Naken (hårløs) Double rex hann-rotte søkes.

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rex Rottemann
Pinky

Naken (hårløs) Double rex hann-rotte søkes.

Post by Rex Rottemann »

For bare en times tid siden døde vår kjære lille Rex Rottemann, en skjønn liten hårløs/naken Double Rex rotte som skulle fylt ett år i september... "Lyset" bare gikk... :'-(
Vi savner han noe aldeles fryktelig allerede, og ønsker derfor å kjøpe en eller to nye hanner av samme sort så snart som mulig. Vi er også interessert i et voksent eksemplar som trenger nytt hjem og masse kjærlighet...

Noen som kan hjelpe??? Vi bor i Bergen, men kan kjøre over hele Vestlandet nå i sommer... Og selvsagt på østlandet/sørlandet.
Lillemann, .

RIP Rex Rottemann, Line, Lise, Liten, Amber, Bluey, Brownie, Jeppe, Sheridan, Champagne og Lille Mus. Jilly, Jenny, Echos, Cocos, Lakris og Fløyta. Sov godt mine små skatter. ❤️

wollf
Gammelrotte

Re: Naken (hårløs) Double rex hann-rotte søkes.

Post by wollf »

Rex Rottemann wrote:For bare en times tid siden døde vår kjære lille Rex Rottemann, en skjønn liten hårløs/naken Double Rex rotte som skulle fylt ett år i september... "Lyset" bare gikk... :'-(
Vi savner han noe aldeles fryktelig allerede, og ønsker derfor å kjøpe en eller to nye hanner av samme sort så snart som mulig. Vi er også interessert i et voksent eksemplar som trenger nytt hjem og masse kjærlighet...

Noen som kan hjelpe??? Vi bor i Bergen, men kan kjøre over hele Vestlandet nå i sommer... Og selvsagt på østlandet/sørlandet.
hei. kondolerer så mye. er altid trist å miste en god rottevenn.
desværre er det veldig vanskelig å få tak i en naken/fuzz/dobbelt rex rotte nå i dag. dette pga de to første typene ofte har mye helseproblemer og blir ofte ikke eldre enn 1- 1,5 år. De er mer utsatt for en rekke sykdommer og er derfor ikke noe oppdrettere ønsker å avle på. Derimot finnes det en rekke flotte rotter med pels eller noen har rexkull innimellom. se litt på våre sider under rottekull

Det er heller ikke helt heldig å kjøpe bare en rotte, så jeg håper du vurderer to. Rotter er flokkdyr og har det bedre om de får være 2 eller flere. Det er heller ingen oppdrettere som selger bare en:)

håper du finner en rotte du faller for, desværre tror jeg sjansen for at du skal finne en naken totte her inne svert liten. Noen få av oss har en, men disse er rotter funnet i dyrebutikk under uheldige levekår...

Rex Rottemann
Pinky

Post by Rex Rottemann »

Tusen takk...
Vi kjøpte ham riktig nok i en dyrebutikk, var en av de ansatte som fikk ham i et kull... Han har allerede vært operert for en godartet svulst under armen, så vi hadde investert mye både penger (tre bur), tid og kjærlighet i ham... Hadde allerede tenkt å prøve å få tak i en maken venn til ham, og så bare dør han... Så vi vil gjerne ha to, ja.
Grunnen til at vi ønsker naken/hårløs er at Vesla har både astma og pelsdyrallergi, så dyrehold er derfor et sjansespill, men vi tok sjansen da vi møtte Rex Rottemann. Og det har gått bra i vel et halvt år nå, så dette var katastrofe for oss. Andre pelsdyr e utelukket, og fisk er jo - ja - ikke spesielt kosete, da...
Det er leit at de ikke har bedre helse, skjønne som de er. :-(

Håper likevel at hvis noen her inne kommer over en naken liten mann eller to, enten i egne kull, eller i en dyrebutikk at de tenker på oss og tar kontakt så snart som mulig. Det hadde vi satt stor pris på...

Og bare så det er sagt, jeg er ikke redd for å betale en god del mer enn de 198,- jeg betalte for Rex Rottemann...
Lillemann, .

RIP Rex Rottemann, Line, Lise, Liten, Amber, Bluey, Brownie, Jeppe, Sheridan, Champagne og Lille Mus. Jilly, Jenny, Echos, Cocos, Lakris og Fløyta. Sov godt mine små skatter. ❤️

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

da er dere såpass heldige at hun nok ikke er allergisk mot rotter da nakenrotter ikke er mere allergivennlige enn vanlige rotter :boing:

så om jeg var dere ville jeg snakket med en oppdretter om å få ha rottunger i en prøveperiode eller passet rottene til noen:)

hvor i bergen bor du?

Rex Rottemann
Pinky

Post by Rex Rottemann »

Vi bor i vest, men har bil, så kan kjøre hvor som helst... Høres jo lovende ut! Måtte prøvd å fått lænt noen med lite pels på da... Kanskje sånne rex?
Tenkte vi skulle gå på den rottefesten på Myrbø i september og snakke med folk som har kunnskap og erfaring vedr rotter, og kanskje vi støter på noen med små nakne rotter også. Ikke til å komme forbi at vi hat lyst på en make, hadde jo regnet med å miste ham en gang, men i hvertfall ikke på en goooood stund ennå... :'-(
Lillemann, .

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

Dere er hjertelig velkommen på rottefesten. Rex har ikke mindre pels enn andre. Bare mer krøller. Men er en ide å komme å snakke med flere godtfolk og deres erfaringer. Flere oppdrettere som skal dit også;-)
Hvor i vest? Om dere bor nær en av oss oppdrettere så kan dere sikkert komme å hilse på å se om datter deres reagerer

Post Reply