Rotteskogens I kull - Norrøne Guder

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Post Reply
Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Rotteskogens I kull - Norrøne Guder

Post by Ingerid Øksnevad »

161217 fødte Rotteskogens Eevee 6 små norrøne guder. Den ene lille var tydelig svakere enn de andre og døde dessverre etter noen få dager.

Mamma:
Navn: Rotteskogens Eevee, Pokémonkullet
Fenotype: Black, berkshhire, dumbo,
Født: 110117
Eier: Thula Høgmo
Opprinnelse: Rottskogen
Er rotten importert? Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier: fra 5 ukers alder
Sykdom: Ingen
Vekt ved parring: 375 g.
Temperament: Søt og snill tott. Litt sjenert med ukjente mennesker, trygg og sosial med de hun kjenner. Eevee kommer fra linjer vi kjenner langt tilbake og vi gleder oss til å krysse disse linjene med kjente linjer fra Sverige.
Stamtavle?: Ja Tidligere kull: Nei.
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Nei.
Karantenespørsmål: Sist kontakt med nye eller andres rotter: hanner for parring, sept-des 17.
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Oktober ’17, Stronghold
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Nei

Pappa:
Navn: Glamrottans Keshi
Fenotype: Rex toppörad, dove.
Eier: Cilla Wyke, Sverige
Opprinnelse: Glamrottan
Er rotten importert? Lånt fra Sverige.
Sykdom: Ingen
Temperament: Myk og god gutt den tiden han var her. Sosial og veldig opptatt av mennesker. Kom hit sammen med sin bror Tsutsuji som ble pappa til H kullet. De to gutta bodde ikke sammen i Sverige, men fungerte fint her første tiden. Men, det ble mange flere parringer, begge jentene gikk tomme første runden og etter en stund ble Keshi i overkant dominerende i buret og Tsutsjuji litt usikker. Valgte derfor å skille dem resten av tiden de var hos meg. Luftet dem sammen, og luftet dem også en og en sammen med min kastrat og all lufting fungerte fint. Men, bo i samme bur var de ikke så interessert i.
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Nei.
Det viste seg i etterkant at det var vanskelig å få informasjon fra hannens eier. Hadde god kontakt med henne hele veien, og hun overtok flere av babyene, men på tross av MYE mas fikk jeg aldri all informasjonen jeg ønsket meg.

Post Reply