Få se bilde av hjerterotta di <3

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Få se bilde av hjerterotta di <3

Post by Sara Syversen »

Hei jeg lurte på om noen ville dele bilder av den helt spesielle hjerterotta si. Eller flere rotter. Alle her har en god plass i hjertet mitt men noen utmerker seg jo. Skriv gjerne litt om dem og hvordan dem er eller var [HEAVY BLACK HEART] Kanskje det var noe dem gjorde du aldri vil glemme ?
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Få se bilde av hjerterotta di <3

Post by WillyWonka »

Jeg har en hjerterotte nå og har hatt en tidligere <3

Min første hjerterotte var nok min kjære Lille Blå :kisses:
Han ble født i september 2011 og ble kjøpt på dyrebutikk her i Bergen, import fra Imazoo i Sverige. Han sto alene i glassburet sammen med flere av sine søstre. Ei venninne av meg gav han til meg i bursdagsgave <3

Helt siden han kom hjem til meg har han vært helt fantastisk på alle områder. ELSKER alt som har med kontakt å gjøre og nysgjerrig på det som skjedde rundt seg. Hadde enorm tillit til alt og alle og ville være med der ting skjedde. Elsket kos, men var også veldig leken. Han gikk umiddelbart inn som en del av flokken, og har vært eksemplarisk ved introer til både eldre og yngre rotter, mennesker, hunder, katter, kjente og fremmede. Ingen antydning ril noen dominant adferd, bare snill og god med alle.

En ting er hans fantastiske vesen, men noe som sikkert gjorde oss ekstra knyttet, var nok helsen hans. I veldig tidlig alder fikk han luftveisinfeksjoner og fikk etterhvert diagnosen kronisk luftveisinfeksjon. Senere fikk han mellomørebetennelse. I en alder av 2 år hadde han vært igjennom 5 luftveisinfeksjoner og en runde med mellomørebetennelse. 4-5 kurer med AB. Og ble avlivet når han i en alder av 2 år og 3 mnd fikk en tannbyll som var veldig smertefull og som vi ikke ville kunne få bra, kun tømme og skylle x flere. Det ble vurdert dertil at det beste for han var da å få slippe.
I den perioden han fikk antibiotika, var han også helt fantastisk. Samarbeidet veldig godt på alt. Selv om medisinene smakte vondt, så spiste han det uten problemer hver gang <3

Image
Image



Min kjæreste rottemann som jeg har nå, er nok Oliver.
Fantastisk god og snill med alt og alle. Ingen problemer i flokk, verken med gamle eller nye medlemer.
Enorm tillit til mennekser, uansett alder, kjønn, kjent eller fremmed. Elsker oppmerksomhet og kos.
Veldig rolig og bedagelig anlagt. Oliver smelter alles hjerter :hearteyes:

Oliver skulle egentlig ikke til meg, men jeg tok over han da den han skulle til ikke ville ha han likevel. kom til meg når han var 5 uker gammel, gikk rett inn i flokken og har aldri skapt noen form for problemer. Ved introer til nye rotter, uansett alder, har an alltid vært veldig åpen og tatt i mot alle med åpne armer. Veldig godt rottespråk!

Han er nå over 2 år gammel og holder seg godt. Natrulig nok ikke like aktiv som før, men holder tritt med de andre og fungerer fortsatt godt. Håper på å få ha han ennå en stund, selv om jeg vet det bare er snakk om tid. han er nå 2 år og 4 mnd <3 <3 <3

Image
Image
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Få se bilde av hjerterotta di <3

Post by Sara Syversen »

Aaaaw vakre jo :kisses:
Skjønner godt dem stjelte en stor plass i hjertet ditt. Betsy her var også sånn som hadde hatt 4 runder med LVI. Også fikk hun svulst også head tilt på slutten og ja det var en god del mer også. Men hun var verdens snilleste rotte. Og min første hjerterotte. Flink til å vaske hender og var en flink mor for flokken. Roet andre ned når vi skulle til vetten med å legge seg over dem å vaske dem. Berit hatet nemlig små bur og reiseburet var intet unntak. Så var spesielt å se det når hun tok så godt vare på hun. Hun fikk kallenavnet Betsy mama for en grunn.

Image

Berit var også en god hjerterotte som løp og sanket nøtter og var omtrent ute med meg hele dagen da hun hadde så mye energi i forhold til dem andre. Hun hadde store friheter og gikk mye løs i leiligheten da hun kom når jeg plystret og gikk etter meg som en hund . En snill og vakker rotter som likte å være med på alt å oppleve alt. Veldig nysgjerrig og leken rotte. Hun pleide også å gå imellom om noen kranglet for det hatet hun. Mye mer kunne jeg ha skrevet men hun var en vakker engel. Ble hele 2 år og 6 måneder. Hun fikk kallenavnet Mitt lille ekorn. Den siste dagen hun levde løp hun også å sanket nøtter og mat i klatrestativet sitt.

Image

Også Bjarnefar er nok min 3 hjerterotte. Lang historie kort så ble han jo funnet ute november 2015 3 dager før det snødde her og var en aggresiv hormonell rotte som ikke hadde så mye tillit til mennesker. Men han har blitt den største kosebamsen jeg har hatt.
Det er vannskelig å sette ord på hvor mye jeg elsker denne vakre lille sjelen.

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply