Grettne gutter etter ferie

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Grettne gutter etter ferie

Post by WillyWonka »

I dag kom jeg hjem fra ferie i Tromsø. Marlen har sørget for at de har hatt mat og vann hele tiden.
Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var og flytte buret tilbake på plassen sin og åpne opp slik at de kunne komme ut.
Så kommer tyreeq og biter :shocked:
Napper i klærne og biter der han fikk tak. En gang på leggen, på låret og på underarmen. Jeg kjeftet kraftig på han og han tuslet tilbake til buret.

Kanskje han er sint for at jeg forlot dem`? De har jo vært nødt å være inne i buret onsdag-tirdag.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Grettne gutter etter ferie

Post by siljeelise »

merkelig. Kanskje du luktet anderledes/ rart? Min rotte var en dag plutselig veldig redd meg..oppførte seg nesten som vill og ville bare gjemme seg..hadde da smørt meg med solkrem/ sololje tidligere på dagen, så var muligens lukten av det hun reagerte på.
så kanskje det kan være noe slikt, evt at rotten din ikke fikk så alt for mye menneskelig kontakt den uken, og trengte litt ekstra tid på å bli vandt til deg igjen?

eller bare sint og skuffet for å ikke få bli med på turen :P

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Grettne gutter etter ferie

Post by WillyWonka »

Jeg hadde tre stykker som holdt på slik, men Tyreeq var den værste. Tror rett og slett an var gretten fordi jeg har vært borte så lenge. Har merket liknende adferd på noen tidligere når jeg har vært lenge borte, men de har ikke nappet så hardt som det de gjorde nå når jeg kom hjem.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Grettne gutter etter ferie

Post by siljeelise »

hehe, uffda. spesielt, men morrsomt. er jo kloke dyr, og menneskene/ eierne blir jo på en måte en del av flokken..så straff for å stikke av/ svikte flokken er vell kanskje ikke helt ulogisk da..

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Grettne gutter etter ferie

Post by Milla »

Haha, opplevd noe lignende, uten biting.

Var en periode for et par år siden hvor det hadde vært flom. Hadde ei venninne som var ganske hardt rammet. Jeg var der myye!
Så samboeren måtte lufte jentene.
Hun som da var veldig mammadalt, snudde bare ryggen til meg og ville ikke ha noe med meg å gjøre i det hele tatt. Oppfattet henne som veldig snurt. Det ga seg fort etter at jeg var tilbake til den vanlige lufterutinen med meg til stedet :P :giggle:
Skal sies at dette var en spesielt sær liten rotte!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply