søker etter en rotte i bergensområdet.

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sinder
Pinky

søker etter en rotte i bergensområdet.

Post by sinder »

er lei av og kjøpe rotter på dyrebuttiken som bare har en masse sykdommer, kjøpte 2 hetterotter fra dyrebutikken for ca 1 måned siden, begge rottene lå død i buret for 2 dager siden. så er det noen som har en rotte til salgs / gis bort i bergen området? er ikke intresert i 2 st, er intresert i 1.
og ikke si det tullet att rotter må vera 2 st ellers då dør dem, har hatt rotter i mangen år og dem klarer seg mye bedre alene en hva di gjør med 2 st + di er mere kosete når dem er 1. Så er det noen som har 1 rotte i bergenområdet som du vill gi bort eller selge, gjerne en som er litt Tam, rottene fra dyrebutikken er veldig paranoide og redde.

Kontakt meg på email : va01sisk@hotmail.com om du har en rotte du vill gi vekk eller selge.
Har bur og det som trengs, men kjøper gjerne ett terrarium om du har en også.

sanca
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Re: søker etter en rotte i bergensområdet.

Post by sanca »

Det er ikke "sånt tull" at rotter trenger andre rotter, og det har ikke nødvendigvis noe med livslengde å gjøre, men med livskvalitet. Og er det noe de fleste her inne er opptatt av er det at rotter (og andre dyr) skal ha et så godt liv som mulig. Du vil aldri helt kunne fylle det i livet til en rotte som en annen rotte kan, alle de timene i døgnet den er i buret trenger den en annen rotte å sove sammen med, stelle pelsen til hverandre og holde hverandre med selskap. Hvilket dyr trenger du forresten terrarium til?
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Hvilken dyrebutikk var det du kjøpte de rottene i som døde?
Det kan skyldes smittsom sykdom, så da er det viktig å få vite hvilken butikk det var slik at vi andre ikke går inn dit og risikerer å ta med sykdom tilbake til våre rotter :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Post by Niana »

Det er veldig synd at du skriver at du ikke vil ha to rotter, og at det er bare tull at de bør være to. Det er sant at de ikke dør om de er alene, men de trives veldig mye bedre når de er to. To rotter kan fint bli like tamme som en, det vet jeg for jeg har to gutter sammen og de er like tamme. Det samme har mange her inne på forumet.
En sånn holdning synes ikke jeg er bra hos noen som skal ha dyr, for det vitner om at du ikke nødvendigvis vet hva som er best for dyrene, og at du ikke vil høre på fakta ang dyrehold/dyrestell.
At rotter som er alene virker mer tamme enn de som er to, har sikkert med å gjøre at de er ensomme og desperate etter kontakt og stell.

At dine rotter klarer seg bedre alene, enn om de er to, har kanskje noe med hvordan bur du har eller hvordan du behandler dem. Ellers har du bare vært skikkelig uheldig med rottene du har fått.

Men du kan jo på den annen side kanskje ta over en rotte som ikke kan holdes med andre rotter, om den er agressiv mot andre dyr. Disse er etter min mening de eneste rottene som bør holdes alene.

Hva slags bur har du? Hvor stort?
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

tror ikke du lykkes med å få tak i rotte her inne, med mindre det er en rotte som ikke kan gå med andre fra før da den er aggresiv mot andre enn mennesker.

jeg har 7 rotter og alle er kjempe kosene, elsker å ligge med meg i sofaen og slikke fingrer på mamma.

så ikke kom her å server MEG "sånn tull"
jeg har selv hatt rotter i mange år, det samme har de andre, og jeg skal vedde navelloen min på at det er mange som har hatt rotter mange år mer enn deg.
jeg vet om flere i bergen som har rotteunger til salgs nå. men ingen som vil bare selge en

Søstrene Halvorsen
Klatrer på møblene

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg må si jeg ble litt fustret over og lese dette her. før vi fikk rotter hade jeg og mannend enne diskusjonen og etter mye lesing og undersøkelser måtte han gi seg og innrømme at to var bedere for dem.
Jeg har i dag 5 stykker og kun en som bor alene fordi han er agresiv mot de to andre gutta. Jeg har det slik at de to gutta mine er mer tamme enn han som står alen i buret, samme med jente jeg har de er like kosete som han som står alen. alle mine tre klarer og være sammen utenfor buren sin og det setter dem pris på de syns det er sta og få stelle og dulle med hverandre og ikke minst oss mennsker.
jeg ville nok heller satse på to for det er utrolig mye kontakt de har med hverandre som vi alldrig kan erstate uansett hvor mye vi vil.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply