Dobbel rex nydelige hanner

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Katrine
Pinky

Re: Dobbel rex nydelige hanner

Post by Katrine »

Nei det skjønner jeg, man skal være påpasselig med genene.
Ja foreldrene kommer desverre fra dårlige forhold. Men de har raskt tilpasset seg sin nye bosituasjon, og har utrolig godt lynne.
Ungene har fått den beste oppfølging her, bla godt fòr og mye utetid, så som koserotter er de noen gode eksemplarer!
3 hanner igjen, evt en jente. :nisseglis:

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Ja det er jeg sikker på at de er, slike søte snuter kan jo ikke annet enn å være sjarmerende :yumm:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Rex Rottemann
Pinky

Post by Rex Rottemann »

Hvordan pels har mødrene til double rex gutta? Og kommer de fra Rælingrotta? Såg du noen av aktuelle fedre når du hentet?
Lillemann, .

RIP Rex Rottemann, Line, Lise, Liten, Amber, Bluey, Brownie, Jeppe, Sheridan, Champagne og Lille Mus. Jilly, Jenny, Echos, Cocos, Lakris og Fløyta. Sov godt mine små skatter. ❤️

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Rex Rottemann wrote:Hvordan pels har mødrene til double rex gutta? Og kommer de fra Rælingrotta? Såg du noen av aktuelle fedre når du hentet?
Begge foreldrene må være rex dersom avkommet er dobbelrex.
Ja de kommer fra Rælingrotta, det ble diskutert tidligere i tråden :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Rex Rottemann
Pinky

Post by Rex Rottemann »

Det går faktisk IKKE helt tydelig frem i tråden, nei, det bare antaes det. :bonk: Grunnen til at jeg spør, er at jeg har hentet endel rotter der, og da såg jeg ingen rex hanner! Kun glatthårede, rett nok med dumboører. :bounce: Jeg kjøpte også en rottebaby som etter sigende skulle bli double rex, men hun er faktisk rex, selv om hun hennes frisyre minnet mest om en løveklippet puddel da hun kom hit. Etter ankomst her, har hun bare fått mer og mer pels og er i dag en nydelig mørk (svart) berkshire rex dumbo. Lurte bare på om det kunne være tilfelle med disse gutta også, at de ender opp som vakre rexer. :-) :kisses:
Lillemann, .

RIP Rex Rottemann, Line, Lise, Liten, Amber, Bluey, Brownie, Jeppe, Sheridan, Champagne og Lille Mus. Jilly, Jenny, Echos, Cocos, Lakris og Fløyta. Sov godt mine små skatter. ❤️

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

du skal ikke se bort i fra det. mange rottebabyer som er rex kan bli tynne i pelsen og nesten hårløse da de gå fra babypels til voksen pels, jeg har opplevd det i noen kull. særlig de minste i kullet. dårlig kost og slikt kan være grunner til at de mister pels.

Katrine
Pinky

Post by Katrine »

Mange dobbel rexer lever hele livet med nesten full pels, men genetisk er de fortsatt dobbelrexer. I kullet er det stor variasjon på pelsholdningen. Noen: bla de to gutta som er igjen har hatt full pels siden jul, men mange av de andre mister pels ca hver 14 dag, veldig typisk rasebeskrivelsen. ; ) Kosten er det ikke noe å si på her : )

Katrine
Pinky

Post by Katrine »

eller?

Katrine
Pinky

Post by Katrine »

Men jeg vet jo godt at det kan være 2 fedre til samme kullet hos bla katt og hund. Så kan vel det hos rotte også?

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Det kan det være ja
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Pelsfamilien
Stjeler mat

Post by Pelsfamilien »

Ååh <3. Ingen som kan ta med seg en til Trondheim da??^^. Da tar jeg gjerne en <3 :dån:
<3 Pondus,Joker,Tickle,Tim,Mufasa & Pink<3
Du vil aldri bli glemt, Blåbæra mi <3

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

sett bilder av ungene nå og de ser ut som om de er vanlig rex

Katrine
Pinky

Post by Katrine »

Du kan da ikke se en genotyp! Referer til tidligere innlegg - de fleste dobbelrexer lever hele livet med fyll pels.

Katrine
Pinky

Post by Katrine »

full : ) To av ungene er helt nakne + en med semipels. Mitt poeng er: jeg kan ikke garantere at disse er homozygote(ensartede gener) - det kan være flere fedre til kullet, i det hele er det flere ukjennte faktorer her. Kan spekulere så mye man ønsker i at de er vanlige rexer, men ingen som kan garantere for at de ikke vil bli tynnpelset som voksne - velger derfor å legge all fakta på bordet. Og faktum er at det meste av fakta mangler. For å bestemme om den aktuelle rotte er dobbel eller enkel rex må man ha stamtavle på far og mor.Begge kan være bærere av vanlig pels som er et reccesivt gen (iallefall det jeg har klart å lese meg frem til) Jeg har selv beholdt 2 hanner, disse er tydelig tynnere(flekkvis) i pelsen enn mor - fenotypen til dobbel rex!

Ingen kan fortelle meg hva disse rottene er av genotyp! Uansett - alle rottene er havnet i utrolig gode hjem og skal ikke brukes i avl!

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

:overrasket:

Auchi..
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply