til diskusjon

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: til diskusjon

Post by Niana »

Det er ikke noe galt med omplassering, jeg har selv måttet gjøre det et par ganger pga hvordan livet mitt utviklet seg. Dyrene fikk nye, bedre hjem. Og det er jo et mye bedre alternativ enn avliving.
Men tråden handlet ikke om at omplassering er galt, for det kan jeg ikke tenke meg at noen mener :P Det var vel heller at det i perioder blusser opp med omplasseringer, hvor det er heller tvilsomt at flesteparten av disse er pga kritisk endret livssituasjon, og ikke bare at man oppdager at man ikke lenger ønsker å ha dyrene. Noe som jo i seg selv ikke er galt heller, det er lov å ombestemme seg. Men jeg personlig tror det ville vært færre som faktisk "ombestemte seg", hvis det ikke var fult så lett å skaffe dyrene. Uten god planlegging og kunnskap.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: til diskusjon

Post by Sara Syversen »

Det blir sikkert ikke slutt på salg over disk med en gang desverre :confused: . Men det skulle ha vært en større kontrakt og kanskje høyere priser på tottene selv i butikken. Kanskje det da også kunne blitt redusert kraftig med useriøse kunder som spontan kjøper. Virker ikke som det er noe alders grense heller. Eller er det ? Så ihvertfall en på 14-15 år som fikk kjøpt en rotte for litt siden.

Sett selv veldig ofte fler annonser rett før sommerferie og etter jul desverre ;/
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: til diskusjon

Post by Marit Fosen »

En løsning som flere butikker går inn for nå, er å bare ta inn på bestilling. Da unngår de impulskjøp. Alle har tid til å vente de få dagene det tar fra bestilling til dyret kan hentes. På Haugalandet har begge Tropehagenbutikkene og den ene Buddybutikken gått inn for denne løsningen. Tropehagen forlanger i tillegg forhåndsbetaling for å unngå at folk bestiller og deretter gir blaffen i å hente.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Post Reply