Må vurdere å omplassere jentene mine...

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tifa
Hamstrer mat

Må vurdere å omplassere jentene mine...

Post by Tifa »

...etter at vi for noen dager siden fikk vite at vi må ut av leiligheten innen september. Et familiemedlem skal kjøpe leilighet til oss, men persone er ikke interessert i at rottene skal følge med. Jeg er dessverre nødt til å ta til takke med det jeg kan få, ettersom dette må skje iløpet av kort tid... :sadpace:

Alternativet er at de må bo hos min far eller mor, alene på mitt gamle rom (de har andre dyr, katt og hund), hvor jeg kan snike inn en time hver dag. Det kan til nøds gå, men vil gjerne høre litt rundt her om det er noe andre som kunne tenke seg å overta de. Tror de hadde trivdes bedre et sted med mennesker rundt seg hele tiden.

Det jeg ønsker er at de skal komme til et kjærlig hjem, hvor de får masse utetid, kos og kjærlighet av rotteerfarne mennesker. Dette er to tamme, og kjælne jenterotter, på 2 og 1 1/2 år. Naera har hatt svulst under den ene "armhulen", som hun fikk operert bort. Ingen har vært syke bortsett fra det. Kan skrive mer om hver enkelt av dem om noen er interessert. Begge er hvite, med røde øyne.
Rotteløs :trist:

Lillelunde
Markeringsbehov

Re: Må vurdere å omplassere jentene mine...

Post by Lillelunde »

Uff, så trist :(
Men du holder til i Oslo? Og hvordan er de med andre rotter? :cheerful:
har 5 fra før, men har plass for et par til :goofy:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Tifa
Hamstrer mat

Post by Tifa »

Lillelunde wrote:Uff, så trist :(
Men du holder til i Oslo? Og hvordan er de med andre rotter? :cheerful:
har 5 fra før, men har plass for et par til :goofy:
Ja, det er forferdelig trist :( Er fortvilet over situasjonen og over hva jeg må gjøre :sadpace:

Jeg bor på Grünerløkka, men må mest sannsynlig flytte rottene over hos min far på Aker Brygge i morgen, da det skal være visninger her osv.

Pippa ble kjøpt på Oslo Zoo Senter i februar 2010, sammen med sin søster Nahla, som nå er død, av ukjent årsak. Det må sies at Pippa "ordnet" opp etter Nahla, så det var ikke så mye igjen av henne når vi fant henne. Men dette er helt naturlig har jeg lest flere steder, og hun har aldri angrepet eller vært aggessiv/vist skumle sider ovenfor Naera. Heller ikke mot tidligere rotter. Pippa har aldri vært syk. Hun er svært glad i mat, og likner litt på en pære når hun står på to bein :p Veldig nysgjerrig, frampå, og overhodet ikke redd. Hun har vært supertam siden dag 1. Har gått godt overens med alle andre rotter jeg har hatt her.

Naera ble kjøpt rundt juli 2009 i en dyrebutikk på Oslo City, der hun stod alene i en liten boks, stakkars. Hun har alltid vært forsiktig av seg, men veldig tillitsfull og tam. Liker aller best å klatre og utforske oss mennesker enn å løpe rundt på gulvet/sofaen. Hun er noe asosial ovenfor andre rotter, og vil ofte bare være i fred. Hun og Pippa småkrangler litt, men aldri noe alvorlig, som blod osv. Hun vil rett og slett ikke være med på all den vaskinga som Pippa liker :p Jeg tror ikke Naera ville hatt det bra ved å bli satt i en større flokk, dessverre :( Hun er jo en eldre dame, og med de asosiale sidene hun viser, tror jeg hun ville stresset fælt i et nytt hjem med mange rotter.
I går kveld da Naera var ute, så jeg at hun var rød rundt nesen og virket slapp. Skal følge godt med henne i dag og i morgen for å se om hun blir bedre.

Tifa
Hamstrer mat

Post by Tifa »

Denne gjelder fortsatt... :(

Edit: Følger med bur som jeg har brukt som feriebur. Husker ikke målene i hodet, men det er litt mindre enn et Jenny-bur. Helst vil jeg at dette skal bli brukt som feriebur i evt. nytt hjem også, da jeg synes det er litt lite å bo i på fast basis :sorry: Et reisebur følger også med, samt et plastikkhus, to sputniker (en liten og en stor), vannflakser, matskål, to doer, tre Jenny-rør + et par Jenny-hyller. Hengehøyer også om ønskelig.
Jeg har ikke anledning til å frakte, da jeg ikke har bil (eller lappen..).

Titovn
Markeringsbehov
Kjønn: Kvinne

Post by Titovn »

Uff, føler veldig med deg i en slik situasjon, da jeg stod overnfor den sammen, bare jeg fikk nå beholdt mine barter :(

Hvis du absolutt ikke finner noen andre til å ta de og må kvitte deg med de, har jeg mulighet til å ta de. Eneste problemmet er avstanden og frakt. Har selv ikke lappen, og bor i Stokke/Tønsberg område. Men det kan nå hende vi skulle ha finni en løsning på det, så hvis det skulle ha vært et alternativ, gjerne PM meg :cheer:

Masse lykke til ellers!!
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Skaubytroll
Gammelrotte

Post by Skaubytroll »

Det går da både tog og buss på strekningen mellom Oslo-Tønsberg :grin:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Synne-Marie
Pinglerotte

Post by Synne-Marie »

Har du funnet et nytt hjem til rottene dine enda? :)

Titovn
Markeringsbehov
Kjønn: Kvinne

Post by Titovn »

Skaubytroll wrote:Det går da både tog og buss på strekningen mellom Oslo-Tønsberg :grin:
Er fult klar over det, men kunne hendt jeg fant noen til å kjøre meg også, tihi :wink:
Men det gjenstår nå og se da, og hadde vel alltid funnet ut en løsning :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Tifa
Hamstrer mat

Post by Tifa »

Sender deg PM :)

Tifa
Hamstrer mat

Post by Tifa »

Denne tråden gjelder fortsatt :)

Tifa
Hamstrer mat

Post by Tifa »

Skulle egentlig ikke være noe smilefjes på den siste der =/

Er det noen som tilfeldigvis skal kjøre strekningen Oslo - Tønsberg i nærmeste framtid som kunne tenke seg å frakte?

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Håper det ordner seg. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tifa
Hamstrer mat

Post by Tifa »

Takk *snufs* :sorry: Nå er Naera blitt 2,5 år. Gamle damen <3

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Hun blir neppe noe særlig eldre er jeg så ærlig å si. :trist: Det beste er nok om hun nå får være hjemme sine siste dager.<3
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tifa
Hamstrer mat

Post by Tifa »

Hun er overraskende sprek, men det er vel fakta at hun kanskje ikke har så lenge igjen :( Vil så gjerne unngå dette her. Det siste hun trenger er jo stress. Men vi skal flytte 15. desember. Kaanskje vi blir her noen ekstra dager om vi skal pusse opp =/

Post Reply