Rottesavn

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Rottesavn

Post by Niana »

Nå er det lenge siden jeg ha vært aktiv gitt.. Deler av det kommer av at jeg ikke har vært betalende medlem, og har vært så opptatt med andre ting. Men en større grunn er at jeg synes det gjør litt vondt å se alle disse nydelige rottene dere har, når jeg selv savner mine så mye.
Det er nå rundt 9 måneder siden jeg måtte omplassere alle rottene mine, og siden da har flere dødd og noen har jeg bare aldri fått vite noe mer om. Jeg har spurt de som tok over dem, men ikke fått svar (eller fått svar om at de er døde) og det føles så kjipt. Savner de herlige, gode, nusseguttene mine </3
Særlig min fine Jack lurer jeg fælt på om lever eller ikke.. :(

Men jeg er i hvert fall utrolig takknemmelig ovenfor Sandra som tok til seg Tordenskjold og Fiver, og jeg vet at de har gode hjem nå. Tordenskjold med ny kompis i nytt hjem, og Fiver i jenteburet hos Sandra :) <3 Noe som minner meg på at jeg må ta meg en tur og hilse på Fiver igjen snart :)

Jeg gleder meg til den dagen jeg kan ha rotter igjen, og starte på planene mine om oppdrett.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Rottesavn

Post by WillyWonka »

Kjekkt å se deg tilbake :)
Skjønner godt at du savner rottene. Jeg har jo gjort ett halvhjertet forsøk på å trappe ned antallet. og det gikk sånn.... tjææææ. gikk i fra 8 til 6 stykker.. og nå har jeg 7... så jeg kan vel si at oppdrag mislyktes :P

Hva var det som var grunnen til at du måtte gi dine opp? Du har sikkert skrevet det før :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rottesavn

Post by Niana »

Jeg følte ikke at jeg ga dem det de trengte. Jeg jobbet mye og fikk ikke sosialisert de nok. Og situasjonen var litt slitsom med to stk aggressive gutter som bodde i egne bur alene, og en flokk på 5-6 stk i hovedburet. Ble litt for mye for meg tror jeg, hadde mye dårlig samvittighet og ble stressa pga det.
Så jeg følte de ville få det bedre med noen andre, og for de fleste av dem virker det som det gikk fint. To av dem døde dessverre ikke så lenge etter da :/

Jeg begynte med 2 rotter, og ett år senere hadde jeg plutselig hatt 12 stk til sammen. Ble en voldsom vekst :P
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Rottesavn

Post by Sandratravolta »

og så må helsa gå først! :) Du er alltid velkommen hit når du savner rotter (eller om du bare vil henge med meg.. hehe)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rottesavn

Post by Niana »

Når rottesavnet blir for stort, er det lite annet man kan gjøre enn å stille det... Ved å skaffe rotter igjen :crazy:

Hei igjen alle sammen! Lenge siden sist nå, og jeg må innrømme at jeg tok en liten frekkis i kveld. Betalte medlemdskontigent i stad, men ikke fått tildelt medlemsskap enda. Men ser ut til at jeg fortsatt står som moderator og derfor har tilgang på denne forumdelen. Håper det er i orden, ser på det som en tjuvstart på tilgangen siden jeg jo uansett har betalt :P Hvis ikke, må dere bare stenge meg ute frem til medlemskap er i orden og alt sånt.

Nå er det snart to år siden jeg hadde rotter sist, det var en riktig avgjørelse for meg å ta å få de omplassert, og jeg har ikke planer om å ha en så stor flokk igjen på lenge. Får holde med en 3-4stk (det sa jeg til meg selv sist gang også da.. :nottelling: )
"Reddet" en gutt fra en dyrebutikk her i dag, og venter på å få inn et par til så han ikke står alene lenger. Gutten, foreløpig navnløs, har stått ca 4 mnd i dyrebutikk, først med broren sin og så adskilt da de ikke gikk overens lenger. Han er sky og usosial, men det lover godt at jeg har hørt han gnisse tenner et par ganger allerede i kveld. Går en spennende tid i møte :grin:

Men ihvertfall så synes jeg det er veldig hyggelig å være på vei inn i rottemiljøet igjen, jeg har fulgt med litt her og på rotte-gruppa på facebook siden jeg la opp, så jeg har ikke vært helt ute av systemet ^^ Savnet fellesskapet med dere alle sammen, godt å være tilbake! :peewaggle:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Rottesavn

Post by Kesia Madeleine »

Godt å høre at ting har begynt å gå seg til! ^^ Det er så kjekt å ha deg ordentlig tilbake igjen også :cheesy: Blir spennende å høre videre hvordan det går med rottemannen du har nå og de andre som kommer til etterhvert :)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Rottesavn

Post by Sara Syversen »

Så koselig du reddet han Trist med dem som står så lenge alene.
Og Velkommen tilbake
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply