Rottekrise, trenger hjelp med omplassering

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Miba
Pinky

Rottekrise, trenger hjelp med omplassering

Post by Miba »

Hei her inne.
Jeg er ny og trenger hjelp. Vil også si at dette ikke dreier seg om mine rotter, jeg er altså ikke eier.

Jeg snublet forleden inn i en sak som involverer til sammen syv rotter, alle hanner. 5 er ca 6 mnd, 2 er noe yngre. Dem bor to og to, i trange kår, og uten nevneverdig aktivisering. Stell er det heller ikke så bra med. I tillegg kommer uavklarte helseutfordringer. Alle nyser misfarget sekret, minst en har mistanke om midd. Jeg har blitt lovet veterinærtime etter pinse av eier. Minst tre har en tendens til å bite, hvorav en fremstår som ganske aggressiv og trenger intensiv rehabilitering av erfarne folk.

Jeg har nå sørget for noe bedre forhold denne uke og håper å kunne dra til stedet minst to ganger i uken fram til omplassering. Jeg har ikke mulighet til å ta inn rotter selv da jeg har hund.

Snarest omplassering har eier sett seg enig i. Jeg har ikke koblet inn mattilsynet foreløpig da jeg håper å kunne løse det utenom, samt at jeg frykter avliving over en lav sko.

Dyrene befinner seg ca 1,5 kjøretimer fra Oslo forbi Drammen. Vennligst hjelp.🙏🙏🙏
Finn meg på Facebook/messenger for kontakt:
Mirjam Baus

NinaES
Pinky

Re: Rottekrise, trenger hjelp med omplassering

Post by NinaES »

Prøv den lokale Dyrebeskyttelsen hos deg for raskere hjelp, de jobber anderledes enn Mattilsynet

Miba
Pinky

Re: Rottekrise, trenger hjelp med omplassering

Post by Miba »

Gjort allerede. Fikk beskjed at dem ikke har lov å gå inn i saker hvor eier er kjent, da blir det sak til mattilsynet og/eller politi.

Post Reply