hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by Ingerid Øksnevad »

:cry2:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by Tonje Lenore »

:sorry:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by Crazyratlady »

Huffameg, så fælt :trist2:
Tenk at noen av mine flotte gutter kommer fra sånne forhold...
Man føler seg på en måte "snill" når man redder de fra dyrebutikken, men som det står her, det bidrar jo bare til at det kommer nye..

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by sanca »

Vondt innhold, men godt og informativt skrevet...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by siljeelise »

Fæle bilder :(
burde ikke vært lov å selge levendes dyr i butikker, burde heller bli slikt at dyrebutikker gjør avtaler med seriøse oppdrettere, og henvender kundene sine til dem i stedet, mot at de eks får et viss antall prosent av inntektene av dyresalget. og at det på den måten også blir mer kontroll over hvem som får lov til å kjøpte ved bruk av kontrakter og samtaler og vurderinger av kjøpterne osv..

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by kikky »

Og hvordan skal dyrebutikkene vite hvem som er seriøse? Skal de dra på hjemmebesøk og undersøke hvordan oppdretteren holder egne dyr og oppdretts dyrene? Hvem skal kontrollere dette?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by siljeelise »

ja, sant det. samtaler, tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere/ helseattest fra dyrlegen som oppdretteren bruker osv, jeg vet ikke:P . evt hvis det hadde vært slik, med et fåtall "større" private oppdrettere rundt om i landet, om mattilsynet kunne hatt tatt avtalte og uavtalte besøk i ny og ne, for å sikre "kvalitet". så så blir det vell spørsmål om det økonomiske også ved slike besøk..... nei, jeg vet ikke =)

men er vertfall noen dyrebutikker som henvender til privat oppdretter, jeg ringte først til en dyrebutikk når jeg var på let (ville egentlig har fra privat, men ikke så lett å finne seriøse via internett når en ikke vet hvor en kan lete, fikk vite on ntf via oppdretteren) de i dyrebutikken hadde anonse på finn at de hadde rotter.. men viste seg jo at de henvendte kundene sine til privat oppdretter, noe jeg ble veldig glad for.. mot at oppdretteren anbefalte den dyrebutkken for kjøp av utstyr, bur osv, noe jeg gjorde, og også fikk småting billigere/med på kjøpet pga av det.. hos oppdretteren ble det jo full kontrakt som skulle gås gjennom og signeres + samtaler en gang før jeg rottene var "klar" om hold av rotter og hvorfor jeg ønsker å ha rotte, anbefalinger av ulike ting osv.. =)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by wollf »

ingen særiøse oppdrettere ønsker å selge til butikk

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by siljeelise »

Ikke selge til butikk, men at de som ønsker å kjøpe rotter blir henvist til oppdreteren av dyrebutikken..og møter selve oppdretteren selv, slik at rottene/ andre smådyr slipper å dra til dyrebutikker...
Men slikt kommer nok ikke tilbå skje med første..

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by sanca »

siljeelise wrote:jeg ringte først til en dyrebutikk når jeg var på let (ville egentlig har fra privat, men ikke så lett å finne seriøse via internett når en ikke vet hvor en kan lete, fikk vite on ntf via oppdretteren) de i dyrebutikken hadde anonse på finn at de hadde rotter.. men viste seg jo at de henvendte kundene sine til privat oppdretter, noe jeg ble veldig glad for.. mot at oppdretteren anbefalte den dyrebutkken for kjøp av utstyr, bur osv, noe jeg gjorde, og også fikk småting billigere/med på kjøpet pga av det.. hos oppdretteren ble det jo full kontrakt som skulle gås gjennom og signeres + samtaler en gang før jeg rottene var "klar" om hold av rotter og hvorfor jeg ønsker å ha rotte, anbefalinger av ulike ting osv.. =)
Og det var dyrebutikken som hadde Finn-annonsen? Og de sendte deg til oppdretter på denne måten, det høres jo ut som et veldig bra samarbeid :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by siljeelise »

Ja, det var dyrebutikken som hadde annonse om rottene på Finn.no =)
Veldig fornøyd med hvordan kjøpet foregikk og både oppdretteren og dyrebutikken hadde gode og fine kommentarer om hverandre=)
så kunne godt hvert flere slike dyrebutikker, som lover å ikke ta imot dyr, mot at oppdretteren og eventuelle kunder kjøper utstyr osv der..

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: hvorfor ikke kjøpe fra dyrebutikk

Post by sanca »

:cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply