltid ønsket meg rotter, så fikk jeg 2 fra en dyrebutikk med di beit meg :( så fikk gitt di bort til noen som var flink med rotter osv, nå har jeg en rotte på 1 år ca å 2 på 5 uker :) får en til om en måned, det er sønnen til den største jeg har nå :)
å ønsker meg veldig en siamese :D

det var en del om meg... noe jeg har glemt? hmmm..
så jeg er nå da blitt rotte å hunde gal :) har mye tid til overs disse dagene, så sitter her inne hele tiden, kjenner bare 2 stykk som er rotte interesert så er kjempe gøy her inne :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

hallo siv her, jeg har to jente rotter, den ene har jeg akkurat kjøpt meg, ble litt svett når de begynte å sloss i buret tross fulgte råd, men ser ut til at de roet seg etter en runde på gulvet sammen, håper det varer hehe, heldigvis så fikk jeg litt beroligende svar på kranglingen av mine venner her på forum, jeg selv er 32 å føler jeg er den elste i gjengen :lol: gjør ingen ting :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Heihei, Vivian her. Jeg er snart 32, har 2 jenter som til sommer og høst blir 8 og 12 år, og så venter jeg nr. 3 rundt Sankt Hans. Har for tiden 7 rotter, 4 gutter og 3 jenter. Har mistet mange i det siste, da jeg har hatt mange på samme alder.De tre yngste jeg har nå er 1 1/2 år, så blir det en pause etterpå.

Har hatt rotter siden jeg var 12-13 år, med korte opphold, nå i nesten 7 år sammenhengende. Jeg har også 3 katter, 1 mus og en Portugisisk vannhund. Vet ikke hvor lang pause jeg klarer å ha, men vil vente til babyen har vokst litt :)

For tiden er jeg sykmeldt p.g.a. dårlig rygg...

Turbojentene

Post by Turbojentene »

Hei..
Jeg er Anette på 27 år.. alenemor til en gutt på 7 (2000 modell)..
Vi har 2 herlige rottejenter på snart 7 mnd. Jobber i lekebutikk (noe min sønn sikke syntes er så dumt). Så dagene her går slag i slag med jobb, skole, trening (både til meg og sneipen) og ikke minst familie og venner.

Selv har jeg vokst opp med hund, hadde en golden retriver fra jeg var 2 år til jeg var ca 14. Aro han fikk kreft så siden han var så gammel fikk han slippe å lide.

Etter det fikk jeg mine første 2 rotter.. Werner og Wilhelm.. Nydelig snille gutter var de. Kunne bo i genseren min så å si hele dagen uten at jeg merket de. De døde like etter at jeg hadde hatt de i 2 år. Begge kjøpt i dyrebutikk, men de var friske og raske til de fikk lungebetennelse og døde pga det. Stakar..

Kjøpte da mitt første akvarium.. 60 liter mener jeg å huske.. Der hadde jeg 3 slørhaler (den ene var svart)

Når guttungen var liten så skaffet vi oss en hvalp.. blanding av shæfer og bull terrier (noe spess blanding, men utrolig fin gutt var Lucky Cæsar), men xen tok han med seg når han flyttet til nord. Der ble han på kjørt av en bil og døde pga av det.

2 fine katter har jeg også hatt. Nussi og Tarzan. De var søsken fra samme kull. Men måtte flytte, så de ble omplassert. Hadde også ett akvarium på 250 liter som jeg fikk av min daverende svigermor. Skal ALDRI mer ha akvarium selvom det er aldri så fint, såppas har jeg skjønt. hehe

Det var litt om meg og mine dyr oppgjennom..

Post Reply