Diskusjon - status, NTF

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

. Ettersom dette er en diskusjon helt på siden av det opprinnelige temaet i den tråden
Åja - jeg la ikke merke til at temaet var amputert fra oppdrettsproblematikken, gitt. Ja - da har ikke jeg noe mer å snakke om, for resten fungerer jo åpenbart greit. Og hvem bryr seg egentlig om hvordan oppdrettere har det - de kan jo bare melde seg ut hvis de mistrives fordi de ikke har noen fellesnevner.
Anita
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Jeg er veldig enig med deg, Ingrid. De som ikke bruker sin stemme i valget har faktisk ingen rett til å klage i ettertid!
Og jeg forventer av oppdrettere at de også skal ta valg og stå for dem, uten å henge på andre eller bli hengt av andre.
Jeg har ikke opplevd at noen oppdrettere blir hengt ut. Jeg har opplevd at det stilles spørsmål rundt flere av parringene som annonseres på forumet. Og jeg mener det er veldig bra at vi er kritiske til avl i Norge. Mitt poeng er at,det må det være lov til å stille spørsmål rundt en parring (men det må selvfølgelig gjøres på en ordentlig måte) Oppdrettere må tolerere (faktisk forvente) spørsmål rundt parringen. Dersom vedkommende føler at spørsmålene og kommentarene blir usakelige må hun ta det opp med styret og få hjelp av moderatorene. Jeg forstår ikke hvorfor noen er så redde for spørsmål så lenge de kan svare på de - og det forventer jeg faktisk at oppdrettere som annonserer parringer her på forumet kan.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

et lite apropos- det at man må kunne stå for avgjørelser og parringer er ok- men vær klar over at det er ganske unikt i forumsammenheng at vi tar alt så åpent på forumet, eller at det forventes at alt brettes ut- av en selv eller andre.
fortsatt synes jeg det er ypperlig med diskusjon og bevisstgjøring rundt rotteavlen i norge!
men vær obs på kulturforskellene i ulike foreninger og ditto forumer.
jeg har sett moderatorer komme med kommentarer som ville blitt redigert, slettet eller flyttet på andre forumer.
på kaninforum f eks tolereres ikke det som oppfattes som utenomsnakk i en salgstråd eller genetikktråd- har man noe å kritisere tar man det på PM eller mail. kontakt mellom kjøper og selger tas oftest privat, det også.
dette står det om i retningslinjene. her savner jeg mer "konstruktiv kritikk", her kan det kanskje tones ned litt? :x
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Post Reply