Dumborotte - Kastrert hannrotte søker nytt hjem snarest.

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
FriduR
Pinky

Dumborotte - Kastrert hannrotte søker nytt hjem snarest.

Post by FriduR »

Jeg må dessverre ta et tøft valg - å omplassere rotta mi Stinky. Jeg er veldig glad i ham og ønsker at Stinky skal havne i et godt hjem, helst hos en som har god erfaring med rotter og som gjerne har en flokk fra før av.

Jeg flytter langt nordover og starter i ny jobb ganske snart, til et sted hvor jeg ikke har nettverk enda. Jobben vil kreve noe tid og reising fra meg, og uten hverken tid eller bekjente til å drive dyrepass ser jeg ingen annen mulighet enn omplassering. Jeg ønsker derfor et omplasseringshjem så snart som mulig.

Om Stinky:
Stinky er en siamese dumbo, omtrent 2 år gammel. Har ingen stamtavle da han kommer fra dyrebutikk. Foreløpig bor han sammen med sin bror Sniff. Sniff må dessverre også avlives snart pga sykdom.

Stinky har i sine yngre dager vist aggresjon, derfor er han kastrert. Han har vist noe alfatendenser ovenfor sin bror i etterkant, men da veldig sjeldent, og da ofte i forbindelse med visse typer ting/snacks (han blir spesielt ivrig over bein og ispinner). Jeg er derfor noe usikker på om hvordan han går sammen med andre hanrotter. Siden han er kastrert kan jeg tenke meg at det er ideelt at han får bo sammen i flokk med jenterotter.

Utenom dette er han svært kontaktsøkende, leken, snill og kosete. Han elsker å ligge i håndflaten min med begge hendene under hodet sitt, mens jeg stryker han over hodet og ryggen. Han er også glad i å bli plukket opp og dullet med, og trenger seg ofte på når han ser at broren får kos.

Ellers liker å jage lekesnorer, og leke med hånden. Han kan også triks.

Stinky er er nokså aktiv og sprek, men rolig. Han er vandt til å ha mye utetid hvor han kan velge å gå inn og ut av buret selv og utforske huset. Han har heller aldri vist noe tegn til sykdom.

Dersom du ønsker å adoptere send meg en melding eller epost og fortell om deg selv og hvorfor du tror du kan passe som ny eier.

Jeg holder til ved Hamarområdet.
Epost: fride90@gmail.com

Medfølger:
- Rottefôr av merket Care+
- Snacks, pose med melormer
- Seng
- Sovehule
- Toalett og burstrø (Yesterdays news)
- Eventuelt mellomstor bur kan medfølge, hvis du ikke har midlertidig bur for intro.

Post Reply