er nok ikke lenge igjen

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

er nok ikke lenge igjen

Post by wollf »

merket de siste dagene at Mon Petit er blitt svakere. Hun bruker nesten ikke forbena og spiser mens hun ligger. er nok desverre ikke lenge igjen nå.
hun er blitt dårligere på å vaske seg også.
det er ikke noe vektnedgang enda, men musklene klarer ikke bære den store krokken hennes.
hadde håpet på å få ha henne lenge pga hun er sterilisert, men kroppen ble for stor.
slankekurer har vært forjeves og jeg har prøvd å få henne til å bruke kroppen mer, både i vann og ved å løpe. men dama er for lat. hun gidder ike.
det har resultert i at hun har blitt feit og nå sliter med musklene. nå skal sant sies at dama er 19 mnd, men enda alt for ung for å slite med kroppen :(

utmeldt

Re: er nok ikke lenge igjen

Post by utmeldt »

Trist å sjå rottene forfalle på denne måten, men det virker som det er heilt umogleg å få til noko vektreduksjon hos dei som først viser tendens til kraftig overvekt. Hadde ei på 680 gram ein gong. Vekta inkludert nokre små svulster, men ho var diger, bakbeina klarte ikkje å bære kroppen til slutt. På slutten såg eg endring frå dag til dag. Samme kva eg gjorde vart ho berre større og større, klarte ikkje å bevege seg til slutt anna enn å åle seg fram. Eg har ofte lurt på kva det var som fekk ho til å bli så stor. Men ho vart 22 månader gammel.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: er nok ikke lenge igjen

Post by wollf »

Synes det er trist. Et ikke noen revers heller. Selv om hun mister vekt nå vil fremdeles musklene være svake. Hater å ta avgjørelsen selv. Men går det for lenge ender det opp med at hun ikke får til å ta til seg næring på egenhånd og det er en værre skjebne. Mon petit har slitt mye etter hun mistet ungene. Hun mistet livsgnisten og har virket deprimert. Etter det sov hun bare og overspiste. Virket kun lykkelig ved maten

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: er nok ikke lenge igjen

Post by Crazyratlady »

Stakkars Mon Petit, ikke kjekt å se de forfalle slik :grine:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: er nok ikke lenge igjen

Post by wollf »

etter en samtale med matmor har jeg nok fått ned kulen til halsen min.
er redd det er svulst på hjernen som er grunnen til at hun så pluttselig har mistet føring i fremben og at matlysten er så høy :(

Post Reply