Kunst

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Kunst

Post by Rubisco »

wollf wrote:her har liv måttet gå tapt til fordel for noe som ser ut som sylteagurk
Hvordan vet du det?

Mest sannsynlig er de forsøksdyr som var døde før han fikk dem. Viskum var veterinærstudent, så han har sikkert sine kilder innenfor de kretsene.
wollf wrote:Alle kan pisse i en kopp og kalle det kunst
Men likevel så ble det ikke gjort før Serrano gjorde det 1987.


Viser man Piss Christ til andre, ville de fleste ikke kalt det kunst, men likevel har den vunnet priser og blir visst fram verden rundt- det er ikke "Alle" som har fått til.


Poenget er fremdeles det samme. Bare fordi man mener noe ikke er kunst, betyr ikke at det stemmer. Det gjelder også når mennesker mener dubstep/death metal osv. ikke er musikk, og når folk mener ting som dette ikke er mote;

Image


Om det er pent/koseling/fint å se eller høre på er noe annet, men å si X Y Z ikke er det eller dét blir feil. Man kan ikke definere for andre hva ting er.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kunst

Post by wollf »

Piss christ er et malieri som er godt utført også. Død katt ombygget til helikopter kalles også kunst. Likevel kunst eller ikke er det mangel på respekt av døde. At det er kunst innenfor begrepet er jeg enig om. Men her spurte jeg etter deres meninger også. Min er at dette ikke er kunst, din er motsatt. Jeg har ingen problemer med at han lager såkalt postmoderne provokasjons kunst. Men evig glad mine skattepenger ikke går til å gi denne karen kunstnerstipend. Jeg bruker dem mer en gjerne på å gi han terapi. Det verste er at han kan kunst. Han har laget mye fint også som feks i hate art. Bortsett fra bruken av den døde rotteungen da.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kunst

Post by wollf »

Image

men dette er bare groteskt

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Kunst

Post by Crazyratlady »

Husker denne saken: http://en.wikipedia.org/wiki/Guillermo_Vargas /
Det er så sykt at jeg har ikke ord. :spy:

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Kunst

Post by Rubisco »

Jaja, han lager mye grotesk, men det er vel en del av målet.

Crazyratlady wrote:Husker denne saken: http://en.wikipedia.org/wiki/Guillermo_Vargas /
Det er så sykt at jeg har ikke ord. :spy:
Jeg forstår ikke. Hva er sykt?
the dog was in a state of starvation when it was captured and escaped after one day of captivity

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Kunst

Post by Crazyratlady »

Dårlig link det der visst..

http://www.youtube.com/watch?v=e2syFxTgI5M

Han sultet hunden til døde og kalte det kunst. Overskriften på "utstillingen" sin var bokstaver sammensatt av hundefôr.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Kunst

Post by WillyWonka »

hmm. synes organer på glass er fasinerende.
Har vært i det "røde rom" i tromsø. Der har du lunge, hjerter, foster osv på glass :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kunst

Post by wollf »

Det gjør jeg også. Men ser ikke på det som kunst

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Kunst

Post by Anniken.HH »

Jeg syns også det er fasinerende, som du sier.
Men jeg syns det blir feil å kalle det kunst. Riktignok er jo kunst individuelt - som blir nevnt over - men jeg ville nok ikke hatt foster på glass i stua, og vist det fram slik jeg ville vist fram et ekte monalisa (første malerinavnet jeg kom på)

EDIT: Nå endte det med at jeg skreiv det samme som Marlen, var litt rask i avtrekkern, sorry! :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Kunst

Post by Rubisco »

Crazyratlady wrote:
Han sultet hunden til døde og kalte det kunst.

World Society for the Protection of Animals sa;
The news of the exhibit did not seem to get picked up by the Costa Rican press until about a month after it happened. Even then there was very little coverage and it was never made clear whether the dog actually died, how long it was there and why nobody did anything if it was suffering.
Og hvis du ser på Wikipedia siden du linket står det;
the Humane Society of the United States was informed that the dog was in a state of starvation when it was captured and escaped after one day of captivity
Sitat fra kunsteren (fra samme Wikipedia side)
Vargas described the reaction to his work as typical of a world in which people form opinions without being informed.[
Ser ut som media bare fant på mye tullball å skrive om.

utmeldt

Re: Kunst

Post by utmeldt »

Alvorlig talt, kva har den avmagra hunden å gjere i dette galleriet i utgangspuktet?. Og du kan i grunn ikkje vite om kunstnaren snakker sant i dette tilfelle her heller. Skal visst vere lov å gjere akuratt som ein vil, berre ein kaller det for kunst. I fleire tilfelle er respekten for liv, verdier, og etikk totalt fråverande, men er lov berre ein kaller det for kunst ??? Diverre, men glasset med sylta rotteunger tiltaler meg ikkje meg i det heile teke. Å putte dyrekadaver på eit glass tyder kun på mangel på respekt, og ingen kunst i mitt tilfelle. Det samme gjeld den korsfestede rotta. Det er vist ingen grenser for kor langt kunstnarane kan gå. Eg liker både death metal og ting som verre er, men uetisk framstlling av dyr har eg ingen sans for!

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Kunst

Post by Marit Fosen »

iwonamo wrote:Alvorlig talt, kva har den avmagra hunden å gjere i dette galleriet i utgangspuktet?. Og du kan i grunn ikkje vite om kunstnaren snakker sant i dette tilfelle her heller. Skal visst vere lov å gjere akuratt som ein vil, berre ein kaller det for kunst. I fleire tilfelle er respekten for liv, verdier, og etikk totalt fråverande, men er lov berre ein kaller det for kunst ??? Diverre, men glasset med sylta rotteunger tiltaler meg ikkje meg i det heile teke. Å putte dyrekadaver på eit glass tyder kun på mangel på respekt, og ingen kunst i mitt tilfelle. Det samme gjeld den korsfestede rotta. Det er vist ingen grenser for kor langt kunstnarane kan gå. Eg liker både death metal og ting som verre er, men uetisk framstlling av dyr har eg ingen sans for!
Enig!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Kunst

Post by Rubisco »

iwonamo wrote:Alvorlig talt, kva har den avmagra hunden å gjere i dette galleriet i utgangspuktet?
Du har tydeligvis ikke lest wikipedia innlegget. Ovenfor hunded skrev han ordene "Du er hva du spiser" på Spansk. Dette er i et land hvor det går løse dyr ut i gatene hele tiden (som er tilfellet i mange andre fattige land). Mange går forbi sultne dyr hver dag uten å mate eller bry seg om dem, men da de ble vist en sulten hund på et galleri begynte folk å reagere på at det var en sulten hund der.


Det er så tydelig at han gjorde dette for å påpeke hykleriet som foregår hver dag, hele tiden. Folk bryr seg om seg og sitt helt til beviset er trøkket i trynet deres, så er det brått så forferdelig og "lynsjingen" begynner.
Og du kan i grunn ikkje vite om kunstnaren snakker sant i dette tilfelle her
WSPA tok ikke saken videre. Hvis det er nok for dem, er det nok for meg.
Skal visst vere lov å gjere akuratt som ein vil, berre ein kaller det for kunst
Er ikke behov for dramatiske utsagn og overdriving, Iwonamo.

Å putte dyrekadaver på eit glass tyder kun på mangel på respekt
Bortsett fra når det gjelder vitenskap, ikke sant? Eller er mennesker som gjør sånt også respektløse? Ville bare få innblikk i tankemåten din. :)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Kunst

Post by kikky »

:roflmao:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Kunst

Post by Kesia Madeleine »

iwonamo wrote:Er dette kunst? :sick:


Internet users given power to shoot rat using their keyboards in controversial art experiment
http://www.itv.com/news/2015-03-14/inte ... xperiment/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke i det hele tatt! Håper dette idiotiske og groteske greiene blir stoppet med én gang!
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Post Reply