Skravletråden

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Re: Skravletråden

Post by Niana »

Vitania wrote:Sendte en mail til han med "brunrotten" jeg. (: Anbefalte forumet og prøvde å være veldig hyggelig.

Ja, når jeg fikk rotter første gang fant jeg nesten ingen info. Jeg hadde heldigvis riktig strø(brukte alspon da jeg tenkte det så mer naturlig ut enn vanlig spon) men de stod alene og maten var helt feil. Lite inventar også. :oops:

Jeg er glad jeg fant info her, så mine framtidige og nåværende rotter får det fint. :cheer:
Jeg har sendt mail jeg også, og sendt til et par andre jeg har sett på finn før. Aldri fått noe svar eller reaksjon.

Jeg er så glad for at dette forumet finnes, det er til stor hjelp og glede :lovey:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Mine to første rotter sto også på spon, og fikk champion oppdrettsfor for hest blandet med havre :oops: Jeg gikk inn på ntf og ble litt avskrekket første gangen, slik som kanskje mange gjør. Jeg følte liksom at absolutt alt jeg gjorde var galt, og det virket som om man måtte gjøre så mye forandringer for at det skulle blir bra nok. Så jeg var inne og kikket, men snoket her i ca 6mdn før jeg turde å bli medlem :nottelling: Men så skjønte jeg jo at det er en grunn til at rotter ikke kan ha bare hestemat og havre :sarcastic: Så jeg begynte i det små med å fylle akkurat minimums kravene og etterhvert er det bare blitt viktigere og viktigere for meg med rotter :cheerful: Det er ikke alle som "neglisjerer" dyrene sine, mange vet bare ikke bedre. Og de fleste tar imot hyggelige tips med åpne armer hvis man bare formulerer seg riktig :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Lyngrottene
Alfatryne

Post by Lyngrottene »

Mine første rotter gikk også på spon, også fikk jeg tips om og bruke kattesand :oops:
Dette resulterte i at jeg støtt og stadig var hos veterinær, og de ble aldri friske :/ Men så kom jeg over dette forumet :cheeeers:
Første maten de fikk var fra butikken ( ikke store poppisen) men gikk fort over til løsvekt hos dyrebutikken, og det var en suksess, men det måte de jo selvfølgelig slutte med :/
De hadde også bare ett lite hamsterbur med minimalt med innredning :sadpace: men buret var alltid åpent (t.o.m. om natta) så de sov for det meste i sofaen. Gud som jeg savner de gutta *sukk*
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Marit Fosen
Alfatryne

Post by Marit Fosen »

Jeg fant forumet og NTF før jeg fikk Birger hjem. Det var til stor hjelp, fikk svar på alt jeg lurte på :happy:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Søstrene Halvorsen
Klatrer på møblene

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg ble jo rotte eier etter mange år uten rotte og satt helt blank egentlig, hadde glemt det meste, så kom jeg over Ntf og snoket rundt på forumet i 14 dager før jeg meldte meg inn og jo jeg kan si det var litt skremmende først, men jeg har følt en stor trygghet i etter tid på og få råd og hint om ting jeg lurer på.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Puh! Nå er jeg sliten!
Samboeren og jeg har henter og satt sammen nytt tv-bord i dag. En skikkelig tung kloss også. Og så har jeg ommøblert på soverommmet og vaska rottebur. Så nå er det på tide med en kald cider og en god film :grin:
Ha en flott fredagskveld alle sammen! :smooch:

R.I.P Guttene mine

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Samme til deg! :cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

WillyWonka
Gammelrotte

Post by WillyWonka »

hehe. Jeg skulle på kurs med Røde Kors i dag og når jeg da er kommet halvveis fram til dit jeg skulle, måtte jeg snu og stikke hjem igjen. Hadde jo heeeelt glemt av at guttene mine lå å sov på skrivebordet mitt :O
De lå så fredlig der når jeg kom tilbake, men la de inn i buret før jeg løp igjen :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Tonje Lenore
Gammelrotte

Post by Tonje Lenore »

Jeeeg har frihelg noe som er kjempe deilig!
Kameraet mitt har jo takket for seg :suspicious:
Så jeg må bestille nytt kamera (noe jeg hadde tenkt en god stund men spart opp)
men fikk penger av samboern til jul, så jeg slipper å vente enda lenger :D
Gleder meg da jeg skal bestille det her http://fotovideo.no/Produkter/Systemkam ... 48274.aspx

Ha en superduper dag alle sammen :D
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

anni

Post by anni »

God morgen rottevenner :rottehode:
Jeg fikk min første rotte for mer enn 40 år siden, da var det andre tider og rotteholdet var helt forskjellig fra i dag.
Spon var en selvfølge som bunnmatriale, tror ikke det fantes noe annet.
Burene var små og hyller, hengekøyer osv fantes ikke. Å ha en rotte om gangen var ganske vanlig.
Internett og rotteklubber var ukjent.
Det som var positivt var at rottene var friskere, levde lenger, 3-4 år var ikke uvanlig på den tiden. Ingen av rottene mine på den tid fikk luftveisinnfeksjoner, ikke kan jeg huske at noen av vennene mine sine heller hadde det noen gang.
Dumbo, rex og nakenrotte var ikke å oppdrive, vanlige hetterotter var det som var å få kjøpt, en skjelden gang kunne man finne en helhvit rotte, andre farger så jeg aldri.
Husker vi pleide å ha rotten med oss alle veier, den levde på oss, det vil si under jakken, samme hvor man var så var rotten med, i buret var den stort sett bare om natten.
Pleide også å ha den med på skolen, helt til læreren fikk nok men det varte ikke så lenge før den var med igjen, godt gjemt under genseren. :roflmao:

Ha en fin dag alle sammen.
:cheer:

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Phew! Jeg er sliten nå + vondt i ryggen.
har nå brukt to timer på å sette sammen mitt nye bur. Det kom flatpakket i posten (veider 30kg) og det var et slit å bære det inn og ut av bilen, opp trappa til leiligheten og inn. Og det var det puslespillet å sette det sammen (og vaske det...) At det mangler et hjul gjorde ikke saken noe lettere, når det hele må monteres stående.
Hele 4 ganger datt buret over meg x) Fikk ikke så vondt da, ble bare irritert. Ble mye banning i dag, ja!
Men nå er det ferdig og guttene mine har undersøkt hele buret. Og herregud, det er utrolig mye større enn det gamle! :sjokkert:
Jeg har faktisk ikke plass til det i stua, uten at det enten står i even for tven, for døra til soverommet eller står midt foran vinduet :nottelling: det såt for øyeblikket i vein for døra ^^ Men det gjør ikke meg noe egentlig, for nå har rottene et skikkelig bra bur som jeg kan innrede nøyaktig som jeg vil. Og de har massevis av plass.

Nå er det bare å gjøre klar det gamle buret til den nye babyen som kommer i løpet av uka :lovey:

R.I.P Guttene mine

WillyWonka
Gammelrotte

Post by WillyWonka »

Hva er det for et bur du har kjøpt?

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

WillyWonka wrote:Hva er det for et bur du har kjøpt?
Et brukt Essegi Venezia Mouse :)

R.I.P Guttene mine

WillyWonka
Gammelrotte

Post by WillyWonka »

aah :) Har venezia chinchilla :D Kjøpte av Wolf en gang. Å når jeg hadde hentet det, var det ennå en time til bussen kom, så jeg fikk til et hus og spurte om å få låne verktøy og skrudde det sammen på buss stoppet :P Var så vidt jeg fikk lov å ta det med meg på bussen fordi det var så stort :P

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

WillyWonka wrote:aah :) Har venezia chinchilla :D Kjøpte av Wolf en gang. Å når jeg hadde hentet det, var det ennå en time til bussen kom, så jeg fikk til et hus og spurte om å få låne verktøy og skrudde det sammen på buss stoppet :P Var så vidt jeg fikk lov å ta det med meg på bussen fordi det var så stort :P
:roflmao: Måtte du kjøpe billett til det eller?

R.I.P Guttene mine

Post Reply