Omplasseringskontrakt

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Gjeva
Pinky
Posts: 4
Joined: 10 Jun 2009, 06:42
Location: Bærum

Omplasseringskontrakt

Post by Gjeva »

Hei, søkte rundt på sidene her, men fant ikke akkurat dette selvom jeg tror det ligger gjemt en tråd om det.

Har noen en mal til en konrakt når man omplasserer? Eller forslag eller kunnskap om hva en slik kontrakt bør inneholde?

Trenger ikke en streng juridisk kontrakt, men mer en enkel en som kan holde overtaker bevisst på visse normer ved dyrehold. F.eks at rottene skal kunne få gå utenfor buret med et visst omfang.

Dette mest for at jeg som skal omplassere skal føle en viss sikkerhet.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Omplasseringskontrakt

Post by Matmor »

Jeg tenker at en veldig enkel kontrakt kan inneholde ca.
"NN overdrar eierskap for rotten ______ født (eller ca. alder) til XX for kr. (skriv det som passer)."
event. "Med rotten følger (skriv det som passer, eks. bur, bunnstrø og mat)."
event. "Rotten har følgende kjente helseproblemer _____________"
event. "Rotten har følgende kjente gemyttproblemer ____________"
event. "Rotten bør ikke brukes i avl pga ________________ (alvorlig, arvelig lidelse)
event. "Rotten har ingen kjente helse- eller gemyttproblemer på overtagelsestidspunktet".
"For levende dyr gis ingen garanti for at ikke helse- eller gemyttproblemer kan dukke opp i ettertid."
"Dyr har i følge Lov om Dyrevern krav på en tilværelse som tar hensyn til dyrets naturlige behov og instinkter, helsestell for å unngå unødig lidelse, og eventuelt en human avlivning. XX er kjent med Mattilsynets brosjyre on rottehold."

Undertegnet ______(dato), ________(sted)
Sign.
NN

Sign.
XX

Gjeva
Pinky
Posts: 4
Joined: 10 Jun 2009, 06:42
Location: Bærum

Re: Omplasseringskontrakt

Post by Gjeva »

Veldig bra eksempel, takk skal du ha. Nå fikk ikke jeg laget en kontrakt, da jeg fant overtaker og har gitt dem bort. Men dette blir likevel en nyttig tråd for andre kan jeg tenke meg.

Post Reply