Sommeren 2016. Planer? :)

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Sommeren 2016. Planer? :)

Post by WillyWonka »

Nå er det jo sommer igjen! Bare lurer litt på hvilke planer dere har og hvilke planer har rottene for sommeren?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by WillyWonka »

Jeg kan jo starte :)

Dette blir en veldig spennende sommer for min del. Vi, min kjære og jeg, har kjøpt hus som vi overtar 12. juli.
Min plan er da hovedsakelig å jobbe, men når jeg har fri skal vi bygge nytt tak på huset og annet forefallende arbeid. Bytte tak, ordne uttrekksvifte på badet, bedre ventilasjon i kjelleren, bytte planker på plattingen, forsterke gulvet i stuen (min kjære har fått stort akvarium, og vi har ett kjøpt ett eldre hus).

Rottene mine skal få slippe å bygge tak. Oliver, gamlingen min, forventes å bli pappa hvert øyeblikk. Om alt går som det skal, kommer 1-2 sønner fra kullet til å flytte inn i flokken i juli.
De skal jo selvsagt alle sammen være med å flytte, så når vi har kommet til rette får de en egen del av stuen. Nyvasket bur, ny innredning og større plass. Om vi ligger godt i rute og været er bra, skal vi bygge ett område de kan få ute i hagen der de får muligheten til å grave litt i jord, kjenne gresset under føttene og ett hus de kan skjerme seg mot sol <3
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

utmeldt

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by utmeldt »

Gratulerer med nytt hus :) Så kjekt!
Her blir sommeren også bruk på oppussing, det er alltid noko ein må ta fatt på, men først blir det ein liten ferietur.

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by Troya »

Skulle virkelig ønske jeg skulle bruke sommeren på oppussing, men her blir det jobb, rottekull og ferie i august :) Koselig det da, men gleder meg til å kjøpe mitt eget sted ;)
Dere får ha lykke til med oppussing dere da!

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by Kesia Madeleine »

Så herlig med hus WillyWonka! Misunner dere det altså :cheerful:

Her blir det en del jobbing i sommer og tre ukers ferie i juli/august. Blir ferie hjemme i Bergen med unntak av noen dager på østlandet hos familien. Gruer meg allerede til å være noen dager borte fra rottene.. Synes det er sååå fælt å reise fra dem! Men har min faste rottepasser i pappa. Den eneste jeg tør å betro rottepasset til :nottelling: Han vet at han må avlegge daglige rapporter og bilder av rottene :lolear:
Blir herlig med sommerferie! Krysser fingrene for fint og bra vær! Kommer nok til å gå ut og finne litt gøy til rottene som de kan kose seg med. Bjørkegreiner, blåbærlyng osv. :)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by jilleide »

Så spennende med nytt hus! :D Gleder meg jeg og til å kjøpe min egen plass! :)

Jeg skal på roadtrip og se litt av Norge. Har som regel bare vært på utenlandsferie. Dere har ikke tilfeldigvis noen tips om steder å se i Norge?
Ellers skal jeg få mitt første rottekull i sommer, noe jeg gleder meg utrolig mye til! Har planlagt det lenge nå, og prøver å forberede meg så mye jeg kan! Er litt skummelt, da det tross alt er flere liv som jeg skal ta vare på, men blir nok veldig gøy :) Håper å fortsette med avl.
JE' Rattery

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by WillyWonka »

Ja veldig spennende med hus :D så vi har litt å pusle med når vi tar over ^^


jilleide wrote:Så spennende med nytt hus! :D Gleder meg jeg og til å kjøpe min egen plass! :)

Jeg skal på roadtrip og se litt av Norge. Har som regel bare vært på utenlandsferie. Dere har ikke tilfeldigvis noen tips om steder å se i Norge?
Ellers skal jeg få mitt første rottekull i sommer, noe jeg gleder meg utrolig mye til! Har planlagt det lenge nå, og prøver å forberede meg så mye jeg kan! Er litt skummelt, da det tross alt er flere liv som jeg skal ta vare på, men blir nok veldig gøy :) Håper å fortsette med avl.


Hvor er det dere tenker? Nordover, så er Tromsø fint å se :) På vei dit har du jo en polar zoo f.eks som kan være interessant :) I Tromsø er det blant annet polaria, fløyen og "nytt" kjøpesenter. Jekta storsenter er vel nå ett av Norges største (mener jeg å huske at jeg har blitt fortalt)


Spennende med kull da :) Dine rotter (både hann og hunn)? Du må legge ut informasjon på kommende kull når du er klar! Spennende å følge med, så må du jo bare spørre om det er noe du lurer på. Det er mange her inne som har erfaring med kull :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by jilleide »

Jaa, hadde vært veldig kjekt å reist til tromsø! :D men troor gjerne det blir litt for langt hehe, kjører fra stavanger :)
Vi tenker å holde oss under Nordland(?) :) men gjerne jeg klarer å overtale sjåføren :bounce:

Jenta er mi, så hun blir med på turen bort til oslo hvor hun parres :) skal legge kullet ut her ja :D har og laget en facebook side hvor jeg vil oppdatere litt. Blir spennende! Tenker å beholde noen gutter selv og, da jeg kun har hatt jenter før.
JE' Rattery

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by Sara Syversen »

Planen min er å ta min første rottetatovering.

Leke med rottene, ta bilder av rottene, rydde for rottene, lage leker for rottene, lage mat for rottene, rydde og vaske litt igjen for dem, sove og repeat.

Så sikkert ta inn noen fler rotter. (kremt hysj ikke si til gubben).

Og rottetottetotetotter :ratgreen:


Hehehe. Noe i den duren. Mye mulig kanskje reise bort en helg et sted. But I doubt it :nottelling:
En venn skal kanskje låne leiligheten her da så da kaaaaan det hende vi får oss en ferie. Men ja ikke så fan av å dra veldig lenge vekk.
Har noen gamle nå denne sommeren så det er litt av grunnen også da må jeg jo si.


Og graaaatulerer så mye med hus. Så deilig å ha noe eget. Er der snart vi også håper jeg. Morro med akvarium da. Hehe huseieren var litt skeptisk der vi bodde sist da det var et gammelt hus så skjønner den. Måtte få en snekker å sjekke gulvet. Men gikk heldighvis bra. Savner litt akvarium hobbyen. Var morro. Kanskje orke å starte et lite reke kar. Veldig beroligende og koselig å sitte å se på et akvarium i stua ihvertfall <3

Så koselig med kull . Må være ekstra spesielt når man er glad i en rottetott å kunne få etterfølgere av dem. Skal du ta vare på noen selv ?
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: Sommeren 2016. Planer? :)

Post by jilleide »

Jaa, blir veldig spesielt :-) tenker å ta vare på noen gutter selv, da jeg kun har jenter fra før :)

Får håpe du får deg en liten helgeferie! Blir nok herlig det :D
JE' Rattery

Post Reply