LynetMcQueen-Superfin trenger nytt hjem.

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

trine og gjengen
Omegarotte
Kjønn: Kvinne

LynetMcQueen-Superfin trenger nytt hjem.

Post by trine og gjengen »

Lynet er en blå jente-rotte på et år. Hun ble født Mai i fjord i dyrebutikk. Der ble hun stående sammen med søsteren sin i 5 mnd. Da forvant søsteren og hun ble stående i atter 2 mnd alene i sin kjedelige triste tilværelse. :cry2:
Tilslutt tok jeg henne med hjem. Hun var ganske nervøs av seg, men hadde litt fremskritt. Så ble hun deprimert og lå i hengekøyen og så i veggen hele dagen. Da vi fikk en til rotte og hun kviknet til og ble bedre humør. Hun har aldri vært noe kosete, men kommer bort for å hilse på og få en godbit, lukte på meg osv. Men når jeg prøver å løfte henne piper hun og blir ganske stiv. Hun lar seg løfte men viser lang vei at hun er kjempe redd. :sjokkert:

Nå har flokken fått enda 3 nye medlemmer, og hun har igjen trukket det korteset strået. Den siste nykomlingen bøller med henne og hun tar ikke igjen, bare prøver å stikke. :hiding:
Nå har hun bitt min sønn på 4 år to ganger når han har vært for å hilse på rottene. I dag bet hun også meg når jeg ville hilse på henne. Dette er jo en utvikling i feil retning, for hun har ikke bitt tidligere.

Jeg har ikke erfaring med rotter som er nervøse, har hatt to rotter fra før, men de var kjempe tamme. Klarte bare ikk eå la henne bli stående i dyrebutikken lenger, og bestemte for å gi d en sjanse.
Jeg tror at i den rette flokken og kanskje i et hjem uten små barn kunne hun blitt en kjempe fin rotte.
Hun har jo til tider vist stor fremgang og når det er ro i huset og hun er alene med meg, men d blir desverre jo en så liten del av tiden, at det ser ikke ut til å holde. :cry2:

Jeg har hatt henne i 5mnd nå, så d er ikke så kjekt å gjøre dette, men jeg kan ikke ha en rotte som biter barna mine til blods, så hun er desverre nødt til å flytte!

Finnes det en barmhjertig sjel her inne som kunne tenke seg å gi henne en sjanse? :hæ: :huh:
Hun har vært veldig fin å inntrodusere til andre rotter, og det virker som hun har en underdanig rolle i flokken.

trine og gjengen
Omegarotte

Re: LynetMcQueen-Superfin trenger nytt hjem.

Hvordan laster man opp bilde?

Siv M
Gammelrotte

Post by Siv M »

krympe bildet til 640X480 å bruke fil nedlasting her, om jeg ikke husker feil

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Hvis kke så kan du sende det på mail til meg så kan jeg laste det opp for deg hvis du vil. Mailen min er karmas_rattery@hotmail.com
:cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

trine og gjengen
Omegarotte

har sendt mail :)

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Her kommer bildene :)

Image

Image

Image

Milla
River avispapir

Post by Milla »

For en vakker jente :kisses:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

trine og gjengen
Omegarotte

ja, hun er veldig fin. men hun kan desverre ikke bli her. Jeg har tvillinger på fire år, og de kan ikke få forbud mot å gå til buret og hilse på rottene. Når de har med seg venner hjem, risikerer vi jo at hun biter de og. Hun bet en skikkelig flenge i fingen til guttungen min i dag. Så bet hun meg til blods rett etter.
Det er synd, for hun har ikke bitt før, men hun er mest redd barna og det er andre gangen hun biter han. jeg vil ikke ta sjansen på en tredje gang :(

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Jeg vil tro det er en grunn til at hun er redd barna og derfr har begynt å bite.
De har nok gjort noe de ikke burde, noe som er veldig synd for alle og enhver. :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Jeg synes man skal være ganske forsiktig med å anklage andres barn for å ha gjort noe galt, hvis man hverken kjenner personen, barna eller rottene det er snakk om.. Det kan så klart ha skjedd noe som gjorde at hun bet, det kan ikke jeg vite som ikke har sett det. Men det virker som hun har bitt uprovosert etter hva jeg leser her inne, og ikke bare bitt barna heller.

Virker på meg som er det er uheldig blanding av å være nervøs av natur, ha stått for lenge i dyrebutikk, mistet søsteren sin, og å havne nederst på rangstigen i buret. Stakkars jenta har det nok ikke helt godt med seg selv, håper virkelig noen kan ta henne til seg og gi henne en ny sjanse. (Har desverre kun gutter selv) Kanskje hun trenger å komme inn i en liten flokk med rotter som er yngre enn henne?
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

hun har jo stått i nesten et år i dyrebutikk. synes det er utrolig snillt av deg å ta til deg en slik rotte, men desværre kommer bana føst i en slik situasjon.
håper noen med mer erfaring kan ta til seg denne rotten

trine og gjengen
Omegarotte

Jeg sto rett ved siden av da hun bet ham. han tok simpelthenn inn hånden for å la rottene lukte. Vi har hatt dyr helt siden barna ble født og de har alltid hatt en sunn respekt for dyrene. Det er mye støy i huset her og mye aktivitet så lenge barna er våken. Lynet er veldig usikker, og det er nok ikke blitt bedre av støy og aktivitet rundt buret.

Uansett hva grunnene er, så kan jeg ikke beholde henne da hun smitter de andre smårottene med usikkerheten og er begynnt å bite barna. det er trist, for hun er jo ikke agresiv, heller bare redd.

Når småen her stakk hånden inn i buret, kunne hun jo ha trukket seg vekk, men gikk istedefor på. Det er første gang jeg har sett. føler d gr i en dårlig retning med henne igjen :worry:

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Det synes jeg er en ganske dristig anklager å komme med. Min datter behandler alle dyr bra og hun har også blitt bitt av en aggressiv rotte. Hun gjorde ingenting for å fremprovosere det. Når en mor blir tvungen til å velge mellom sine egne barns sikkerhet og et dyr så vil ALLE mødre velge barna sine, og det skal aldri kritiseres! Lykke ril med å finne nytt hjem :)

utmeldt

Post by utmeldt »

Har rotta fått seg ein ny heim? Viss ikkje, kor bur du hen?

utmeldt

Post by utmeldt »

torasrotter wrote:Det synes jeg er en ganske dristig anklager å komme med. Min datter behandler alle dyr bra og hun har også blitt bitt av en aggressiv rotte. Hun gjorde ingenting for å fremprovosere det. Når en mor blir tvungen til å velge mellom sine egne barns sikkerhet og et dyr så vil ALLE mødre velge barna sine, og det skal aldri kritiseres! Lykke ril med å finne nytt hjem :)
Det var veldig snilt av "Trine og gjengen" å ta seg av rotta, men ungane kjem i første rekke. Det er det ingen tvil om.

Eg behandler alle mine rotter på ein veldig god måte, og prøver å gjere ting på den riktige måten, men til tross for det er eg og blitt bitt mange, mange ganger. ( aller dyra eg har eller har hatt har lange opphald i dyrebutikk bak seg).

Enkelte rotter er så traumatisert av lange opphold i dyrebutikk at det skal ingenting til før dei går til angrep uansett om dei har gode perioder innimellom. Mange blir redd, og er klar til å gå til angrep berre ei fluge flyg forbi. Enkelte kan rett og slett ikkje rehabliterast i fohold til menneskkeleg kontakt, uansett kor mykje ressurser ein setter inn.

Locked