Kunst

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Kunst

Post by wollf »

Hva mener dere?
Denen kunsteren ble kjent for dette
rotte/oliven prosjektet
han la døde rottebabyer i glasset til olivenen og vips værdenskjent kunstner

Image

utmeldt

Re: Kunst

Post by utmeldt »

Heilt tullete, og ingen kunst i mine auge. Hensikten er vel å provosere, men eg har ingen sans for dette her.

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Kunst

Post by Anniken.HH »

Det syns jeg bare er feil...
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Kunst

Post by Crazyratlady »

Fysj. Ikke min definisjon på kunst ihvertfall! Men mye rart de kaller kunst :(

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Kunst

Post by Milla »

Æsj! Mye rart de skal kalle kunst i disse dager... Etter min mening helt på bærtur om det der skal kalles noe annet en meningsløst, og rett og slett unødvendig!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Kunst

Post by Tonje Lenore »

Dette er nok kunst for å provosere, sykt og forkastelig
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Kunst

Post by Kesia Madeleine »

Rett og slett helt sykt og makabert!
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Kunst

Post by Rubisco »

Flink kunster. Fikk akkurat reaksjonen i denne tråden som han/hun ville oppnå.

utmeldt

Re: Kunst

Post by utmeldt »

Flink kunstner? Syns at vedkommande mangler ei skrue eller to. Uetisk framstilling av dyr, og ingen kunst.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kunst

Post by wollf »

Om å skape reaksjoner er kunst er jeg et maleri

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Kunst

Post by Milla »

wollf wrote:Om å skape reaksjoner er kunst er jeg et maleri
:rofl:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Kunst

Post by Tonje Lenore »

wollf wrote:Om å skape reaksjoner er kunst er jeg et maleri
Godt sagt!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Kunst

Post by Rubisco »

Da er NTF lederløs siden Wollf er blitt et maleri.



Bare fordi mann ikke syntes det er pent betyr ikke at det er kunst. Det kan fort bli mange tolkninger og meninger med kunst. Men først og fremst vil (nesten!) all kunst få oppmerksomhet, det er det de vil ha. Om det er "Se på meg, jeg gjør deg glad" som et fint maleri eller "Se på meg, jeg får deg til å tenke på ting som ikke er så fint" som rotteunger i flasker.


Mange hadde ment Morten Viskum er drøy. Og jeg tror det er det han sikter på. Men han får deg til å tenke.

For eks. hvorfor reagerer vi så kraftig på rotteunge + olivenolje?

[*] Vi (NTF) reagerer fordi vi ser på rotter som kjærledyr, og syntes det er meget synd at de døde.

[*] Mens mange andre (de fleste egentlig) mener rotter er ikke kjæledyr- de er skadedyr, og syntes ikke det er synd at de døde, bare ekkelt at de ligger opp i glass med olivenolje/ligger der i stedet for oliven, som de ser på som mat.

[*] Mens andre hadde sett på rotter som matkilde og blir ikke forskrekket som oss eller syntes det er ekkelt fordi for dem er det mat, akkurat som oliven for oss er mat. Og hva er oliven? Man kan nesten si oliven (og frukt, bær, osv) er nesten som "unger fra et tre", akkurat som de rotteungene er unger fra en rotte.


Forskjellige mennesker har forskjellige synsvinkler og prioriteringer.

Dette er også et verk av Morten Viskum;

Image

Det heter "The Hand That Never Stopped Painting I". Viskum fikk tak i et avkappet menneskehånd fra et lik og brukte hånden som børste. Fantatisk navn. Han mener bokstavelig talt, hånden som aldri sluttet å male, selv om originaleieren er død.


Ikke av Viskum men jeg har elsket dette verket av Andres Serrano i nesten 10år. Fans av Metallica kanskje kjenner det igjen fra Load albumet:

Image


Heter "Semen and Blood III" og er laget av........ you guessed it: Sæd og blod. Egen sæd og blod fra ku.

Serrano er kanskje mest kjent for dette verket;

Image

Heter "Piss Christ". Bare gjett hva slags væske ble brukt. :)


Jeg tviler på de fleste av oss her på NTF hadde reagert like kraftig på siste bildet som hos rotteungene- selv om mange mener det siste bilder er; sykt, ikke kunst og er bare for å provosere .

Forskjellige mennesker har forskjellige synsvinkler og prioriteringer.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kunst

Post by wollf »

Her mister du en vesentlig del. Jeg missliker all hans kunst. Jeg kan en del og to om kunst. Men den eneste grunnen til at jeg reagerer på den med rottene mer en piss, blod og sæd er at her har liv måttet gå tapt til fordel for noe som ser ut som sylteagurk.
Det som gjør jeg ikke kan fordra han for er hans manglende respekt for døden. Ja det er provoserende, han får oppmerksomhet og vi legger merke til han. På lik linje som min 2 åring som legger seg på bakken og sparker og slår om hun ikke får is, eller min bror med adhd som må lage støy og leven for all oppmerksomhet er god oppmerksomhet.

Desværre for viskum og gladelig for meg er at ingen vil skrive om han som en stør kunstner i bøkene. Kunstner er et relativt begrep, men det han totalt mangler er talent. Alle kan pisse i en kopp og kalle det kunst

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kunst

Post by wollf »

Oppvigler kaller man slike ikke kunstnere

Post Reply